Azeroth je ve smrtelném ohrožení a nastává boj za jeho spásu. Hráči milovaný svět Warcraftu se konečně dostal na stříbrné plátno a to rukou Duncana Jonese (Zdrojový kód, Měsíc), skalního fandy a režiséra, který dokázal, že své řemeslo ovládá jako Ogrim své kladivo. Jak se mu ale povedl filmový debut Warcraftu?
I když mnozí asi budou mít pocit, že upadají do mdlob, zahraniční recenzenti nadšením zrovna nesrší. Metacritic zatím uvádí skóre 37% na základě 11 recenzí. Podívejme se na několik z nich.
Americký filmový magazín Variety na účet Warcraftu říká: „Hollywood pokračuje ve své tradici převádění populárních videoher v nekoukatelné filmy“ a dodává „nečekali jsme příběh o hloubce Pána prstenů nebo Hry o trůny, ale Warcraft oba kopíruje stejně tak jako další nedávné blockbustery typu Star Wars, Avatar nebo Úsvit planety opic.“
Britský The Guardian si utahuje z poněkud xenofobního podtónu Warcraftu. „Říše evropského ražení s bělošskými obyvateli má být napadnuta hordou s tmavou pletí (která si skutečně říká Horda). V atmosféře současné migrační krize to může vyvolat poněkud ostré reakce.“ Ale podotýká, že „Warcraftu se daří rozmlžit rozpor mezi my vs. oni. Durotan, zásadový náčelník orků, je první postavou, kterou ve filmu potkáváme.“ Jako další z velkých problémů filmu vidí v tom, že se toho děje příliš najednou a divák nemá příležitost se vžít do války za Azeroth. U Pána prstenů byl představen Kraj jako místo, za které se bojuje a se kterým se evropský divák mohl snadno sžít. Představení Azerothu je omezeno pouze na královské paláce, věže čarodějů a epické bitvy.
Hollywood Reporter chválí skvělé CGI a vizualizaci světa. Film dle magazínu běží svižným tempem, ale hlavní příběhová linie je příliš jednoduchá.
The Telegraph rovnou radí se filmu raději vyhnout. Také uvádí Tolkienův epos pro příměr. Warcraft označuje za Pána prstenů akorát bez jeho poetiky a hluboké mytologie. Duncanovi se navíc přes veškeré snahy nedaří svým postavám vdechnout patřičnou autenticitu. Co naopak The Telegraph přičítá k dobru je odvaha nechat překvapivě zemřít významnější postavy.
Česká premiéra Warcraftu proběhne 9. června 2016. V kinech českých CineStar během premiéry dostanete zdarma hru World of Warcraft.
Necháte se ovlivnit filmovými kritiky? Jak se na Warcraft těšíte vy?
Odpověď na komentář uživatele Miroslav Kuba
Dalaran can be accessed via the teleport crystal in Violet Stand, Crystalsong Forest, north of the Dragonblight.
Jo, takže z Crystalsongu. Je tam teleportační krystal.
Odpověď na komentář uživatele Miroslav Kuba
Vlastně ne, to nebylo uprostřed trosek v Alteracu, ale pod už létajícím Dalaranem v Northrendu, že tam byl nějaký port nahoru do města, ne? Už vážně nevím, ale nějak tak se tam dalo dostat. Nebo že by to fakt bylo v troskách? Mám v tom zmatek.
ElementGamer: To zas ne, ale v té době jsem četl všechny ty knížky a pak jsem si ta místa procházel ve hře. S DKčkem jsem si pak sóloval všechny ty classic a TBC dungeony a dokonce i nějaké raidy. Si pamatuju, jak jsem si sám probíhal Sunwell Plateau, nebo Black Templem, abych si tam našel nějaké NPCčka z knížek. To bylo umírání.
Ještě si pamatuju, jak jsem šel sám na Ragnarose, to byla sranda. Chvíli jsem to ale udržel. Pak jsem se snažil sám získat Leeeroy achiev. No jo, nejlepší cesta, jak hrát MMO. Sám.
