Dnes pro Xbox One a Windows 10 vychází nová hra od autorů Alan Wake a Max Payne. Quantum Break si dneska bude moci zahrát každý zájemce. Pokud si budete kupovat Xbox One verzi, tak z naší recenze o hře víte první poslední (spoilerům jsme se vyhnuli). V případě PC verze ale Microsoft mlčel, což společně s absurdními hardwarovými nároky dávalo tušit, že vše nebude tak úplně v pořádku. Také jste si to říkali? Máte bohužel pravdu.
Joseph Bradford na svém Twitteru před několika hodinami napsal hned několik příspěvků o W10 verzi Quantum Break. V první řadě má velké problémy s frekvencí snímků za sekundu. I s grafickou kartou GeForce GTX 980 a nastavením na Low klesá frekvence pod 30fps. K tomu si ještě máme přičíst, že Quantum Break nevypadá po grafické stránce nijak senzačně. Je prý hezčí než na Xboxu One, ale to je tak vše.
Zarazí také chybějící tlačítko pro vypnutí hry, ať už hrajete s klávesnicí a myší nebo s gamepadem. Tlačítko prostě ve hře chybí a vám nezbyde nic jiného než hru vypnout pomocí ALT+F4, případně přepnout obrazovku na plochu a ukončit program přes správce úlov (CTR+ALT+Delete).
Bradford rovněž upozorňuje na skutečnost, že s myší a klávesnicí se Quantum Break špatně hraje. Lepší je zapojit ovladač.
Doufejme, že Quantum Break brzy dostane patch, který vše napraví. Hra se ve Windows Store objevila teprve dnes v 15:00 a její cena je 1799 Kč.
☩ SVERIGE ☩

Tak to je dobrý hra podporující dx 12 a na disku bude zabírat cca 80gb nebo kolik to má
vyšel na to 27GB Patch
Za technicky data dik a k ty permanentni konzumni revoluci snad ani neni dale co dodat. .
Odpověď na komentář uživatele
Inzerce
Proč by to GTX970 nemohla rozjet? Protože má jen 3. 5GB?
Tolik stejně žádná hra v tomto rozlišení nepotřebuje. Ale pokud potřebuje tak je to bug a mizerná optimalizace.
Historie se má takhle. X360 a PS3 mají pro CPU a GPU dohromady jen 512MB RAM
32bit aplikace může alokovat maximálně 2GB RAM. Jde použít klička pro alokaci 4GB na jeden proces. Ale tohle snad skoro nikdo nepoužil protože vývojáři jsou neschopní. Takže maximální využití muže být 2GB v RAM a 2GB v VRAM. Ve VRAM může být dat více a taky jich je ale to jsou data které zpracovává ovladač. Ne engin hry. Engin hry může jen alokovat ty 2GB. Dále tu je zase další matoucí trpaslík. Některá data jsou stejná jak pro RAM tak pro VRAM. Tedy 2x se zapisují. Takže celkově reálné využití dat je třeba jen 2. 5GB.
Což je běžné využití Crysis Warhead, STALKER, Metro, Crysis 3 a dalších graficky top her.
Quantum Break se nemůže rovnat Crysis 3 a to v žádné kategorii. Na Crysis 3 si vystačíš s 2GB VRAM bohatě. Aji na GTX460 s 1GB VRAM se to hrálo bez problému s rozumně sníženýma detailama. Ale stále to vypadalo a jelo lépe než Quantum Break na PC sestavě za 100K.
S dnešními konzolami se odbourala překážka tedy limit alokace 32bit aplikace. Už dřív jsem psal že to bude problém protože dříve si vývojáři museli dávat bacha aby se do RAM vlezli. Dnes ne a potom to taky tak dopadá na PC portech. Dnes konzole mají 8GB (V) RAM. Reálné využití je kolem 5 GB protože zbytek je vyhrazen pro systém apod.
Pokud máte Win10 tak ty zpracovávají RAM a VRAM do jedné virtuální RAM. Tedy jak konzole. Jelikož XOne má RAM v podobě DDR3 tak čistě teoreticky by mohlo na PC stačit jen čistě 5GB RAM.
