Arma 3 se od svého vydání v září roku 2013 dočkala mnoha aktualizací a nového obsahu. Studio Bohemia Interactive však ještě nekončí a hodlá hru podporovat i v příštím roce, jak dokazuje čerstvě zveřejněný lán na rok 2017, který slibuje placené i zdarma dostupné DLC a další bezplatné aktualizace.
To dokazuje třeba první DLC s názvem Jets, které dorazí v prvním čtvrtletí 2017. Zatím nevíme, co přesně má tenhle placený přídavek nabídnout, jisté je jen to, že spolu s jeho vydáním dojde k bezplatnému vylepšení v oblasti radaru a senzorů. Cílem tvůrců je dodat větší hloubku systémům detekování hrozeb a sledování, což má zlepšit celkovou hratelnost.
Na následujícím vývoji Army 3 se podílí i mladá pobočka Bohemia Interactive v nizozemském Amsterdamu, která pracuje na zatím nepřiblíženém přídavku s označením Orange. Nevíme, jestli půjde o placený nebo bezplatný obsah, ale podle vývojářů se má tohle DLC, které je označováno jako hodnotné a inovativní rozšíření hry, zaměřit na zajímavý a unikátní pohled na bojiště.
22. června 2017 bude série Arma slavit 16. narozeniny a při této příležitosti má dojít k bezplatnému přidání nové verze ostrova Malden, známého už z původní Operace Flashpoint/Army: Cold War Assault. Mapa nese název Malden 2035 a pro zrekonstruování klasického prostředí využívá mnoho budov, vegetace a dalších prvků z původní hry.
Pak tu máme Tac-Ops DLC, jež má hráčům nabídnout balíček hratelného obsahu v podobě taktických operací s vyzývavou, autentickou hratelností a s možností opakovaného hraní. Tvůrci tvrdí, že tenhle přídavek je příležitostí, jak dále podporovat celou platformu a jak finančně podporovat celý projekt. Z toho se dá usuzovat, že i tohle DLC bude placené.
Plán na rok 2017 uzavírá Tank DLC, mající za cíl překopat zážitek z boje obrněných vozidel. Tenhle dodatek bude následovat klasický model, použitý už v případě starších přídavků, takže nabídne nejen placený obsah, pravděpodobně zaměřený na nové tanky, ale i bezplatné novinky a vylepšení pro každého majitele samotné hry.
Tím ale podpora v následujícím roce nekončí. Ještě do konce letošního roku by se v tzv. dev-branchi měla objevit podpora 64-bitové verze, která nepochybně dříve či později dorazí i do základní verze Army 3. To by mohla být dobrá zpráva pro ty, kteří stále touží po lepším výkonu hry.
Brzy navíc začne práce na plnohodnotné singleplayerové konverzi kampaně z masivní expanze Apex (recenze). To určitě řada hráčů uvítá, protože zatímco v kooperaci je kampaň s názvem Protokol Apex dost zábavná, při hře o samotě je v aktuální podobě spíše frustrující a nezáživná.
Vývojáři dále hodlají vylepšit interiéry i exteriéry budov na mapě Tanoa a zlepšit ozvučení všech ostatních map. Dalšího vývoje a podpory se dočkají také nástroje, dokumentace nebo služba Arma 3 Units. Určitá péče bude věnovaná i experimentálním portům hry na Linux a Mac.
Je toho zkrátka dost. Myslím, že je určitě dobré vidět, že bude Arma 3 ještě minimálně rok aktivně podporována. Rozhodně jde o lepší variantu, než kdyby z Bohemia Interactive chrlili každé dva roky nový díl. Nicméně tak dlouhá podpora takové hry nepochybně něco stojí, takže se nelze příliš divit snaze vydat těch několik placených DLC.
Tvůrci navíc dodávají, že někteří členové týmu se už přesunuli k dalším projektům, které využívají a podporují engine Enfusion, na němž v tuto chvíli běží jen DayZ. Že by už v Bohemia Interactive probíhaly přípravy na vývoj Army 4?
