O tomhle se moc nemluvilo. Pro mnohé to tak bude překvapení, zároveň to ale dává smysl. Společnost Electronic Arts po úspěšném Medal of Honor: Allied Assault chtěla koupit studio 2015 Inc., které kromě úspěšné válečné first-person střílečky vytvořilo SiN: Wages of Sin nebo Men of Valor.
Psal se rok 2002, na Windows a Mac vyšel velmi dobře prodávaný Medal of Honor: Allied Assault. EA díky partnerství byli vydavatelem, vydělali spoustu peněz a usmysleli si, že 2015 Inc. koupí. Bohužel pro ně zvolili velmi špatnou taktiku, zkušené autory utlačovali, což se jim pochopitelně nelíbilo a z prodeje sešlo. Dokonce měli s EA uzavřenou dohodu pro pokračování Allied Assault.
S příběhem se podělil Vince Zampella pro IGN, který s dalšími členy po této epizodě po několika měsících založil Infinity Ward a začal spolupracovat s firmou Activision, což byl následek dřívějších vztahů – Activision vydal první hru 2015 Inc., to byla střílečka SiN: Wages of Sin. Rok a několik měsíců po založení Infinity Ward vzniklo první Call of Duty.
V aktuálním rozhovoru Zampella přiznal, že vytvoření Call of Duty bylo částečnou reakcí na to, co se stalo v souvislosti s EA. Zampella se svými kolegy přišel o Medal of Honor, ale to mu zas tolik nevadilo. Pod záštitou Activision stvořil nový klenot. Dá se ale říct, že kdyby se EA chovali jinak a nesnažili se za každou cenu utlačit autory MoH, tak Medal of Honor mohl být dnes úspěšný jako Call of Duty. Místo toho začal Medal of Honor upadat a EA dala přednost Battlefieldu od švédských DICE.
Vince Zampella a Jason West s vývojáři měli v Infinity Ward poklidný život. Postupně udělali z Call of Duty nehranější a nejoblíbenější střílečku všech dob. Ovšem až do roku 2010. V té době se stalo něco, co vedlo k vyhazovu obou zakladatelů Infinity Ward, kteří se s Activisionem dva roky soudili o práva na CoD, ale soud dal zapravdu Activisionu. Má se za to, že vše dokonala společnost Electronic Arts, která chtěla využít skřípání v Infinity Ward a nabídla Zampellovi a Westovi útočiště pod křídly EA Partners. Activision v prohlášení uvedl, že Jason West porušil smlouvu, s největší pravděpodobností za zády jednal s EA.
Vince Zampella a Jason West po vyhazovu z Infinity Ward založili novou společnost pojmenovanou Respawn Entertainment, kam přitáhli velkou část zaměstnanců Infinity Ward. Ve spolupráci s EA vdechli v Respawnu život nové first-person střílečce – Titanfallu. Tento měsíc vyjde pokračování na PC, PlayStation 4 a Xbox One, které kromě multiplayeru přinese i kampaň pro jednoho hráče. Avšak už bez Westa, tan z Respawnu odešel. V Respawnu dále pracují na akční adventuře ze světa Star Wars, hranou z pohledu třetí osoby.
Infinity Ward po odchodu důležitých tvůrců prošlo restrukturalizací, s vývojem Modern Warfare 3 pomohl nově založený tým Sledgehammer Games (ex-Visceral Games, autoři Dead Space či Dante's Inferno), který se po uzdravení Infinity Ward vrhnul na Call of Duty: Advanced Warfare (vyšel v roce 2014). Infinity Ward se dalo dohromady a v roce 2013 jsme si od nich mohli zahrát méně povedené CoD: Ghosts. Na letošní listopad chystají Call of Duty: Infinite Warfare, které se bude odehrávat v budoucnosti, stejně jako Titanfall 2.
Odpověď na komentář uživatele iNva
Já do dnes jedu zas Frontline. [ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele Virus
[ odkaz ]
tohle bylo epik a ještě do toho zvuk gamespy kterej mě hledal hru protože jsem neměl opatchovanou hru
No jo no, starý, dobrý Medal a jeho parádní soundtrack. To byly časy. Sice klucí na místě neposeděli, ale za to zase vždy pomohli stvořit něco parádního. Tak a já si jdu vlepit jeden ze starých soundtracků MoH.
já nevim tenkrát se o tom mluvilo. . kvůli tomu jsem začal hrát první cod. . že mi říkal někdo že je to od těch co dělali mohaa
A stale sa dementi v EA nepoucili ze ak im budu rozkazovat a hovorit ako to ma vyzerat podla nich a nie podla tych co to tvoria tak vsetko pohnoja ako to hnoja od MW3 tu som este nejak mohol ale uz to bolo vidiet ze to srtasne upada a idu do riadnych sraciek a teraz je to nadherne vidiet ake bullshit hry produkuju
RIP ears
No tak poslední kvalitní Medal vyšel roku 2004 jako Pacific Assault. Pozdější Airborne to už byl takový poloMedal a 2010 a Warfighter nemá v sérii Medal of Honor co dělat.
Nicméně jednu sérii sice úspěšně pohřbili, ale na druhou stranu jinou úspěšnou sérii vytvořili, kterou posledních pět let zase pomalu pohřbívají.
Ale něco jako Allied Assault 2 nebo Pacific Assault 2 bych si rozhodně nechal líbit.
Stačí sledovat Zampellu
Tak konečně mi to dává smysl . Poslední díl CoD, který pro mě za něco stál byl MW2. A to by také poslední díl, na kterém se podíleli lidé, kteří nyní jsou u BF a Titanfall . Čili v podstatě s jejich odchodem k EA jsem i já přešel s nimi k jiné herní sérii .
MoH: AA byl pro mě vždy nejlepší FPS titul z druhé světové, CoD 2 mu ale později pořádně nakopalo zadek a teď zase dlouhodobě BF nakopává zadek zdevastovanému CoD.