Taková Iris Pro Graphics 580 což je integrované GPU v intel procesorech s 128MB eDRAM což je více a rychlejší než v Xone ESRAM 32MB je plus mínus to stejné železo jako Xone. Rozjeli bychom ale na tomhle Quantum Break? Ne nerozjeli. A to i když vlastně máme nesrovnatelně výkonnější CPU a vyšší propustnost RAM.
Je to celé jen marketing že potřebujeme tolik VRAM. Je to ale marketing který se opírá o mizernou optimalizaci a o tom to celé je. Na 4K a VR bezpochyby je třeba více VRAM ale servírovat nám tohle ve 1080p je opravdu jen oblbování.
Dnes prostě si musíš vybrat. Buď budeš prostě chtít hrát každou mizerně optimalizovanou hru tak musíš hold jim za tyhle nesmysly zaplatit a nebo prostě koupíš to nejlepší poměr cena s přihlédnutím co opravdu za ten vyšší výkon dostaneš. Protože dnešní trend je že za výkonnější HW budeš sice moc hrát novou hru ale nedostaneš lepší grafiku než měli starší hry. Ba i dostaneš mnohdy horší a hlavě dopatlanější postprocessigem.
Jenže prostě dnes každý hipe jéé novej Doom 4 jé tak na to určitě musím mít nejnovější GPU dělo. Samozřejmě že vývojář hry, AMD, Intel, Nvidia, distributor, recenzenti… ti všichni tě podpoří v tomho hipu a iluzi. Protěže je přece ekonomický růst nekonečný a je třeba protáčet prachy

Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
V tom pripade to 3. 5gb 970 nemuze rozdejchat. . kdyz v shopu zmenim hustotu obrazu ze 100dpi na 200dpi zvetsi se pouze body puvodniho obrazu, a to 2x – nezvysim kvalitu obrazu ale objem dat. .
Odpověď na komentář uživatele
Inzerce
Jak jsem psal scaling dneska umí každý TV a každý monitor. Stejně jako každá grafika. Kdo nebo co scaling provádí je vždy tzv. scaling vyhrazený řadič/kompilátor. Je to prostě vyhrazený HW tedy čip pro tu jednu úlohu.
Z toho plyne že to nemá vliv na výkon. Nemá to vliv na nic ve směs. Jen je samozřejmě kvalitativní rozdíl v těch scaling jednotkách. Dražší nebo profesionální monitor je kvalitativně naprosto někde jinde. Tato měření se dělají pod názvem interpolace.
GPUčka vždy stály za starou bačkoru pro interpolaci. Sice dneska je to pro běžného uživatele dostačující ale pro profi sféru to stále je nepoužitelné. Samozřejmě profi GPU jsou zase někde jinde oproti těm normálním.
Tady ve hře to dělá grafika tu interpolaci. protože se používá to vyhlazování. Interpolace rozlišení nemá žádný měřitelný vliv na výkon.
To je stejné jako když konvertuješ MP3 192Kbit/s na 320Kbit/s. Kvalitu nezískáš, Jen se zvýší objem nahrávky. U obrazu je to ale komplikovanější protože zde kvalita může být horší než před upscalingem.
Sou takže nárůst dat ? Ano. Bude o pár desítek MB více využito VRAM paměti.
Výkon to žere? Ne
Co a jak přesně funguje vyžaduje znalosti renderování obrazu od počátečního zařízení až po koncové.
Upscale vykon nezere. . hm. . nejaka blbost ne. . hele tech 720 je roztahlejch v 1080 tudiz narust dat tam zkratka je. .
Odpověď na komentář uživatele
Inzerce
Upscale výkon nežere. Navíc to provádí automaticky monitor\TV nebo GPU. Samotná zmínka toho je zbytečná. Ale u této hry je upscale prováděn grafikou při 4xMSAA tedy 4×720 na obou platformách. Není žádné 4×1080. 4xrozlišení je navíc špatně nasáno protože se jedná o MSAA a ne o SSAA. Tohle není žádná novinka. Už i FEAR měl tzv pixel doubling což znamená že se obraz renderuje v polovičním rozlišením a následně upscale. Lepší PC porty mají možnost volby tohohle. Jako třeba BF4
Myslím vážně? !
