Bethesda dala hráčům Falloutu 4 možnost stáhnout si balíček s texturami ve vysokém rozlišení. Pokud chcete mít v tomto post-apokalyptickém akčním RPG lepší textury, tak si balíček můžete stáhnout a nainstalovat do svého počítače – naleznete ho na Steamu jako bezplatné DLC. Jen se připravte, že HD textury vyžadují dalších 58 GB volného místa na disku a také značně nadupaný počítač.
Pro hraní Falloutu 4 s texturami ve vysokém rozlišení je doporučena alespoň následující sestava. Objevují se ale hráči, kteří HW nároky nesplňují, přesto jim hra s lepšími texturami v pohodě funguje.
• Windows 7/8/10 (64-bit)
• Intel Core i7-5820K nebo lepší
• GTX 1080 8GB
• 8GB+ RAM
Ostatní se alespoň mohou kochat obrázky. Dosavadní srovnávání ukazují, že textury ve vysokém rozlišení jsou akorát ostřejší. Vypadá to, že designéři pracovali s těmito texturami již při vytváření Falloutu 4, při optimalizaci došlo k nižšímu rozlišení. To není nic překvapivého, jde o běžnou praxi.
I sebelepší textury průměrnou hru stejně nevylepší.
Nemůžu si pomoct ale je to celé směšné. I ten starej, dobrej S. T. A. L. K. E. R. s módy by tohle setřel.
[ odkaz ]
změna je rozhodně znatelná! bohužel ale jen v nárokách….
No, že by na to byla potřeba zrovna i7 a 1080…
Odpověď na komentář uživatele Libor Jary
Já teda jo. Když mi z disku zmizí už jen 10Gb tak si toho všimnu. Jakmile je to víc nebo rovnou polovina ze stovky, tak to bije do očí.
Nemůžu si pomoct, ale nevidím rozdíl
To je dobrý džouk. To vysoké rozlišení je kde? 8-gigovou 1080 na takový šit?
Se divám a apríla ještě nebylo.
Tak ta hra měla vypadat při vydání a ne po víc než roce od vydání zamachrovat 60-gigovým balíkem ničeho.
Komprese se dělá automaticky na úrovni API či ovladačů grafiky. Komprese třeba je. Ona funguje na úrovni HW automaticky jako SSD s řadičem obstarávající šifrování. Jsou tedy levely úrovně koprimace. Pokud se vývojáři hry přizpůsobí řádné tomu jak je specifikovaná koprimace API a hw grafik tak ztráta výkonu a kvality je zanedbatelná.
Jenže to je dnes pohádka a vývojáři stále řeší desítky let starý a mnohokrát vyřešený problém jak správně renderovat textury.
Vyšší rozlišení textur zvyšuje nároky pouze na RAM/VRAM a její propustnost pokud je jí málo. Nepotřebuješ vyšší výkon CPU a ani GPU.
Reklama to všechno je. Nic víc.
To stejné dnes i PhysX. Na AMD kartách jede přes Direct Computing ale oficiálně tato funkce neexistuje.
Tak oni doporučují 8GB VRAM ale každá scenerie 8GB nezabere. Ten maximální počet kapacity si vezmou jen špičky. Ti co to nesplnují potom zaznamenají "trhání", které je zpusobováno nedostatečně rychlým uvolňováním VRAM pro nové data. Stejně by mě zajímalo, kde ta hra dokáže zaplnit 8GB, když textury celé mapy mají 58 GB, a GPU v jednu chvíli zobrazuje úplně minimum. O kompresi textur se tu nemužeme bavit, komprese se dělala kvuli Xbox 360 a PS3. Ted už jsou vyvojáři pohodlní a komprese neexistuje, aneb welcome do dnešní doby.