Odpověď na komentář uživatele midder
To je sice pravda, ale mnohem starší hry mají vymakanější AI Např. třeba na STALKERA, který má sice samé kuriozní bugy, ale modeři AI vymazlili tak, že se člověk zapotí a load-save tam člověk udělá alespoň 200x za hodinu Dost starých her je na tom s AI mnohem lépe.
Odpověď na komentář uživatele ResRat
Zmínka o tom je hned pod obrázek roadmapy
A já čekal, že se na Armu 3 už vykašlou a začnou pořádně makat na A4 s tím, že tam použijí technologie, na kterých maká DayZ team, aby ta hra neběžela na všech systémech jak na sr. . čce… nechápu, kdo jim ty DLCčka kupuje, upřímně. .
Ty jejich "performance clienty" (které teďka pravidelně vydávají) nezvedly fpska o víc než o 4-5fps (+4-5fps díky upravenému alokátoru paměti, ne úpravám v enginu hry) . . ta hra prostě běží na zastaralém enginu, který neumí pořádně utilizovat +4 jádrové procesory a nevyužívá pořádně grafický výkon, což je dost žalostné na tuhle dobu.
Arma 2 – 2009
Arma 3 – 2013
Arma 4 – předpokládal jsem, že 2017-2018. . jak to tak vypadá, tak to záleží na progressu technologií použitých pro DayZ, ale těžko říct.
Arma 3 mě zklamala na plné čáře. . byla to první hra, kterou jsem přeobjednal, což byla sakra chyba… u A4 už tohle neudělám ne jak to pojede na ubohých 20-30fps po půl hodině hraní v multiplayeru.
// Edit:
Tohle je jediná věc, která mě těší, po přečtení jejich plánu:
"We’re also looking beyond Arma 3. Indeed, some of the team have already moved onto new projects in support of the development of our next engine, ‚Enfusion‘. We aim to find a way to both invest in the future, and serve the diverse needs and passions of our existing community. With this roadmap, we hope to strike that delicate balance. "
Trochu mi tu chybi zmínka o tom, že ještě letos začne veřejné testování 64bitové verze hry, což by mohlo mít na optimalizaci zásadní dopad, co se týče nárustu FPS.
Edit: Je tam, pardon
Odpověď na komentář uživatele @Warezz.K
Pokud chceš lepší AI, tak si počkej na Armu 4 a doufej, že tam bude. Bohemka určitě nevydá bezplatný update, který se zaměří na AI, když vývoj umělé inteligence je dost drahá a dlouhá sranda.
To se jim jako bezplatný update nevyplatí. Není se samozřejmě čemu divit a já to chápu.
Odpověď na komentář uživatele Bonny
Ale i tak jsou v misích většinou AI. Jen s lidma to je hrozně nudný. Je to na dlouho než někam dojdeš a tak.
Sice AI jsou cheateři , ale bez nich to je moc sáhodlouhý
Chtělo by to vylepšit AI. Ta je příšerná. Aby vás někdo zabil na jednu kulku přes dům nebo přes stromy kam jako smrtelník nemá nikdo šanci vidět nebo aby zpozorovala AI, že jste uvnitř baráku jakoby využívala wallhack, to je frustrující.
Odpověď na komentář uživatele @TomN
Njn, ja to kvuli SP nehraji
Odpověď na komentář uživatele Bonny
No, možná tak když hraješ MP. Ale stačí pár AI a z 60fps je náhle pod 30
Arma 3 uz optimalizaci prosla, ale kdo bema moc vykonny PC, tak to asi moc nepocitil FPSka narostla u me o skoro 30%
Odpověď na komentář uživatele Phase
K čemu? Na to jak parádně to vypadá to jede perfektně.
a pride uz aj ta optimalizacia konecne?