Loni v létě nabídnul CD Projekt RED hráčům Zaklínače 3 na PC modovací nástroje v podobě ModKitu. Ten však nenabízí kdovíjak důkladné možnosti úpravy hry, vlastně se omezuje jen na možnost extrahovat a zase zabalit herní soubory, takže hráči mohou povětšinou měnit nanejvýš textury, modely či skripty.
Možnosti ModKitu jsou tak na míle vzdálené RedKitu, modovacímu nástroji Zaklínače 2, který mimo jiné umožňoval i tvorbu zcela nových map nebo questů. Není proto divu, že ModKit modderům Zaklínače 3 nestačí a volají po něčem větším, ideálně na způsob RedKitu. Jak to tak ale vypadá, i nadále mají smůlu.
Komunitní manažer CD Projektu Marcin Momot na oficiálním fóru znovu prohlásil, že ModKit je jedinou sadou nástrojů, kterou hodlá CD Projekt RED hráčům poskytnout a tvůrci nemají plány na vydání čehokoliv dalšího. To samé tvrdil Momot už loni po vydání ModKitu.
Aniž bych chtěl vyvolávat plané naděje, je třeba podotknout, že skutečnost, že tvůrci v tuto chvíli nemají plány na vydání propracovanějších modovacích nástrojů, ještě neznamená, že se jich nikdy nedočkáme. To mi naznačila i designérka prostředí Len de Gracia v rozhovoru, který jsem s ní dělal přímo v CD projektu.
„Nejsem si zcela jistá [jestli se dalších modovacích nástrojů dočkáme], protože by to vyžadovalo spoustu zdrojů a lidi, kteří aktuálně intenzivně pracují na jiných věcech, které chceme dokončit. Možná na to dojde v budoucnu.” Řekla v dubnu de Gracia.
Takže možná. A možná také ne. Už nyní ale CD Projektu trochu ujíždí vlak, protože ať byl RedKit pro Zaklínače 2 sebelepší sadou nástrojů, vyšel natolik pozdě po vydání samotné hry, že o něj řada potenciálních tvůrců nového obsahu nejevila moc velký zájem. Jestli se dalších nástrojů pro modding Zaklínače 3 dočkáme třeba za rok, obávám se, že to bude mít naprosto stejný efekt.
Odpověď na komentář uživatele
Marek Tvrdý
To já samozřejmě chápu, že taková práce vezme hodně času i úsilí, taky chápu, že na to pravděpodobně nemají lidi, když se mají teď všichni zaměřit na Cyberpunk a to má ještě vyjít Gwent. Jen říkám, že mě to mrzí.
Odpověď na komentář uživatele
Sutom
Tak ono udělat takové nástrije, aby byly skutečně uživatelsky přístupné a pak k nim dělat podporu je časově náročné a asi na to prostě teď nemají lidi, když makali na druhém rozšíření.
Celkem mě to i mrzí, že nechtějí Z3 rozšířit těmi nástroji, hru by to určitě oživilo a našli by se dost kreativní lidi, kteří by dokázali vytvořit questy s kvalitním prostředím či příběhem.
Přesně tak. RedKit vyšel tak pozdě, že už moc lidí se k němu nedostalo, protože modovali jiné hry. A obávám se, že nepůjde snadno naimportovat do W3 věci udělané v RedKit pro W2.
Dnes vyšel nový patch pro TW3: WH 1: 22. [ odkaz ]