Po zapnutí Mirror's Edge: Catalyst by vás mohlo překvapit, že kurýrka Faith nebude na začátku umět úplně všechno. Otevřené město si žádá trošku jiný styl, a tak se vývojáři z EA DICE rozhodli, že hráči budou postupně odemykat dovednosti hlavní hrdinky. V průběhu hraní budete získávat zkušeností body, za které budete odemykat různé dovednosti, včetně rychlé otočky o 180 stupňů, zvedání nohou při výskoku nebo obyčejný sprint.
„Máme jiné schéma ovládání. Je trochu víc intuitivní a plynulejší. Rozhodli jsme se pro postupné odemykání dovedností, aby si hráči na ovládání zvykli a naučili se postupně vše potřebné,“ vysvětlil senior producent Jeremy Miller pro GameSpot.
Zajímavé je, že hráči nebudou moci na začátku využívat ani rychlou otočku o 180 stupňů. „Rychlá otočka je poněkud abstraktní nástroj, který lidé tolik v původním Mirror's Edge nevyužívali. Vlastně pořádně nevěděli, jak s ním naložit,“ dodal Miller.
Mirror's Edge: Catalyst vychází 24. května na PC, PS4 a Xbox One. Ještě předtím si bude moci vybraná skupinka vyzkoušet hru v uzavřené betě. Ta proběhne od 22. do 26. dubna.
Ale já prostě chci, aby mě do toho světa hodili se vším všudy… Nepotřebuju, aby ze mě někdo dělal idiota.
Jako otočku o 180° jsem osobně používal, nemůžu mluvit za všechny, a osobně se mi ten systém umělého postupu příčí. Mám z toho pocit, že ten movement nebude mít dostatečnou hloubku na to, aby se v něm prostě dalo zdokonalovat a opravdu získat nějaký skill. Právě proto je tam něco takového zabudováno, aby měli hráči pocit, že se zlepšují a mohli si něco odemykat, aby je aspoň chvíli u monitorů udrželi.
Popravdě já ani kolikrát nevěděl, jak jsem někam doskákal.
Byla to zběsilá akce prstů a nic víc ale překvapivě jsem ani moc neopakoval. 
aby do toho ještě tímto způsobem nenarvali nějaké mikrotransakce
Lol
„Rychlá otočka je poněkud abstraktní nástroj, který lidé tolik v původním Mirror’s Edge nevyužívali. Vlastně pořádně nevěděli, jak s ním naložit, “ …to zas berou podle amiku ne?
achjo 