Není to tak dávno, co jsme dostali možnost podívat se na hutné gameplay záběry z Mount & Blade 2: Bannerlord. Vývojáři z TaleWorlds Entertainment se před pár dny rozhodli záběry trochu přiblížit a detailněji popsat, díky čemuž jsme se dočkali několika zajímavých novinek.
Zajímavé je kupříkladu to, že města nyní mají pevné hranice, při pohybu po mapě už jimi tedy není možné jen tak procházet. Vaše družina je tedy musí objet a vstoupit do nich z určitého místa. Na mapě Calradie se mimo jiné vyskytují tři císařské frakce, a to západní, severní a jižní, přičemž sice sdílejí kulturu, ale chování obyvatel se liší v závislosti na osobnosti místních lordů a vůdců a na možnostech obchodu s přírodními zdroji. Každá frakce si tak prostřednictvím herních mechanik a chování hráče a postav ovládaných umělou inteligencí vyvíjí vlastní povahu.
Narozdíl od Warbandu nenajdete v Bannerlordu žádné samostatné hrady. Ty jsou tentokrát svázané s vesnicemi a jejich stavba vyžaduje mnoho času a peněz. Vesnice s hrady je samozřejmě možné zabrat a držet a vesnice bez hradů mění příslušnost v závislosti na tom, kdo ovládá místní město.
V případě měst je nově třeba počítat s tloušťkou hradeb, která ovlivňuje obléhání. Tvůrci navíc doufají, že budou moci zredukovat množství loadingů, kupříkladu v případě vstupu do hospod nebo jiných důležitých staveb ve městě.
V Bannerlordu také dojde k překopání statistik zbraní a nově hraje roli systém vlivu, který doplňuje peníze a vztahy. Vliv má přitom větší dopad na interakci s dalšími postavami ve vaší frakci. V případě každého lorda a paní slouží vliv jako reprezentace jeho/jejího podílu na válečném úsilí frakce a vazalové mohou vliv měnit tím, že se účastní válečných kampaní. Čím víc poskytnou vojáků, tím většího vlivu dosáhnou. Tím pádem s připojením k frakci přichází i určitá odpovědnost a zatímco s vyšším vlivem se můžete těšit na odměny z rukou vůdce frakce, příliš velká ztráta vlivu může mít za následek vyloučení z frakce nebo odebrání léna.
Lordi mají navíc tentokrát stejné povinnosti jako hráč, takže pokud nebudou své vojáky dost dobře živit nebo platit, můžou o ně velmi snadno přijít a boj s takovým nezodpovědným lordem pak bude o poznání snažší. Během kontaktu s lordy se také setkate s odlišným chováním a přístupem, což se může promítnout i do bitvy, konkrétně do strategie během obrany nebo útoku.
Jakmile určitého lorda porazíte a on uteče, ztratí tím své vojáky, a pokud si chce udržet svůj vliv, musí si znovu vybudovat družinu. V případě, že k tomu nemá z finančních důvodů možnost, mohou následovat různé akce zahrnující třeba zvýšení daní nebo zřízení zločinecké organizace. Tyto akce pak mají samozřejmě vliv na události v Calradii.
Vývojáři věří, že Mount & Blade je unikátní hrou právě díky mnoha faktorům, které mohou ovlivnit hraní. Časem by měli poodhalit další novinky v čele s příběhovou kampaní. Jak už víme z dřívějška, ta má sloužit především jako určitá forma tutoriálu.
Odpověď na komentář uživatele
Helgrind
Na Mistrovství? WOW : o
Warbandu mam nahráno přes 1300 hodin (převážně multiplayer Nativu) je to srdcovka a není nad to reprezentovat ČR na mistrovství, když už řekněme nejsem uplně fotbalovej typ
Odpověď na komentář uživatele
Atramil
Oprava: 200 hodin v Native
Pokud počítáme mody tak se pohybuju kolem 300 – 500 hodin. Některé ty mody byly (a jsou) fakt boží, úplně tu hru mění (a většinou k lepšímu) . 
Odpověď na komentář uživatele
Adam
Tak jo, uznávám, že v porovnání s tímhle časem je i těch 600 hodin jak nic
Já už to teď hraju spíš tak sporadicky, už holt není tolik času jako na střední 
flatoutik: a pořád ho to baví?
200, 600 hodin. . to je oproti mému kamarádovi strašně málo
Ten tu hru strašně žere, 1, 751 hodin.
Odpověď na komentář uživatele
Mathesus
Těch 200 hodin je jak nic, já už mám ve Warbandu nahráno skoro 600 hodin a furt mě to baví
I když uznávám, že taková třetinka je mód FI2, ale i tak 
Moje ps4ka se už těší a já taky.
Na tohle se moc těším. Na Warbandu jsem nahrál něco přes 200 hodin snad a pokud to bude takové, jak slibují tak to vidím na dalších několich dlouhých týdnů.
Vypadá to čím dál lépe, jen ať si dají na čas a pořádně si s tím pohrají. Do té doby si vystačím s Warbandem
To vypadá dost dobře.
PARÁDNÍ!
Cvrnda: ano vím ale to oznámení trvá strašně dlouho, u některých her ani nevíme že mají vyjít a hned oznámí datum vydání, a tady se už na to čeka dost dlouho…
to čekání na vydání hry je opravdu otravné
Odpověď na komentář uživatele
largo
Stále neznámé. Víme tak maximálně to, že ještě do konce roku by tvůrci rádi hráčům dali možnost si hru zahrát, třeba prostřednictvím Early Access na Steamu nebo otevřené bety. Očividně ještě nejsou rozhodnutí ani o tomhle, natož o datu vydání finální verze