Jedním z nejčastěji probíraných témat týkajících se Quake Champions je otázka, jakým způsobem bude hra zpoplatněna. Někdo střílí od boku tvrzení, že půjde určitě o free-to-play záležitost. Někdo jiný doufá, že půjde o titul, který si prostě jednorázově koupíme za skromnější poplatek.
Šéf id Software Tim Willits nedávno prohlásil, že se snaží vymyslet způsob, jak do hry dostat co nejvíc lidí a zároveň vydělat nějaké peníze. To však může nasvědčovat oběma možnostem. Tehdy tedy vývojáři stále nevěděli, jakou cestou se vydat, a tahle situace panuje i nadále.
„Rozhodně můžu říct, že jde o vážně těžký problém, takže se snažíme přijít na to, co přesně lidé chtějí víc a jak to vnímají,” řekl Willits v rozhovoru pro PC Gamer. „A nesnažím se dělat tajnosti! Není to tak, že už máme jasno a jen se snažíme o tom nikomu neříct, vážně nemáme jasno a pořád se to snažíme vyřešit.”
V tomto směru tedy musíme nadále čekat a doufat, že v id Software zvolí rozumný přístup. Přesto tu ale máme něco nového, a to tvrzení, že koncept Champions vlastně vznikl už v roce 2013, kdy sám Tim Willits zaregistroval doménu QuakeChampions.com. Původně mělo jít jen o rozšíření Quake Live, postupem času si ale v id Software uvědomili, že celý koncept Šampiónů může obstát jako samostatná hra.
Tolik tedy k tomu zdání, že je Quake Champions jen reakcí na Overwatch od Blizzardu. Podle mého názoru by takové tvrzení bylo i bez Willitsových slov dost směšné, ale vysvětlujte to zástupu odpůrců, který začal hru odsuzovat jen na základě jednoho CGI traileru. Ten zástup se ale naštěstí s nedávno vydaným gameplay trailerem očividně zmenšil.
Willits navíc hráče znovu ujistil, že navzdory různým schopnostem Šampiónů budou mít v základu všechny postavy stejné možnosti týkající se sbírání zbraní na mapě nebo triků typu rocket jumpů. Základní podstata Quaka a jeho hratelnosti se zkrátka nemá změnit. Pravdivost tohoto tvrzení ale nejspíš zjistíme až ve chvíli, kdy si budeme moci Quake Champions zkusit. Tato možnost by měla přijít díky uzavřené betě, která odstartuje někdy v průběhu příštího roku.
Zatím můžete dát v komentářích vědět, jaký obchodní model byste preferovali vy. Chtěli byste, aby byl Quake Champions free-to-play, nebo byste neměli problém s tím zaplatit za takovou hru třeba 20 eur?
Ať to dají za 20 eur a bude klid.
Pokud hra bude dobrá, tak si jí lidi koupí, takže jsem pro normální řešení, kdy zaplatím a budu hrát jak chci.
Rozhodně bych tomu nějakou cenovku nasadil. Třeba se tím komunita trochu vytříbí.
UT bude zadarmo a lawbreakers nemaji nakroceno zrovna nejlip, jestli napali 60 euro
Mě udivuje že quake live je najednou placený na steamu Oo. Představoval bych si f2p + placené skiny a kosmetické věci a nebo minimální částku. Možná taky bude hrát vliv jakou cenovku nasadí konkurence: UT4 a lawbreakers.
vidim to na free2play, vzdyt uz quake 3 experimentoval s free2play na uplnym zacatku, ted to treba konecne zrealizujou
Klidně něco cálnu za kvalitní hru.
Obchodní model HC soutěžní aréna hry? Tak jediná možnost je kupování barviček a oblečků. Cokoliv jiného je totiž v rozporu "HC soutěžní". Fairplay musí být především. Hodně hráčům UT a Quake se protáčí nad touto hrou panenky. V soutěžní HC hře ani nesmí být vývoj postavy.
Dnes je totiž doba casul gamingu který ještě více znehodnocuje pay to win model. Jak to mám na mysli? Hra ani nemusí být oficiálně pay to win. Může to být zakázané autory hry. Jenže pokud to není ošetřeno tak si vždy podvodníci a bezpáteřní zmrd1 najdou cestu jak z toho vytěžit prachy. Android platforma poukázala na to jak jsou lidé schopni utrácet za k0k0tiny v free to play modelu. Kdejaká Android hra má mikrotransakce s částkami přesahující 2500Kč. To je…hmm…ani nevím slovo na to. Pls v tom mi někdo poraď tě jak vyjádřit 3K transakci do mobilní hry vhodným slovem.
Největší zvěrstvo je ale tohle [ odkaz ] Kde si zaplatíte předplatné na hacky. Kauza kolem SW: Battlefrontu a i Battlefieldu mě natolik rozzuřila že jsem jednoznačně pro aby Multiplayer hry byli jen streamovaný s kompletním sběrem dat a speciálními gaming ovladači pro klávesnici a myš že i za makro by člověk dostal ban. To by samozřejmě znamenalo měsíční předplatné. Co se mi nelíbí ale když někteří si jej platí za hacky….
Pokud má mít multiplayer na PC nějakou úroveň tak je třeba udělat změny. Osobně bych anticheat ochrany narval přímo do API DirectX apod. Což by bylo naprosto nejlepší. Jenže MS je socka a pochybuji že ve Vulkanu někdo pohne brvou.
Nic vás totiž n3nas3re více než když vidíte jak člověk má super gear a vše v Path of Exile za miziví ztrávený čas oproti vám. Myslíte že si to zasloužil skillem? ! Ne! Je webovka s prodáváním orbnů za reálné prachy. Si někdo řekne no a co. Jenže vývojáři hry uzpůsobují hru hráčům. Což hra PoE je pořád se aktivně vyvíjející. Jenže potom to právě skončí tak že je hra tak obtížná že se ani nedá hrát bez toho aby jste si koupily orby na černém trhu.
Tohle je nezdravá komunita kolem hry potom. U her by se mělo platit časem a skillem a ne peněženkou. Peněženka je jen od toho tu hru mít . Ne peněženkou hru hrát.
Za Kvejk šampiona bych nedal 20 eur ale ani 60 eur takže nějak mezi 30 až 40 eur. A free-to-play absolutně nechci….