Nový Mass Effect určitě vypadá pěkně. Na konzolích ale bude hra uzamknutá na 30 snímků za vteřinu. V případě PC verze to ale neplatí, což kvůli menším nedorozuměním nebylo úplně jasné.
PC verze Mass Effectu: Andromeda zkrátka nemá uzamčený framerate, takže záleží na tom, co váš počítač zvládne. Výjimkou samozřejmě budiž vertikální synchronizace.
Nechtěl jsem to rozebírat do detailu, tak sry, že jsem něco vůbec napsal. : P Ale jsem velice rád, že jste ten typ hráčů, co i něco vědí o HW i SW.
Odpověď na komentář uživatele
Spíš bych to nazval odpoveď ma tweet. Nevím co z toho toho všichni vyskakujete z kůže
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Hezky zjednodušeně řečeno. Rozebrat to do detailu bylo by to na blok. Tu se bere jen FPS a víc neexistuje.
Odpověď na komentář uživatele
Nedávno vylezl monitor dokonce s více než 144. Maslím 152 (už nevím ale co to bylo)
Tak to už by bylo trochu moc začít zamykat fps na PC ne…Na co pak kupovat drahé železo
To má být zas nějaký marketingový hype nebo co.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Moc pěkně popsáno. Konečně někdo s věcným názorem a ne typu fps juj/fuj
Odpověď na komentář uživatele Maestrodk
Až se to zrychleně míhalo před očima, ne?
Odpověď na komentář uživatele
To je ale samozřejmě nesmysl protože ignoruješ věci s tím spjaté. Každý kdo se v tomto vyzná tak ti napíše to stejné. Ja napíší že máš polopravdu.
Vynechám fakt o funkci vsync prostě to tu bych se nevlezl do komentáře.
Frame time. Test FCAT apod. pojmy najdeš u této problematiky které se vztahují k plynulosti tedy časovými odstupy mezi snímky. To téže vynechám.
Co ale nevynechá je odezva spjata s FPS.
Každý určitý počet FPS je spjat s reakční odezvou. Je to to co je zásadním rozdílem mezi prostým videem a hrou. Akce a reakce. Zmáčknutí tlačítka a jeho projev na obrazovce. To je jedna důležitá část a teď druhá.
Každý komponent HW/SW a vrstva má svojí reakční dobu. Aby vše fungovalo správně tak je třeba určitá synchronizace. Teď naprosto zjednoduší. Čím hůře je hra optimalizována tí vyšší potřebuješ FPS aby se neprojevoval input lag. Tedy u velice špatné hry klidně 60 FPS může být málo.
Praktické příklady.
Crysis 1 tam můžeš mít klidně 24FPS a input-lag nepocítiš.
Just Cause 2 zhruba pod 47FPS je cítit obrovský inputlag.
Vykreslení snímků je věda a zohlednění jejích počtu je jen fragment této vědy.
Odpověď na komentář uživatele
ta hra bezi na vic fps nez monitor, jen to monitor nezobrazi jinak cpu i gpu tohle samo neomezuje a bezi na max vykon pokud hra nema zamek nebo vsync
take poznamky maju vacsinou ludia ktori nemaju stroje na viac ako 30 fps bohuzial, doba ide dopredu aj fps ide dopredu zmier sa s tym 60 je standard na dnesnu dobu
Odpověď na komentář uživatele
Přesně tak, honba za FPS je k smíchu. Pojďme všichni hrát plynulou obrázkovou prezentaci na krásných 7 FPS
A víte o tom, že každou hru hrajete na 60FPS pokud máte max 60Hz monitor? : p To, že vám Fraps nebo jiné programy ukazují třeba 200+ FPS neznamená, že tu hru skutečně hrajete na takové FPS, protože to ukazuje jen kolik je grafika na dané nastavení a rozlišení schopna vygenerovat snímků za sekundu. V dnešní době můžete mít max 144 FPS s monitorem, který má obnovovací frekvenci 144Hz. Z toho plyne, že zbytečně trápíte své grafiky a pak vám "piští". Honba za FPS v dnešní době je k smíchu.
Odpověď na komentář uživatele Sedli14
No musím uznat, že u načítání DOOMa v 6000fps to pekelné pištění mělo atmosféru.
Odpověď na komentář uživatele Sedli14
Njn asi máš referenčku se shitozními cívkami a málo fází.
Výborně. Konečně vývojáři chápou, že nikdo nechce konzolových 30 fps.
Vtipný je, že si musím zapínat zámek fps, případně zapnout V-sync, protože mi grafika při vyšším počtu fps (80+) piští