Jak to tak vypadá, zrušených projektů využívajících značky Half-Life je skoro víc než těch, které se dočkaly svého dokončení. Všem je jistě známá třetí epizoda Half-Life 2, přičemž se má za to, že došlo k jejímu zrušení a místo ní se pracuje na plnohodnotném Half-Life 3. Párkrát jsme informovali i o čtvrté epizodě Half-Life 2 známé jako Return to Ravenholm, na níž pracovali tvůrci Dishonored a Dark Messiah of Might & Magic ze studia Arkane.
Epizodu Half-Life 2 plánoval i tvůrce prvního Deus Ex Warren Spector a jeho tým Junction Point Studios. Ke zrušení hry došlo poté, co studio odkoupila společnost Disney a začalo se v něm pracovat na Epic Mickey.
Fanstránka ValveTime.net se dnes podívala na zoubek dalšímu zrušenému Half-Life projektu, který není ani zdaleka tak známý. Jde o Half-Life: Hostile Takeover, datadisk pro první díl, na němž pracovali tvůrci Medal of Honor: Allied Assault ze studia 2015. Původní tým 2015, vzešlý z řad modderů Quaka, později zformoval jádro Infinity Ward, autorů Call of Duty. V době, kdy se na Hostile Takeover začalo pracovat, už přitom v Gearboxu připravovali první datadisk pro první Half-Life, Opposing Force.
Ve chvíli zrušení projektu v roce 2000 měl být projekt hotový zhruba z 60% a k dokončení mělo zbývat 90 dní. Vývojáři se dostali do fáze, v níž bylo možné hru projít od začátku do konce, nicméně není zcela jasné, proč vlastně ke zrušený došlo. Zaměstnanci studia 2015 však spekulovali, že se někdo z Valve nebo Sierry, tehdejšího vydavatele Half-Life, bál, že by s vydáním dalšího datadisku Half-Life došlo k přesycení trhu.
Hostile Takeover se mělo původně odehrávat v komplexu Black Mesa, v průběhu vývoje však došlo ke změně zasazení do podpůrného zařízení Black Mesy nazvaného Allied Processing. V jeho útrobách dřímal interdimenzionální portál používaný na těžbu v cizích světech a přivážení vzorků, které se zkoumaly a zpracovávaly v Black Mese.
Hráč se měl ujmout role jakési obdoby G-Mana, opět naroubované do obleku. Datadisk pracoval s myšlenkou, že G-Man na něco testuje potenciální kandidáty, přičemž scénárista série Half-Life Marc Laidlaw hráčovu postavu popsal jako „Junior G-Mana“. Cílem bylo uniknout z Allied Processing, na které si po událostech v Black Mese posvítila vláda, a bojovat proti vojákům, kteří tam byli posláni a kteří měli plnit úlohu hlavních nepřátel.
Pomáhat měli naopak hrdinové z prvního Team Fortress. Jednotlivé herní třídy tedy měly být uvedeny do světa Half-Life a měly plnit úlohu obránců Allied Processing. Žoldáci z Team Fortress, s nimiž se měl hráč setkat na povrchu po útěku z podzemních částí komplexu, zprvu hráčově postavě nedůvěřovali, ale postupem času ji v návaznosti na události měli začít respektovat a měli pomoci v útěku před katastrofou.
Kromě žoldáků z Team Fortress se měl hráč setkávat i s techniky, kteří mohli opravovat určité objekty. Jedním z herních prvků měla být nutnost svítit technikům na cestu i na opravu v potemnělé místnosti a zároveň se vypořádat s nepřáteli, což určitě leckomu připomene některé pasáže z Half-Life 2: Episode One. Hra měla obsahovat i určitý druh povrchu, na nějž se hráč mohl pověsit a ručkovat po něm.
Hostile Takeover měl nabídnout také nové zbraně. Vortigaunt Gun byla zbraň vizuálně podobná Gravity Gun z Half-Life 2, s jejíž pomocí by bylo možné absorbovat energii a střílet energetické výboje, které používají sami vortigaunti. Nechyběl ani Satellite Orbital Laser, s nímž bylo možné povolávat letecký útok, a auto na dálkové ovládání vybavené kamerou a bombou. Tedy něco na způsob RC-XD z multiplayeru Call of Duty: Black Ops.
V určitých momentech se také hráč mohl ujmout řízení tanku. Tvůrci plánovali úrovně, v nichž by hráč bojoval proti ostatním tankům a v nichž by nechyběly ani zničitelné budovy. Takže jde opět o něco, co lze víceméně vidět v Call of Duty, pro změnu zejména v prvních dílech.
Noví nepřátelé měli zahrnovat velké bratry malých Houndeye, jejichž energetické výboje měly hráče odstrčit na velkou vzdálenost, což by bylo zvlášť nebezpečné v oblastech se srázy a útesy. Poslední zajímavost je Zombie Monkey, tedy opice napadená headcraby, která se měla chovat podobně jako Fast Zombie v Half-Life 2. Zombie Monkey měla být dalším způsobem, jak umocnit hororovou atmosféru.
Tohle všechno zní určitě zajímavě a bezesporu je škoda, že nikdy nedošlo ke zdárnému dokončení. Rozhodně ale nejde o poslední slibný Half-Life projekt, který nikdy nespatřil světlo světa. A jen tak pro zajímavost, hrdinové prvního Team Fortress nakonec našli uplatnění v nejnovějších komiksech Team Fortress 2. Nakonec se tedy stali součástí vlastního světa TF2, jenž nemá s univerzem Half-Life/Portalu nic společného.
To je jedno jakej HL3 bude …stejne uz to nebude ono…

Bude to uz jina hra nez na co se clovek tesil.
Mne by daleko vic potesilo kdyby udelali Episodu 3 na starem enginu
Odpověď na komentář uživatele
skylines
Kdyby nemneli příjmy ze steamu a Doty třeba by jednou za čas vydali i nějakou hru.
Odpověď na komentář uživatele
Myslím že Gabena jen tak něco neodstraší. To spíš nestíhají počítat peníze a kupovat matrace do kterých je zašívají že na tohle není čas.
Myslím že vedení valve má tak staženou prdel z toho že značku HF zničí, že se na to raději vykašlaly.
V tomto Valve nepochopim. . Otocit sa chrbom k jednej z najlepsich hernych znaciek vsetkych cias mi pride jako hriech. . Podla mna sa uz nedockame
HL3 potvrzen! ! ! !
Rád bych si jednou přečetl článek o něčem nezrušeném, taky už sakra práce.
Ještě že můžeme řídit tank v Gunman Chronicles ale hlavně v komunitní modifikaci Invasion, ale je škoda že tento projekt zrušili.
To se jen tak nevidí aby příběh s takovým potencíálem jen tak zahodily. Myslím tuhle značku celkově.