V netradiční vizi post-apokalyptické budoucnosti od tvůrců Killzone se podíváme do otevřeného světa, kterému vládnou obří mechanická stvoření. Ta sebrala lidstvu status alfa predátora. Lidé se postupně vrátili ke kmenovému způsobu života. Přežívají v krajině plné impozantních lesů, velkolepých pohoří a působivých ruin zapomenuté civilizace.
První z trojice videí se jmenuje „From Corridors to Mountains“ a seznámí nás se samotným světem a bojem. Holandské studio Guerrilla Games je známo především díky sci-fi střílečce Killzone, která se stala nedílnou součástí konzolí PS2, PS3 i PS4. Horizon: Zero Dawn je ale něco úplně jiného, neodehrává se z pohledu první osoby, nýbrž s kamerou umístěnou za rameny hlavní hrdinky. Přesto si Horizon: Zero Dawn něco z Killzone bere, podle šéfa vývoje Mathijse De Jonga jde o samotný boj. Hráči budou muset najít způsob, jak jednotlivé robotické stroje zničit. Každý nepřítel bude mít slabá místa, která budete muset v kůži Aloy objevit a postupně se do nich strefovat a sundat z obrněným monster pancíř a ničit jim zbraně.
Druhé video se zaměřilo na historii studia. Pro vývoj Horizon: Zero Dawn rozšířilo studio svůj tým o nové tváře, které mají s podobnými hrami v otevřeném světě zkušenosti. Přesto hlavní pilíře hry existovaly dávno předtím než se ke Guerrilla Games připojil John Gonzalez, jenž je zodpovědný za příběh, společně s dalšími. O jakých základech je řeč? Konkrétně měli vývojáři již představu o lokalitách, mechanických bestiích, které připomínají robotické dinosaury, a o lidských bytostech, které v tomto světě žijí v primitivním nebo kmenovém stavu.
Dozvěděli jsme se také, že původně byl napsán hlavní příběh, který se poté za spolupráce autorů scénáře rozšiřoval o vedlejší úkoly, tak aby nedošlo k jeho rozbití na menší kousky. Důležité bylo zajistit, aby filmové scény do všeho zapadaly.
Dostáváme se k třetímu video. To se soustředí na hlavní hrdinku Aloy, která se má přidat k ikonickým postavám PlayStationu, vedle Nathana Drakea z Uncharted. Podle slov art directora Jana Barta Van Beeka je těžké vytvořit kultovní charakter. Mohou akorát doufat, že se jim to podařilo, ale o všem rozhodnou teprve hráči.
Horizon: Zero Dawn vychází 1. března na PlayStation 4. Předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Já se tešim, že nemohu ani jíst. Toto bude masakr.
Ještě 22 dní! ! ! Už aby byl disk v PSku.
Jinak GG můžou být v klidu. Aloy se povedla víc než dobře, je to po dlouhý době skutečně sympatická a přirozeně – hezky vypadající hrdinka. Žádná umělohmotná sexy drobná modelečka s víc zářezy než Rambo
Snad ten hype bude stát za to
Ja sa už tak teším, snáď nebudem ľutovať predobjednávku