Zhruba před rokem jsme se dozvěděli, že otec série Vietcong Jarek Kolář připravuje s týmem v brněnské pobočce Bohemia Interactive nový titul. A nyní víme, že jde o multiplayerový počin s označením Project Argo.
Project Argo je experimentální totální konverze Army 3, zasazená na moderní verzi ostrova Malden, který můžete znát z původní Operace Flashpoint/Army: Cold War Assault. Na první pohled je tedy hra dost podobná Armě 3, ale Project Argo je přímo zaměřený na kompetitivní multiplayer v nelineárním prostředí, v němž dva týmy žoldáků o pěti hráčích bojují o cennou technologii. Ta pochází ze zničené vesmírné stanice s názvem Argo a její zbytky spadly právě na Malden.
Podobně jako v Armě 3 platí, že jediná kulka může znamenat smrt, přičemž klíčem k vítězství jsou řádné schopnosti, týmová spolupráce a správná taktika. V tuto chvílí nabízí Project Argo tři herní módy, konkrétně Link, Crash a Raid, a každý z nich sestává z několika kol, která mohou trvat 15 až 30 minut.
Prototyp Projectu Argo si můžete zkusit zdarma. Stačí mít účet na Bohemia Interactive Store, přidat Project Argo na příslušné stránce do vaší knihovny, v ní se přihlásit ke Steamu a hru aktivovat. Poté můžete prototyp stáhnout přímo ze Steam knihovny.
Project Argo je přitom jednou ze dvou vlajkových lodí nové iniciativy s názvem Bohemia Incubator. Jde o značku, pod níž budou vycházet ambiciózní prototypy, které v Bohemia Interactive vznikají. Jedním z nich je Project Argo, druhým Ylands, o němž jsme vás už párkrát informovali.
Nejde však o obdobu Steam Early Access. Hry, které vyjdou v rámci Bohemia Incubatoru, mohou mít dost experimentální povahu nebo mohou být v dost surovém stavu. Tvůrci se dokonce mohou rozhodnout svůj projekt zrušit nebo ukončit jeho podporu, což je také důvod, proč jsou tituly, které jsou částí Bohemia Incubatoru, více či méně zdarma. Project Argo tak nabízí bezplatný prototyp, zatímco v případě Ylands je k dispozici trial a možnost zakoupit plnou verzi v obchodě Bohemia Interactive za mnohem nižší cenu, než za jakou se bude prodávat hotová hra.
Cílem Bohema Incubatoru je přitom zlepšit vývoj titulů, technologií či podpůrných služeb, získat zpětnou vazbu od hráčů a přijít na to, co funguje a co ne. Zatím jsou v něm k dispozici PC hry, v budoucnu by ale mohly být jeho součástí i mobilní nebo konzolové tituly. Pro tuto chvíli je přitom tato iniciativa určená jen pro projekty, které vznikají přímo v Bohemia Interactive.
A aby bylo jasno, na vývoj DayZ či Take On Mars nemá tahle novinka žádný vliv. Na všech starších, ale stále nedokončených projektech pracuje adekvátní množství vývojářů a další pracovní síly už by v jejich vývoji nic moc nezměnily. A protože Bohemia Interactive jakožto firma dost často a aktivně expanduje, mohou v ní vznikat další projekty.
Pokud jde o Project Argo, jeho vydání v rámci Bohemia Incubatoru poslouží k otestování různých herních mechanik a zlepšení kompetitivného aspektu Army i dalších titulů od Bohemia Interactive. Z dlouhodobého hlediska je cílem projektu představit některé novinky, z nichž může těžit i Arma 3, a vytvořit podobnou multiplatformní hru na jiném enginu, než jaký Arma 3 využívá.
Dá se také očekávat, že stejná nebo alespoň podobná verze ostrova Malden, kterou najdeme v Projectu Argo, bude využita v rámci bezplatného DLC pro Armu 3. To vyjde v létě příštího roku jakožto součást oslav 16. výročí Operace Flashpoint/Army: Cold War Assault.
