Společnost Electronic Arts dnes ráno (do mé schránky e-mail dorazil v 8:18) odeslala takzvaným Battlefield Insiders klíče do veřejné bety, která se pro všechny ostatní otevře zítřejším dnem. Bohužel předběžné stažení nebude možné. Beta má přes 6 GB.
„Patříte mezi insidery Battlefieldu, a to znamená, že betaverzi Battlefieldu 1 si můžete vyzkoušet… právě teď. Zahrnuje režimy Conquest a Rush na mapě zasazené na Střední východ, na jednu z front první světové války – Sinajskou poušť. Pokud dosáhnete hodnosti 15 a budete hrát v průběhu čtyř různých dní, bude na vás v plné hře, až 21. října vyjde, čekat psí známka Battlefield 1 Beta,“ stojí v e-mailu.
Pro hráče je v betě připravena odměna do plné verze. Musíte dosáhnout hodnosti 15 a hrát v průběhu čtyř různých dnů. Zatím nevíme, kdy beta skončí, dle našich informací by to ale mělo být 8. září. Je dost možné, že EA testování prodlouží, stejně jako v případě jiných her.
Zajímavé je, že k hraní PlayStation 4 verze nepotřebujete předplatné PlayStation Plus, ovšem na Xboxu One je Zlaté členství vyžadováno, potvrdil oficiální Twitter Battlefieldu. Platí samozřejmě pouze pro betu, u plné bude PS Plus vyžadováno, stejně jako na Gold na Xboxu One.
Popis mapy a módů ve veřejné betě Battlefieldu 1
„Čeká vás sluncem sežehnuté bojiště výhodně od El-Jifar. Ať už se pustíte do přestřelek v uličkách vesnice Bir el Mazar nebo do stíhacích soubojů nad majestátními útesy, budete muset do svých taktických kalkulací zahrnout i písečné duny,“ popisují vývojáři mapu v betě.
„Když se začnou hroutit poslední naděje, dorazí na místo posily v podobě válečného obra – pouštním pískem se na bojiště přiřítí smrtící obrněný vlak. Obrněný vlak dokáže svojí palebnou silou zvrátit vývoj jakékoliv bitvy, ale k jeho ovládání bude potřeba skutečná týmová souhra – a dvojnásob to platí, když ho budete potřebovat zlikvidovat.“
„Rozjeďte se po písečných dunách na hřbetech mrštných koní. Srážejte nepřátele k zemi jediným máchnutím jezdecké šavle nebo je z dálky ze sedla ostřelujte z výkonných pušek. Koně se neztratí ani při útoku na nejrůznější bojová vozidla – na koni můžete kroužit kolem pomalejších strojů a zasypávat je výbušninami.“
„Conquest, těšící se u fanoušků Battlefieldu dlouhodobě největší oblibě, je režim obrovského rozsahu určený až pro 64 hráčů, kteří bojují o obsazení základních kontrolních bodů. Conquest dává prostor velkým pěším armádám, menší vojenské technice i obřím, hrůzyplným válečným strojům, a ve vzájemném souladu se v něm tak uplatní všechny elementy totální války, kterou série Battlefield proslula.“
„Rush je mód pro 24 hráčů, ve kterém mají útočící oddíly za úkol zničit telegrafní stanoviště obránců, kteří jejich prostřednictvím naopak povolávají dělostřelecké útoky. Obránci musí snahy útočníků kazit likvidací výbušnin umisťovaných ke svým stanovištím. Pokud ale dojde ke zničení telegrafních stanovišť, musí se obránci přesunout do jiného sektoru a bránit stanoviště tam.“
Dynamické počasí mění bojiště
Díky technologiím jako infračervené kamery a GPS nehraje počasí v moderní válce zase tak zásadní roli. V dobách první světové války tomu ale tak nebylo a na počasí a místních podmínkách mnohdy závisel výsledek celých bitev. Abychom tento pocit zachovali a zajistili, že žádná bitva v Battlefieldu 1 nebude stejná, vytvořili jsme systém dynamického počasí, které každé hře dodá na jedinečnosti.
Všem mapám v režimech pro více hráčů v Battlefieldu 1 vládne dynamické počasí, které je součástí komplexního záměru vytvořit ve hře realistický ekosystém. Na rozdíl od fyzického prostředí, které podléhá destrukci, představuje počasí vnější faktor mimo kontrolu hráčů. Změny mohou být jen nepatrné (když slunce třeba vykoukne zpoza mraků a promění zataženou oblohu ve slunečnou), ale ty větší vás rovnou přinutí změnit způsob hry.
Hustá mlha například omezí viditelnost. Ztíží práci odstřelovačům číhajícím v dálce a změní vzdálenost, na kterou zaznamenáte pohyb nepřítele. Původně otevřená mapa se objevením těžké mlhy může na krátký čas proměnit v bojiště, kde převládne kontaktní boj na krátkou vzdálenost. Vojáci nasadí bajonety, vytáhnou brokovnice a připraví se blízká setkání mezi čtyřma očima, až do doby, než se mlha zase zvedne.
