Deus Ex: Mankind Divided je sice už několik týdnů venku, ale i tak se můžeme těšit z nových propagačních materiálů. Nyní tu máme dvě poměrně zajímavá videa o hře. Jedno z nich se zaměřuje na vznik PC verze, která vznikla ve spolupráci studií Eidos Montreal a Nixxes a společnosti AMD. Vyslechnete si tedy něco o přizpůsobení hry na osobní počítače, implementaci určitých prvků nebo o využití DirectX 12 a technologie PureHair.
O tom, nakolik propracovaná a povedená PC verze nového Deus Ex je, se ale stejně nejlépe přesvědčíte samotným hraním. Myslím, že i když jsou některé grafické možnosti dost náročné, jako celek se PC verze a její optimalizace vážně povedla. Nemluvě o ovládání a prvcích typu lišty, do níž si stejně jako v předešlých dílech můžete navolit libovolné použitelné zbraně a předměty.
Jen škoda porodních, většinou ale rychle odstraněných bolestí v čele s pravidelným pádem hry při cestování metrem během plnění hlavní mise M14 (tenhle problém se ale objevoval i na konzolích). A pak je tu podpora DirectX 12, která ještě není úplně hotová, a tak ji zatím provází řada problémů, především ve spojitosti s drastickým snížením výkonu na novějších grafických kartách od Nvidie.
Jestli si ale chcete tzv. preview build DirectX 12 zkusit, zamiřte do vaší Steam knihovny, kliknutím pravého tlačítka myši na Deus Ex: Mankind Divided se dostaňte do Vlastností, dále na záložku Betaverze a vyberte možnost „dx12_preview – DX12 – preview”. Pak už jen počkejte, až se stáhne vše potřebné.
Druhé video se pro změnu zaměřuje na využití technologie Tobii Eye Tracking. Díky ní můžete při hraní ovládat pohybem očí kameru, rychleji zaměřovat a dokonce používat určité augmentace, třeba Icarus Dash. Součástí této featury je dokonce úprava uživatelského rozhraní, jehož části se zvýrazní jen ve chvíli, kdy na ně koukáte. To aby vás jinak nerušily při hraní.
No nevím jak vám, ale mě po přechodu na DX12 se FPSka na 1070 vůbec nesnížily. Pořád je tam ta nastavená max. 60. Jen co jsem postřehl byly delší loudovací časy v metru.
ten eye tracking by meli nejak skombinovat s oculus riftem. kdyz jsem hral horolezeckou hru od cryteku tak mi vadilo ze jsem musel bejt hlavou otocenej presne na bod kteryho se chci chytit. tohle by to resilo. a zase naopak jen tenhle tobii eye samostatne mi prijde takovej nedostatecnej / nepohodlnej (neco jak trackir) . neumim si moc predstavit jak prijemny bude kdyz mi kamera bude ujizdet pri koukani na okraj obrazovky.
TobiiEye – A co když jeden šilhá? To se bude točit v kruhu?