Vracíme se k jednomu z překvapení tiskové konference Sony na E3. Fanoušky PlayStationu 4 v Los Angeles nadchla zombie akce Days Gone od studia Sony Bend, které pracovalo na Syphon Filter a má za sebou i handheldové hry Resistance: Retribution, Uncharted: Golden Abyss nebo Uncharted: Fight for Fortune.
Days Gone se bude odehrávat v otevřeném světě zasazeném v poušti na pacifickém severozápadě nabízející poušť, hřebeny, hory, jeskyně, útesy a řeky. Samozřejmostí jsou potom různá divoká zvířata. Nabízí se otázka, zda je budeme moci lovit, doufejme, že ano. Stejně tak by některá zvířata mohla být nakažena a útočit na nás.
Náš příběh se odehrává dva roky po vypuknutí globální pandemie, která zdecimovala svět, zabila všechny lidi a proměnila je v miliony nemyslících, divokých tvorů, připomínají zombie. Tenhle nebezpečný svět bude na své motorce projíždět chlap jménem Deacon St. John. Deacon byl dříve nájemný vrah, teď je z něho tulák, jenž odmítl žít v civilním táboře. Místo toho se vydal na nebezpečnou cestu, ve zdánlivě opuštěných místech hledá různé předměty/věci a přeživší.
Dnes už je jisté, že v tomhle všem budeme sami, respektive možná narazíme na nějaké postavy ovládané umělou inteligenci, které nám pomohou, ale na živé hráče musíme zapomenout. Days Gone nebude mít žádnou formu multiplayeru. Místo toho se můžeme těšit na dynamické počasí. Ve hře bude svítit sluníčko, pršet a dokonce i sněžit. Samozřejmostí je potom změna denní doby, v noci bez baterky raději nikam nelezte. Různé klimatické počasí má mít určitý vliv na hru.
Tvůrci také potvrdili systém craftingu. Ten bude založen na stylu MacGyvera. To znamená, že se budete rychle rozhodovat, co z nalezených věcí vyrobíte, aby vám co nejlépe posloužilo.
Na Days Gone v Sony Bend pracují déle než tři roky, tým aktuálně čítá přes 100 členů.
Závěrem se podívejte na gameplay záběry, které byly k vidění na E3. Připravte se na zombíky, bude jich opravdu hodně. Osobně jsem rád, že v Days Gone budeme mít dostatek nábojů, alespoň to tak zatím vypadá. Survival her s nedostatkem munice je na trhu dost, tak teď prosím pořádnou střílečku.
Odpověď na komentář uživatele
dopitapetr
No, já víc nábojů uvítám, spíš by se měli zaměřit na příběh jako takový, ne vyloženě HC survival.
Na všech těch survival hrách mne štve, že vypadaj jako kdyby je někdo vygrcal. Pokud tohle bude vypadat aspoň trošku k světu + dobrej příběh (vysvětlení jak ta pandemie vypukla, jak poznamenala lidstvo a zbytek světa atd. ) a nebude to zabugovane jako stalker, tak to beru.
Koukal jsem na rozhovor s vyvojari a pojmu "survival" se docela vyhybali. Dokonce odmitaji slovo "zombie" ale jsou to "freaker", tedy neco jako potvory z I Am Legend. Ma to byt hodne o motorkarske filosofii, samote, ale i komunitach zbylych lidi. A hlavne volne krajine. Pripomina mi to trochu Mad Maxe, i kdyz jsem se k nemu jeste nedostal.
Škoda, ta kooperace by nebyla v tomto typu hry vůbec špatná.
Super. zprávy tohohle typu miluji
. Aspoň se budou moct soustředit na Sp a hra bude o to kvalitnější 
Odpověď na komentář uživatele
Chesse
Uncharted 4 multiplayer je právěže hodně zábavnej. Zábavnější než honba za lootem v Division.
Chesse: CoD styl ? To opravdu ne. .
V dnešní době survival hra bez kooperace s jiným hráčem ztrácí svůj potenciál, ten by šel nahnat vyšperkovaným příběhem což nepředpokládám, že survival se zombie hordou bude mít. A spoléhat se jen na pěkné pozlátko je v dnešní době velký risk, alespoň se tak domnívám. Ale jak říká klasik "ať uděláš jakoukoliv blbost, vždy se najde blbec, který ti zatleská".
Odpověď na komentář uživatele
Marllone
Právě, žádný hrdina co jde spasit svět, ale obyčejný člověk, to se mi na tom líbí. Právě proto mě absence MP trochu mrzí.
Já jsem chycenej. Sice je to další zombárna, ale nějakým způsobem se mi líbí to zasazení. Tulák na motorce co nemá co ztratit. Nejde zachraňovat svět s nějakou pidlovokou holčinou, ze které si dělá svoji dceru. Prostě je v situaci, kde je všechno v háji jetelovém a snaží se jen přežít, nakrást, příležitostně zachránit pár zbylejch duší, a přitom vzpomíná, na to co už neni a nebude. A teď si mě to natuty získalo zasazením do mý nejoblíbenější části Emeriky. Idaho, Montana, Oregon, Washington. Tak snad jen doufat, že to bude sakra velký, a že tam nebudou házet nějaký superhrdinský veletoče.
Vypadá to teda dobře , ale přijde mi že když zdrhal před tou hordou tak na to že neměl v podstatě žádný ukazatel toho kam utíkat, tak tam bylo až přehršel nascriptovaných momentu.
Odpověď na komentář uživatele
GoOdTiMe
a ani se neda rict, ze by ten MP byl zabavny… bohuzel az moc z toho citim CoD styl a to ne….
Elvis: V Uncharted je od dvojky a je hodně kvalitní, nehledě na to že u Uncharted se nedá říct, že by se vývojáři kvůli MP nesoustředili na SP.
To je dobře že to nemá multak mě už je ze všech těch multaku špatně do prčič vždyt ho nacpali i do uncharted 4
Odpověď na komentář uživatele
dopitapetr
No z téhle ukázky to vypadá na hodně velikej masakr, spíš než pomalé likvidování to bude slušná rubárna. Ale neříkám, že je to špatně. Teď hraju Dooma a neskutečně se bavim, tak proč ne zrovna u tohodle že