HW nároky Projectu Argo
Minimální požadavky
• Operační systém: Windows 7 SP1 64-bit
• Procesor: Intel Dual-Core 2.4 GHz / AMD Dual-Core Athlon 2.5 GHz
• Operační paměť: 4 GB RAM
• Grafická karta: NVIDIA GeForce 9800 GT / AMD Radeon HD 5670 / Intel HD Graphics 4000 s 512 MB VRAM
• DirectX: 10
• Pevný disk: 20 GB volného místa
• Zvuková karta: kompatibilní s DirectX
• Dodatečné poznámky: Nutnost připojení k internetu a Steam účet pro aktivaci hry
Doporučené požadavky
• Operační systém: Windows 7 / 8 / 10 64-bit
• Procesor: Intel Core i5-4460 / AMD FX 4300
• Operační paměť: 6 GB RAM
• Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7800 Series s 2 GB VRAM
• DirectX: 11
• Pevný disk: 20 GB volného místa
• Zvuková karta: kompatibilní s DirectX
• Dodatečné poznámky: Nutnost připojení k internetu a Steam účet pro aktivaci hry
Myslím, že je to dobrý nápad udělat si takovou testovací odbočku a nezasahovat do Army, kdy mnohé pokusy v rámci patchů měli nedobré následky. Takhle můžou vývojáři zkoušet nové návrhy a otestovat je přímo s komunitou v rámci vymezeného prostředí a pak je třeba implementovat do Army, nebo na nich postavit novou hru.
Jinak si myslím, že engine Arma 3 se používá z toho důvodu, že nic jiného BI k dispozici nemá a pochybuji, že si budou platit Unreal engine pro testování s komunitou. Mimo jiné se uvidí jaké budou výsledky jejich nového Enfusion enginu, třeba potom testování přesunou tam? !
Jinak stížnosti, že je to prostě Arma 3 s jiným gamemodem mi nějak hlava nebere. Kdo čekal, že zadarmo dostane z gruntu novou hru je pěkný naiva.
Tak jsem to zkusil a po peti minutach vypl. Krasny priklad toho jak dokaze 250ti lidem udelat ostudu 15 lidi. Nejhorsi na tom je, ze feedback bude pozitvni, ta promile, ktere se to libi bude chrochtat blahem na forech, ta vetsina to proste vypne a neresi.
Nehlede na to, ze je to komplet Arma 3 s vicemene EUTW modem.
Oni chcou udelat kompetetiv multiplayer a vezmou si k tomu jako zaklad ARMU ?
Uz se nemuzu dockat na super kompetetiv nonstop desync, lamani nohou z pul metru, clipovani uplne vseho vsude, 20 FPS protoze z nejakyho uzasnyho duvodu je tohle urceno ze strany serveru a bouchani aut kdyz se ho omylem dotknu. Oni se proste nikdy nepouci. Snad jednou prijde ten den kdyz vsechno co maj tak hodej na jednu hromadu, zapalej to, odaplej to a jeste to rozjezdi tim jejich uzasnym tankem kterej si koupili aby nas**li lidi jeste vic a zacnou uplne od nuly s nejakym normalnim enginem. At udelaj cokoliv s tim co maj tak z toho je vzdycky akorat cejtit jako kdyby to byl prototyp kde se vsechno buguje, vsechno se hejbe tak nejak divne a nic neni ani trochu vyladeny.
Odpověď na komentář uživatele
Martin Cvrček
Ja prave ty vanilla predmety pochopil jako z puvodniho flashpointu i kdyz jsem si to neumel uplne predstavit. Rikal jsem si ze to treba trochu aktualizujou nebo pouzijou neco z army 2.
Odpověď na komentář uživatele
Krudanze
Je to Malden, ale využívá prvky Altisu a Stratisu z Army 3. To bylo oznámeno už v rámci plánu na nadcházející DLC Army 3, viz odkaz v posledním odstavci novinky
No to nezní vůbec špatně…
Ta mapa na screenech a ve videu je malden? Jsem doufal ze bude mit vlastni budovy a vegetaci. Takhle to vypada jak altis
S touto firmou som uz skoncil. A to nepisem ako hater.
Konečně něco slibného, Bohemko. APEX a DayZ jsou faily.