Do Tesly nebudeš zase lit ani jedno. Tesla papá elektřinu. 
Jde o pointu. Gravitace země je také 9, 807 m/s² a nic s tím nenaděláš tedy výkon je dán oproti Venuši 8, 87 m/s² kdybys sis tam chtěl zaběhat. Jako vývojář hry sám rozhoduji co a jak kde pojede a za jakých pravidel. Pokud jsem neschopný vývojář tak hold mou práci musí dělat jiní jako Nvidia a AMD. A potom to platíme mi zákazníci protože návrháři grafik si dají za tohle přirážku. Tedy potom platíme něco jako výpalné za opravu od NV/AMD. Vývojáři tak ušetří, čas, peníze za vývoj a svou neschopnost.
Mr. Lolendo – no podobnou slohovku sem od tebe tak trochu cekal. . kdyztak me oprav xone 4×720 pc 4×1080 = pc jeden obraz navic. . hele nevim jakej vliv na vykon muze mit upsc rozliseni, ale rozdil tam nejakej je a ja si myslim (opakuju ze nevim:) ) , ze vetsi nez se ti muze zdat. . nikde sem neobhajoval pouziti 970 (takze zpet kamarade) . . to s tim benzinem a naftou myslis vazne jo? hehe
Odpověď na komentář uživatele
Inzerce
Ty to nechápeš.

Ty si sice nastavíš na PC rozlišení 1080p ale hra se ve zkutečnosti renderuje v 720p se zapnutým 4xMSAA. To se upscalinguje na 1080p. Tak to jede stejně i na xboxu. Takže krom vyšších rozlišení stínů není mezi PC a Xone verzí rozdíl graficky. Ale výkon na PC to požaduje 4-5 vyšší.
Což je nový rekord na konzolový port a AAA hru. Tohle si žádá zápis do Guinnessovy knihy rekordů.
Ale samozřejmě na Tetris od UbiSoftu to pořád nemá
Prostě dnes vývoj by se dál znázornit tak že co novější hra tím je více a více rozmazaná, náročnější na HW a graficky buď stagnující nebo horší. Což se nese ruku v ruce čím dál nižším rozpočtem pro vývoj kterej se lije hlavně do kapes nebo do reklamy.
Ty dnešní PR kidy, manipulace apod. jsou tak propracované a tak prohnilé že to pohltilo už celou lidskou infrastrukturu. Jednoduše řečeno je to prostě všude. Keci jsou prostě dnes více než činy. A to je smutné.
Navíc co to má jako znamenat že? : "rozdil v pozadavcich na vykon je jasne danej" To je snad očividné u všeho. Stejně jako nelejež benzín do auta na naftu.

U této hry je dán tím že to prostě na PC nejede plynule na žádné sestavě. FCAT testy jsou toho důkazem a tedy každý co tvrdí opak je buď ovce nebo slepej.
Mr. Lolendo – Pc 1080 Xone 720 . . rozdil v pozadavcich na vykon je jasne danej. .
Myslim ze Remedy za to moc nemuze, MS jim financoval cely projekt, mohli byt radi ze se to na PC vubec dostalo. Jejich podpora PC verze Alana byla špičková
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
každým rokem je to horší a horší!
Odpověď na komentář uživatele @☩ SVERIGE ☩
Mno to mě poser na holá záda. Takže opravdu hra jede ve stejném rozlišením na PC jak na XOne Ale na PC potřebuji GTX970 aby to jelo stejných xbox 30FPS. Remedy a MS jsou opravdu největší h0vada. Tohle nemá obdoby.
Remedy by se mělo probudit a odejít od dojičky Microsoft jak tehdy Bungie.
Odpověď na komentář uživatele
Zlobo
ale to bys měl!