Odpověď na komentář uživatele Maestrodk
Pro mě tradiční cesta byl port od mága, nebo líták takže toto je pro mě snad i novinka a nebo si na to už nevzpomínám (jinak samozřejmě vím kde jsou "trosky" dalaranu)
Odpověď na komentář uživatele Maestrodk
Takže tys byl loremaster, jo?
Odpověď na komentář uživatele Miroslav Kuba
Pokud se tam hráč chtěl dostat tradiční cestou, tak to vědět musel, protože se tam portovalo ze země z původního místa, jestli si to pamatuju. Už je to tak 8-9 let, co jsem Warcraftem žil. Všechno už jsem ale zapomněl.
Odpověď na komentář uživatele Docik
Tak ono ve vanilla wow byli všichni nakažení tou krví démonů, nebo alespoň tak by se to dalo vysvětlit. Nejsem si jistej jak je to přesně v lore, ale v té době byl nejspíš portál do outlandu uzavřen takže se do Azerothu nenakažení orkové ani nedostaly. A co vím tak první klasicky hnědí orkové byli v TBC (Co se týče vanilli tak si taky nejsem jistý) .
Btw. ten létající Dalaran mě též naštval. Já se celou dobu těšil, že ho ukáží hezky na zemi jak byl původně postaven (Když poprvé vstoupili do Karazhanu tak kámošovi říkám. . to bude asi Dalaran XD) . Zde bych řekl, že se znova jednalo o to aby to hráče dokázalo uchvátit a řekli si : "Joo to jsem viděl ve Wotlku, joo tam jsem proafkoval hodiny" . S největší pravděpodobností víc jak 50% hráčů wowka ani neví, že Dalaran byl postaven na zemi.
No nevím jak to chce vymyslet s Dalaranem a podobnejma přešlapama když už jednou něco ukázal a teď by to měl měnit. Aale řekl bych že to všechno nejsou až tak velké změny. Plus universum Warcraftů se taky mění, vem si že v knížce vládce klanů byl i Durotan zelenej, v podstatě všichni byly zelený já nevím kdy Blizzard přišel s hnědejma orkama (že se nenapili krve démonů) ? Snad ani ve Vanilla wow nebyly? nebo už jo? Já mám pocit že prvního hnědého orka jsem viděl až Garroshe.
A při tom ty knihy kontroloval Chris Metzen který to vše v podstatě vymejšlí. Jenže tehdy nad tím přemýšleli jinak než dnes a ten svět je jak živej organismus fůrt se vyvíjí.
Nebo v dokumentu Looking For group se ho na Blizzconu zeptal jeden fanoušek na nesrovnalost okolo nějaké posstavy, tak přiznal chybu a že si toho nikdo nevšiml.
Ten svět v sobě měl díry a ještě pořád nějaké má. Předmluva k těm novým kronikám co vydávají je že vlastně tohle je spis lore, kde konečně zasedli a vše sepisují dohromady a srovnávají nesrovnalosti a staví pevný základ. Né že by něco měnili ve velkém, ale přeci jen svět Warcraftu už je tak velkej, že blizz musí mít dneska už tým lidí na to aby neporušovali vlastní pravidla.
Zas bleju román, jen to prostě neviím tak kriticky a svět Azerothu je už dneska neuvěřitelně velkej a je v něm statisíce příběhů, to se prostě nedá ani jednou neporušit
Fajn článek, ale ty jeho "výmluvy" a důvody nemění nic na tom že to šlo udělat i bez toho aniž by změnil 90% věcí. Jinak Drekthara jsem čekal taky, nebo alespoň nějaké shamany a další warlocky. Jinak jak píše, že k některým věcem je možno se vrátit…to chce cestovat časem ?
jinak k těm změnám velmi dobrý rozhovor, kde je jasně několikrát zmíněno, že film musel x věcí vypustit a pár věcí změnit pro srozumitelnost. I tak tu dost z nás má dojem že to do nás rval horem dolem a 2 hodiny byly málo, každopádně Duncan by očividně velmi rád natočil trilogii a jak jsem říkal dvojka by byla o Vládci klanů, samozřejmně s nějakými úpravami. A řekl bych že Drekthar tam nebyl schválně, protože se s ním právě počítá ve dvojce.
