Zítra večer se uskuteční událost PlayStation Meeting v New Yorku, kde má Sony slavnostně odhalit nový model konzole PlayStation 4. Má se za to, že dojde nejen k představení ztenčené verze stávající konzole, ale především k prvním pořádným detailům o vylepšené PS4, které se přezdívá Neo. Právě o PS4 Neo se dozvídáme nové informace, které jsou stále v rámci spekulací. Proto berte vše s menším nadhledem.
Daniel Ahmad, vystupující na Twitteru pod přezdívkou ZhugeEX, na svém profilu uvedl, že hardware PlayStation 4 Neo je totožný s nedávno uniklými specifikacemi. To znamená, že se vylepšená PS4 pochlubí osmijádrovým procesor Jaguar (hry mohou využít 6,5 jádra), každé jádro má frekvenci 2.1 GHz. To je 1,3x více než v případě původní PS4, kde má procesor také osm jader, ale pouze 1.6 GHz. Grafická karta bude mít 36 jader s výpočtem 911 MHz, což je o 2,3 teraflopů více, než u stávajícího modelu. Ten má 18 jader a 800 MHz. 8 GB RAM GDDR5 zůstává, ovšem rychlost nebude stávajících 176 GB/s, ale 218 GB. U harddisku se nic nemění, lze očekávat, že Sony bude prodávat PS4 Neo ve variantách s diskem 500 GB, 1 TB a 2 TB.
Nás hráče nejvíc zajímá, jak se vylepšená střeva projeví u her. ZhugeEX tvrdí, že Neo zvládne rozlišení 4K. Dokonce japonská společnost měla vytvořit nový engine s demoverzí, která ve 4K na PS4 Neo běží v rozlišení 4K při 30 snímcích za sekundu. Pokud se vývojáři uskromní a postačí jim rozlišení 1080p, tak mohou dosáhnout 90fps.
Pokud je to pravda, tak 1080p a 90fps je slušné vylepšení, když na současné PS4 mají některé hry v rozlišení 1080p často problém udržet hladkých 30fps. Samozřejmě záleží také na technologii, kterou titul využívá. Je dost pravděpodobné, že některé enginy nebudou tak dobře optimalizované, aby dosáhly na 90fps při 1080p.
Stejně tak bychom sázeli na to, že většina AAA titulů bude v rozlišení 1080p, ale za to s lepší frekvencí snímků za sekundu, zatímco menší hry potom ve 4K.
Připomeňme, že italské studio Milestone (Ride, Valentino Rossi: The Game, Sébastien Loeb Rally Evo, MotoGP 15) se nechalo slyšet, že hry pro Neo a Xbox One Scorpio budou HD porty, z důvodu, že tyto tituly budou muset běžet i na současných modelech konzolí. To potvrzuje, že na nových verzích konzolí dosáhnout hry akorát lepšího rozlišení, frekvence snímků za sekundu a případně vývojáři přidají propracovanější efekty a textury ve vyšším rozlišení.
Každopádně, vše výše zmíněné berte jako spekulaci. Chytřejší bychom měli být zítra večer, PlayStation Meeting budete moci sledovat živě na Zing.cz od 21:00 našeho času.
Odpověď na komentář uživatele @já to věděl
A proč asi? Zamysli se trochu DD Páč na PC je to zas brak…
Odpověď na komentář uživatele Zlobo
Tak špatná optimalizace se bohužel děje už i na konzolích
Odpověď na komentář uživatele Razzak
Proto mám rád exkluzivity. Dělá se to pouze na jednu platformu a je to strašně znát. Bohužel pak spousta lidí remcá že neví proč to nevyšlo na PC, když by to určitě rozjeli. Pc má oproti konzolím velkou nevýhodu a to je velký počet kombinací hw. A myslím že poslední dobou jsme se přesvědčili o tom, že vývojářům se moc optimalovat hry nechce, nebo jim to nejde.
Odpověď na komentář uživatele Zlobo
To mas sice pravdu, ale kdyby vyvojari delali tohle [ odkaz ] misto toho , ze vsechny graficke nastaveni maji maly vyznam na FPS/grafiku tak by to bylo o hodne lepsi. Misto toho vetsina vyvojaru dela porty z konzoli a neupravujou ani poradne grafiku a pritom to jede jak Crysis 3 na ultra.
Odpověď na komentář uživatele Razzak
Konzole ale nic nerozhoduje Tohle je čistě na rozhodnutí vývojářů nebo Sony + MS. V pohodě by šlo udělat razantní grafický skok mezi platformama ale to oni nechtějí. A myslím že strašná spousta hráčů nemá doma zrovna dělo co by zvládlo třeba 4k 60fps takže je to trošku zbytečná práce kvůli dejme tomu 5% hráčů co si hru koupí.
