Herní magazín COGconnected se na svých stránkách podělil o email, který obdrželi od Lubomíra Dykasta, kreativního ředitele studia BadFly Interactive. To nedávno vydalo svůj poslední titul Dead Effect 2 na konzole a o to se právě jedná. Pan Dykast má zřejmě obavy, jak si jejich hra povede v recenzích, a tak se uchýlil k řešení, které jim na oblibě zřejmě nepřidá. Z počátku prý probíhala komunikace normálně. BadFly Interactiv oslovili COGconnected, zda by jim zrecenzovali jejich hru a ti projevili zájem. Co následovalo potom, je však při nejmenším zarážející.
V emailu, ve kterém pan Dykast zasílal magazínu klíč ke hře, nezapomněl připomenout, o jak malé studio se jedná, což by se dalo ještě pochopit:
„Dovolte mi zmínit jednu věc: toto je indie hra, které se bohužel velmi často srovnávají s velkorozpočtovými hrami, což je problém, protože jim to může pošramotit reputaci i jejich konečná hodnocení. Prosím, berte na vědomí fakt, že tuto hru vytvořil malý tým vývojářů (11), kteří se jen snaží udělat dobrou střílečku. Bohužel celá řada novinářů má od toho jiná, mnohem větší očekávání, což nám může eventuálně velmi škodit.“
Bohužel větu, kterou email zakončil, zvolil celkem nešťastně: „Pracujeme také na několika hrách, které jsou určitě zajímavé. Jestli bude vaše recenze na Dead Effect 2 příliš negativní, v budoucnu už od nás nedostanete žádné klíče.“
Toto se samozřejmě COGconnected příliš nelíbilo a v reakci na tento email vzkazují všem herním vývojářům, vydavatelům a PR zástupcům, že výhružky rozhodně nejsou dobrá cesta ke kladné recenzi. Od projektu Dead Effect 2 tímto dávají ruce pryč. Zároveň však doufají, že se Bad Fly Interactive z této chyby poučí a bude příště volit lepší přístup. Pokud se tak stane, přehodnotí svůj přístup i COGconnected.
Ve vyjádření pro britský Eurogamer se poté zástupce studia omluvil a řekl, že chtěli v e-mailu akorát upozornit na to, že jde o nezávislou hru.
Je pochopitelné, že se tvůrci snaží bránit svou hru, ale zároveň by neměli nikomu vyhrožovat a snažit se tak ovlivnit výsledné hodnocení.
Dead Effect 2 vyšel v loňském roce na PC a Mac (na Steamu spíše kladná hodnocení) a před pár dny na konzole PlayStation 4 a Xbox One. Ve hře se opět ocitnete na palubě lodi ESS Meridian, kde není něco v pořádku. Jste obklopeni novými nepřáteli a bojujete o holý život. Přesto cítíte, že v tmavých zákoutích lodi číhá daleko temnější nebezpečí, které hrozí ovládnout vaši mysl i duši.
Odpověď na komentář uživatele
Dnes a denně, opravdu? To je zajímavé, že nám nikdy takový e-mail nepřišel. Ano, několikrát jsem slyšel, že jsme dali nižší hodnocení, než je celosvětový průměr a že by se to příště nemělo opakovat – že bychom potom nemuseli dostat hru na recenzi před vydáním – ale to je tak vše. Až budeš mít důkazy ohledně doplácení, tak to můžeš vytáhnout. Do té doby bych se takových komentářů zdržel.
Odpověď na komentář uživatele
a to že je to běžné znamená že se s tím mají všichni smířit?
To je zase logika
Bóóóže…. Proberte se, pisatelé. Jestli si myslíte, že podobné dopisy a jednání od velkých či malých studií v tomto oboru nejsou zcela běžné, možná tomuto tématu věnujte větší pozornost. Tohle se děje DNES a DENNĚ. Ale ano, souhlasím. Příště by si mělivzít příklad z těch úspěšnějších. Normální, jednoduchý dopis, klíč ke hře a pár chechtáků do obálky k tomu. Hotovo. – IGN si na tomhle postavilo kariéru.
Jo dneska jsou nektery studia fakt vypatlany. Tyhle vyhrozujou, ze pokud nebude kladny hodnoceni tak sup svama na blacklist, tamhle ty zase davaj klice novinarum az po vydani hry aby nikdo neprisel na to ze je ta hra rozbita sr…. ka pred tim nez budou mit penize z predobednavek a pak tu mame takovy ty idiutky co se snazej za kazdou cenu sprovodit ze sveta youtube videa ktery nedopadli podle jejich predstav. Nevim jak muzou delat hry kdyz se tak hrozne boji kritiky.
Taky bych to tak udělal.
Odpověď na komentář uživatele Behavioralista
zalobu? za co? sry nejsem pravnik, ale nevim za co by ho nekdo chtel zalovat
Odpověď na komentář uživatele Ondřej Zeman
Ryba smrdi od hlavy ! !
Je to sice velká debilita, ale myslím, že jde o běžnou věc, jinak by tu nebylo IGN.
Odpověď na komentář uživatele hRDLA
Přesně tak, je to hlavně osobní korespondence, takže si tento kříž musíme nést sami. Jen jsem chtěl upozornit na to, že toto jednání není nic magického, když jdete pod 5 je zle.
Odpověď na komentář uživatele hRDLA
To by nebylo pěkné čtení. Navíc by to nebylo fér ani z pohledu Zingu.
Tak pokud vytvoří sračku, tak taková sračka nemůže mít kladné hodnocení. Ten Dykast je velmi pravděpodobně typ člověka, který na postu co zastává nemá co dělat a navíc si koleduje o žalobu, která by jeho studio mohla zlikvidovat.
Odpověď na komentář uživatele Ondřej Zeman
To by ma zajimalo kdo to byl
Odpověď na komentář uživatele Ondřej Zeman
To není vůbec špatný námět na nějaký speciál tady na zingu pěkně to zveřejňovat
Tak ona je to častá praxe. Osobně mě nejvíc dostalo, když mi jeden nejmenovaný český vývojář začal spamovat na Steam jestli nechci změnit své rozhodnutí u jedné mé negativně laděné recenze
Když píšete a recenze nemá kladný nádech většinou vám vývojáři následně píší nemálo nazlobené maily, ve kterých se vás snaží změnit známku či myšlenku vašeho textu.
Češi nečeši takhle se to rozhodně neřeší, dobře od nich dát ruku pryč.