Příznivcům tzv. walking simulátorů je jistě znám počin Dear Esther od studia The Chinese Room, který vyšel v roce 2012. Tahle „hra” je koneckonců často považována za základní stavební kámen subžánru titulů hraných z pohledu první osoby, v nichž vlastně jen chodíte a zkoumáte prostředí.
Nehledě na absenci interaktivity je Dear Esther působivým počinem, minimálně po vizuální a vypravěčské stránce. Jestli jste ale hru na PC minuli, dáváte přednost konzolím a chtěli byste si tuhle návštěvu krásného, ale bezútěšného ostrova vyzkoušet, připravte si 9,99 eur a zakroužkujte si v kalendáři datum 20. září.
Ten den dorazí Dear Esther na PS4 a Xbox One v edici nazvané Dear Esther: Landmark Edition. Ta se chlubí nejen vším, co bylo v původní verzi, ale i vylepšeným zvukem, komentářem tvůrců, achievementy/trofejemi, možností nastavit větší titulky a zaměřovací kříž nebo změnou enginu.
Zatímco původní Dear Esther pohání Source od Valve, Landmark Edition je postavena na enginu Unity 5. Z vizuálního a technického hlediska by se však podle slov tvůrců nemělo nic výrazně změnit. Zmiňují jen opravu některých chyb.
Hráči, kteří vlastní původní PC verzi pro Windows a Mac, se navíc mohou těšit na bezplatný upgrade, díky němuž budou mít přístup ke všemu, co zahrnuje Landmark Edition na konzolích.
Ti, kteří originální Dear Esther na PC nevlastní, si samozřejmě budou moci hru v Landmark edici koupit samostatně. Bohužel nevíme, kdy k vydání bezplatného upgradu a Landmark Edition pro Windows a Mac dojde. Lidé z The Chinese Room oznámili jen to, že k vydání dojde v následujících měsících.
Na PC jsem to docela minul, takže na PS4 beru.
Just relax !
Má to krásnou a silnou atmosféru
Tahle hra je opravdu oddechová a zajímavá já jsem z ní byl nadšen jelikož jsem ji hrál i s českým Dabingem. Jinak opravdu jsem si hraní užíval krásná grafika a klídek