Doporučuji je to zajímavé čtení.
[ odkaz ]
Maestrodk: Krátká stopáž na tom filmu byla cítit hodně… hrozné skoky . Jinak mě to bavilo. Game of Thrones ani po shlédnutí další řady jsem nechápal co na tom je dobrýho a už vůbec nevím proč se na to dívám je to pro zastydlý tenagery … xD … vůbec seriálům došel dech. Čekám na něco a pořád to nepřichází chtělo by to uplně nový formát.
Odpověď na komentář uživatele Miroslav Kuba
Jo, ale celé to na mě působilo strašně uspěchaně. Ani nebyl pořádně čas na seznámení s postavami. Já třeba četl ten prequel, takže Durotana a Orgrima znám, ale pro normálního diváka jsou to cizinci. Tohle mi vadí i v ostatních filmech a hrách. Nahází nám tam postavy, pak je zabijí a to by v nás mělo vyvolat emoce? Nevím no. Tímto trpí skoro všechno. Já ani normálně filmy nesleduji, protože mi nevyhovuje ten formát. Ve 2 hodinách začátek, děj a konec. Mám radši seriály, když je to všechno hezky přiměřené servírované a postavy jsou představené dostatečně. Třeba co jsem včera sledoval epizodu Game of Thrones, to pro mě byl epičtější zážitek, než toto, protože v tom světě už jsem strávil nějaký čas. Ve Warcraftu vlastně ještě mnohem víc, ale v herním. Filmy se hrám prostě nikdy nevyrovnají a je únavné je sledovat stále se pokoušet.
Odpověď na komentář uživatele Maestrodk
No to sice začíná, ale pořád je to až moc mladá část hry, nebo nevím jak jinak bych to nazval . Když už to budeme srovnávat například s tím illidanem tak je to přece jen o několik tisícovok let jinde. Navíc chtěli udělat uníkátní film kde nebude automaticky znamenat horda = zlo a alliance = dobro což se jim podle mě povedlo a zde je ta unikátnost Warcraft filmu.
Odpověď na komentář uživatele Miroslav Kuba
Tak příběh Arthase taky nezačíná na Northrendu, ale už někde v dětství. Jako jo, asi to není špatný film, ale čekal jsem víc. Jestli budou i nějaké další, tak snad už budou lepší.
Odpověď na komentář uživatele Maestrodk
Jak jinak by si chtěl začít film o warcraftu? Vznikem titánů? Plamenné legie? A nebo podle her při prvním střetu orků a lidí. Podle mě děj začali perfektně, nemohli začít od Arthase jak se stal lich kingem, protože to je jako kdyby začali od konce a to přesto že by si každý takový film přál (nebo illidanem. . tam by to možná ještě mohlo začínat vzhledem k tomu že illidan žil mnoho let před světem ovládaným orky a lidmi, ale tam by se někteří lidé méňě orientovali a nedokázali by se vžít do hordy, nebo alliance) . Na to jakej film měl stopáž to bylo udělané suprově. Vzhlem k tomu jak je Warcraft velké universum a určitě se chtěli zavdečit co nejvíce fanouškům tam toho narvali hodně (bohužel mohlo to mít alespoň o hodinu více a už by to nebylo tak přervané k prasknutí) . Jinak je to tvůj názor a každý ten film vidí jinak . Já film lhltam od začátku do konce ještě víc než trilogii Hobita. + Pro milovníky fantasy mi řekni co za lepší film by si momentálně doporučil, nic víc než hobit (warcraft ani není žádná kopie) už zde za poslední léta není.
dahakere: to je dobrá otázka, ale Drekthar ve filmu vůbec nebyl, tak ho tam třeba s částí klanu nějak propašují do Azerothu. Protože v tom oficiálním prequelu knižním "Durotan" byl, tak jsem byl trošku překvapenej že se ve filmu ani neobjevil.