Odpověď na komentář uživatele @já to věděl
Ja nemluvim o prodejnosti her, ale o FPS, rozliseni a o grafice her. The Witcher 3 napr. musel byt hodne downgradovany protoze by to konzole nemohly utahnout. A to neni jen tato hra, to je kazda druha hra.
A to nemluvim ani o 4K. Vzdyt konzole maji problem rozjet 1080p a 60 fps. Jak chcou konkurovat PC? Uz tedkom existuji lepsi HW nez co bude mit PS4 Neo a Project Scorpio a to chcou vydat na konci roku 2017.
To ze konzole tahnou PC hry ke dnu je uz jasne hodne dlouho. Vzdycky vyvojari downgradujou hry, aby PC nevypadalo jinak.
super mario oficialne na iOS
Udělám port portu, abychom měly port pro 4K *brain explodes*
Odpověď na komentář uživatele @já to věděl
To proto že na konzoli nemají co hrát Zase řešíte sračky
Behavioralista: Tak on je celkove mimo. . rika objednat k ocnimu ten co rika ze gears4 vypadaji stejne jako gears1. . neco je snim spatne. .
Razzak- pc se táhne ke dnu samo, betu bf1 hraje 80% konzolistů proti 20%pc a to je to zadarmo, až půjde do prodeje tak to bude 95% k 5%.
Odpověď na komentář uživatele Behavioralista
Když jsem si přečetl tvůj komentář, tak si tak říkám, co tě nutí k tomu se takto vyjadřovat a útočit na věc, která tě vůbec nezajímá. Buď rád za svou krabici a je to. Tímto komentářem akorát přiléváš olej do ohně.
Já se domnívám, že tato krabica bude ráda, když sem tam došáhne na 60 obrázků.
Já jsem dokonce takový odborník, že poznám rozdíl mezi 59 obrázky a 61 obrázky.
A kdo nepozná rozdíl mezi 20 obrázkama a 100 obrázkama by se měl objednat k očnímu.
No a teďka si krabičáci začněte obhajovat, že 30 obrázků stačí.
Bodejť by nestačilo, když jste víc ani nikdy neviděli.
Pokud je to pravda a vetsina her pojede v 1080p a 60+fps tak super. Konecne konzole nebudou tahat PC ke dnu. Ale pokud jsou tohle jen dalsi kecy a zase se vykon nevyrovna ani mid-end kompu tak zase budou tahat jen PC ke dnu.
Pochybuju ze tohle utahne napriklad BF1 na high/ultra nastaveni s 90 fps.
Ale bohuzel mluvi zatim jen o rozliseni a FPS, ale o kvalite textur, modelu atd zatim nic. Nu coz budeme si muset pockat na konecny vysledek.
Pokud se vývojáři uskromní a postačí jim rozlišení 1080p, tak mohou dosáhnout 90fps. ? ? ? to ako ze bude zalezat na vyvoraroch? ja nechcem hry v 4k medium 20 fps. snad sa to bude dat nastavit ze chcem toto hrat v 1080 nie? co to kde sme aby vyvorar udaval v akom rozliseni musim hrat? a teraz trosku realnejsie a spatky na zem… s tym vykonom aky tu prezentuju budu radi ked im to NEO potiahne tie hry co uz su spravene ako je gta 5 a podobne v stabilnych 30 FPS ale konecne s normalnou hrafikou, shaderma a tienma v 1080p. vychadzam z toho ze teraz je na tejto ps4 priklad gta 5 v hodne osekanej grafike dohladnost minimalna tiene sa vykresluju v hd len v KOCKE 2 x 2 metra stvorcoveho co je uz uplne jak past na oko a hnus, popins je tam tiez strasidelna doskakovanie objektov a model lod, trava a vegetacia je horizontalne vyriadkovana, no proste je to znizene na minimum, pri lietani na vrtulniku ci lietadle ak sa pozriete smerom dolu uvidite ze vsetky textury su tak znizene ze tie textury su snad z ps1, to myslim vazne vid jpg [ odkaz ] a aj tak ta hra niekedy pada pod 20 fps. ja by som bol rad ak by som mal na ps4 neo gta 5 vo vylepsenej grafike v 60 fps ale myslim ze nie.
Zlobo: paradny odkaz na to fps, btw ja placem ked hra ide 30 alebo menej ja vazne nic nevidim na scene maze to trha obraz , zretelne vidim az ked obraz zastavi a to je dost zle teda. budem sa vazne modlit aby konencne hry sli v 60 fps. to je jak svatena voda pre oci.
cernejstri1: citujem: A jaky je v tom rozdíl jestli hra ma 30 fps a nebo 90 fps ? ale to my chcete říct ze vas zajima tuta blbost vždyť to není nějak velký rozdíl a je to pravda ze to oko to v ty hre ani ňák moc nezareaguje ? nevim no ja myslel ze to fps sou jakože lepší textuty a tak
tak pri citani tychto slov som sa cyhtil za hlavu presne 4 x to nemyslis vazne ze?