Déšť nemusí nutně omezit vzdálenost, na kterou vidíte, ale může narušit vizuální vnímání prostoru. Když se soustředíte na hledání potenciálního nebezpečí, pátráte většinou po pohybu, ale hustý déšť vám to výrazně ztíží. Změny viditelnosti pocítíte také v pilotní kabině. Obzvlášť opatrně si budete muset počínat při průlety blízko kolem hor nebo těsně nad zemí.
Extrémní počasí, do kterého spadá třeba písečná bouře, která může vypuknout na mapách jako Sinajská poušť, má dopad nejen na viditelnost. Nejvíc ji pocítí piloti a bouře velké většině letounů znemožní létání. To ale neznamená, že se s ní nebudete moct poprat – zkušení a dovední hráči s dobrou orientací na mapě klidně vzlétnou a nízkou viditelnost využijí jako taktickou výhodu.
Počasí má vliv na veškeré dění ve hře. Na zbraních se objeví kapky deště, ptáci zmizí s prvním poryvem silnějšího větru a za písečné bouře se zvuk nese jinak. Počasí je jedním z faktorů, které nám mají dopomoci k tomu, aby se hráč mohl plně ponořit do herní reality, a to vizuálně i tematicky. Na západní frontě se častěji objevuje silný déšť, mlha v zákopech je hustší a pocitově víc padá k zemi. Na italské frontě vysoko mezi vrcholky Alp se mlha drží nízko v údolích, ale můžete se jí zbavit tak, že vystoupáte výš. Mlhu pak dokonce uvidíte hluboko pod sebou.
Dynamické počasí dodává jednotlivým hrám osobitý charakter a dává vzniknout nezapomenutelným momentům, které získávají na jedinečnosti a ve vás vyvolají dojem skutečně osobního prožitku. I když za sebou budete mít nepočítaně her, kdykoliv můžete narazit na kombinaci počasí, místního prostředí a herní situace, jakou jste doposud nezažili a která vašemu hernímu zážitku propůjčí zcela novou dimenzi.
Něco z toho uvidíme už ve veřejné betě.
Battlefield 1 v plné verzi vyjde 21. října na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte v našem obchodě Xzone.cz nebo GameExpres.sk, kde dostanete exkluzivně sladkou odměnu v podobě poctivé čokolády s originálním motivem první světové války.
Odpověď na komentář uživatele Semuel
Kdyby si me s*al ze si nekde zakempenej se snipou tak si taky vezmu tank a jdu po tobe… Proste v kazde hre se na neco stezuje… V CS to nejdriv bylo awp, pak P90 atd. V tom pripade by kazdej musel hrat jen stim co sedne protihraci. Musite se v kazde hre necemu prizpusobit a nebo to nehrat
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
jo, jen jedna mapa
Takže pokud to dobře chápu tak aktuálně se dá hrát pouze jedna mapa?
Na celé hře mě asi nejvíce baví ten malý tančík. S ním mám skóre jako cheater
a jinak se mi konečně podařilo dosáhnout ranku 3 na medicovi, takže se mi odemkly všechny dostupné zbraně
Hele navíc v plné verzi budou ve většině servery, které budou mít nastavený sniper limit, jako u BF4 Ale jak tady někteří podotýkají, můžeme na přesycenost ostřelovačů nadávat, ale je to prostě součást hry já už si zvykl a prostě se jim snažím vyhýbat a napadnout je zezadu
Odpověď na komentář uživatele @Zbrojovak
Kéž by, snažím se jako sniper bejt co nejvic mimo nechodit na frekventované mista a po killu se vzdy jako správný sniper presunu. A stejně mě loví noobs v tanku a ne vzdy jen v jednom (dnes mě nahanili 3 tanky a 4 vojáci) zazenou mě do kouta a pak CoD tanec (tebegovani ) na oslavu že jsou dobry a dostali mě.
Klidne projezdim celou hru v tanku, proc jako ne? Kdo nadava na snipery je lama, lita prostredkem bojiste a pak se divi. Na mape sou bocni cesty, je potreba je vyuzivat, popripade vyuzivat zvlnene teren.
To ze je nekdo lama neni chyba tohodle Battlefiledu
Odpověď na komentář uživatele ElementGamer
Co ti brání to použít taky?
Odpověď na komentář uživatele MoRt8
Mám stejný problém. Je to neuvěřitelné otravné a když se k tomu přidají tanky, je to nehratelné.
Odpověď na komentář uživatele mongos cz
Take dobrej styl.
A uz to aspon jede? Mne to vcera nejelo cele den (ps4)
Odpověď na komentář uživatele
ja se je vzdy snazim nabodnout na bajonet jak lezi na te zemi
Snipery si davam vcelku na pohodu, Naopak je vyhledavam a zariznu.
snipery neřeším, jdou lehko vidět, hodit smoke a jít mu do zad
me teda sniperi problem moc nedelaj obcas me nejaky sejme ale co uz az bude plna verze urcite zas pujde v nastaveni serveru omezit pocet jako je to u predeslych dilu