Vzpomínáte na zajímavou noir plošinovku Renoir, s níž chtělo začínající zlínské studio Soulbound Games prorazit na Kickstarteru? Pokud ano, tak jste možná zaregistrovali i skutečnost, že kampaň na Kickstarteru skončila nezdarem. Od dé doby jsme o projektu neslyšeli, ale nyní se vrací mezi živé.
Za tu dobu došlo k nejedné změně. S dovolením nechám mluvit oficiální oznámení, které najdete na novém oficiálním webu:
„Především byl projekt Renoir odkoupen od původních vývojářů Soulbound Games a novým vlastníkem je 1C Company (přední východoevropský a středoevropský vydavatel). Novým vývojářem je Black Wing Foundation. Vývojářské studio se specializuje na vývoj her od roku 2007 a má více než osm let zkušeností s technologií Unreal Engine.
Spolu se změnou vývojáře došlo i k úpravám samotné hry, konkrétně se jedná o změny v designu úrovní, jádru hratelnosti, příběhu, grafice [a] herních animacích.”
Tím povídání o změnách nekončí. „Všechny hádanky v původním projektu počítaly s tím, že budou rozmístěné výhradně v otevřených oblastech – v parcích, ulicích a na okraji města. Původní koncept byl pozměněn a nyní se podíváme nejen do exteriérů, ale i interiérů, přičemž interiéry (a s nimi spojené puzzly) budou převažovat. Jsou rozmístěny v důležitých lokacích, konkrétně na hřbitově, v městské radnici, na policejní stanici či v obří stavbě zvané Monument.
Jediná lokace, kde zůstalo velké množství 'outdoorových' hádanek, je hřbitov. Ten však díky novým efektům a využití 3D objektů nyní vypadá úplně jinak než v originální verzi.”
Ke změnám dojde i v případě způsobu, jakým hra vypráví svůj příběh. Původně chtěli tvůrci využít CGI videa, nyní ale Renoir sází na animované komiksy v noir stylu, které mají zdůraznit atmosféru.
Závěrem se můžete podívat na novou podobu hry, a to díky okolo se válejícím screenshotům. Další detaily se máme dozvědět časem, resuscitovaný Renoir každopárně zamíří na PC v listopadu letošního roku. S konzolovými verzemi se očividně nepočítá.
Odpověď na komentář uživatele FireWolf
Tak, tak. Ale změny vítám, hlavně tedy způsob vyprávění. Víc mi to k tomu sedne.
Původní grafický styl hry se mi líbil více, ale nové animované komixy místo renderů zní fakt dobře.
Doufám, že se to povede, noir žánr by si zasloužil další kvalitní přírustky. Jen teda doufám, že ty změny nebudou k horšímu.