V pondělí jsme vám v detailní novince představili survival akci Claw Hunter od malého nezávislého českého studia Unidreamers. Netrvalo dlouho a 10 vývojářů, kteří se podíleli na titulech jako Silent Hill: Downpour, Mafia 2, Motorstorm 2 nebo Need For Speed: Shift, spustilo crowdfundingovou kampaň na Kickstarteru.
Pro vývoj své singleplayerové akční adventury s RPG prvky chtějí získat alespoň 800 tisíc amerických dolarů. V přepočtu se bavíme o 20 milionech korun. To je podle nás hodně ambiciózní cíl, ale možná se to neznámému studiu podaří. Přece jen, hry s dinosaury na trhu chybí a hráče by tohle dobrodružství mohlo hodně lákat.
„Claw Hunter je akční adventura s prvky RPG, která umožňuje hráči ovládat tři různé postavy se zvláštními schopnosti. Odehrává se v 17. století na ostrově, kde se zachoval prehistorický život z období Křídy. Claw Hunter hráčům umožní vrátit se do dnů jejich dětství, kdy nás všechny fascinoval prehistorický svět dinosaurů a jeskynních lidí s denním a nočním cyklem. Hra je určena pro jednoho hráče, má superrealistický vizuální styl a je vytvořena na Unreal Enginu 4.
Claw Hunter je inspirován hrami Uncharted, Tomb Raider a The Dig, hra nabízí napínavý příběh, ve kterém se hráč vydá na pouť skrz nádhernou a nebezpečnou přírodu tropického ostrova, aby odhalil jeho dlouho zapomenuté tajemství. Každá postava má soubor schopností, které mohou hráči kombinovat, aby vyřešili problémy, na které narazí během své cesty. Navíc si mohou hráči ochočit dinosaury a pracovat s nimi tak, aby si poradili i s úkoly, na které lidské ruce nestačí,“ dočteme se v tiskové zprávě.
Pokud se podaří získat 800 tisíc dolarů, tak hra vyjde v roce 2019 na PC. Beta by měla být v listopadu 2018. V srpnu 2019 by potom Claw Hunter mohl dorazit na PlayStation 4 a Xbox One, ovšem za předpokladu, že se celkově vybere 900 tisíc dolarů (22,5 milionu korun).
Za vybraných 800 tisíc dolarů (20 milionu korun) slibují autoři dodat Claw Hunter na PC s operačními systémy Windows, kde nabídne dvacetihodinové hraní a 30 unikátních dinosaurů – suchozemské i vodní s jedinečnými animacemi a umělou inteligencí.
Co se nových informací týče, dozvěděli jsme se, že hra prolíná příběh tří postav. Mladého domorodého lovce, šamanky, která je schopná komunikovat s dinosaury a holandského doktora přírodních věd, který se na ostrov dostane po ztroskotání jeho domovské lodi. Tyto postavy mají k dispozici speciální dovednosti, jejichž kombinace bude nutná k postupu hrou a řešení problémů, na které narazí při své cestě do srdce ostrova. V titulu nebude chybět horolezectví, stealth, úskoky, maskování a také systém pro vytváření a modernizaci zbraní, výrobu pastí a pro přípravu různých druhů léků k léčbě zranění.
Denní a noční cyklus bude ovlivňovat zvířata na ostrově. Každé zvíře se bude chovat odlišně. Některá během noci spí, zatímco jiná zvířata se vydávají na lov. I v noci budete muset podnikat dobrodružství, některé poklady lze totiž najít pouze v noci.
Líbí se vám Claw Hunter? Pokud ano, vznik tohoto titulu můžete podpořit na Kickstarteru.
Ikdyž mi připadají nekteré arty jako od Zděnka Buriana (všechna čest) a rád podporuji české hry tohhle nemá v současnosti na tech 800 000 dolarů šanci, můj názor, ale rád bych se mýlil. Přeji hodně štěstí…
Ahoj hráči,
Hru vytváříme pro Vás a bez Vaši podpory nic nevznikne. Upravili jsme zakladní stretch goal i por podporu PS4, Xbox to uvodem.
Odpovim stručně na pár dotazů z těch 800 000 USD jde opravdu vše na platy a vybavení okolo.
Proč jsem nastavil tak vysokou častku: Protože chci dostat svým závazkům v kampani a ne se placat při dokončovaní hry na suchu a třeba tu hru nedokončit. To to radši risknu nyni takto s větší částkou.
Tým se samozřejmě zvětší to neni možný dělat takto v pár lidech.
Nyni ingame zaběry jsou z prvni verze Pre-Alphy v tuto chvíli tam jsou prostě chyby to je normalni např. pohyby či UI.
Děláme Single Player hru takže srovnávaní s Arkem či survival stylem je mimo.
Nejblíže naše hra bude mít stylově k Unchartred a Tombraider ves stručnosti tam můžete navíc střidat postavy a podstupovat ruzné minihry a obdivovat zajímavou originalní přirodu v připraveném přiběhu.
To asi tak ve zkratce teď jenom koukněte po peněžence a ono to pak třeba vyjde a bude o nějakou tu českou hru víc. Peníze z creditky se nyni neodesilají nic se nestrhavá dokud kampaň nebude uspěšná a v té chvili si mužete rozmyslet Vaši podporu , protože nyni na začatku je ta podpora nejduležitějši.
Měj te se Jiri
[ odkaz ]
jo vypadá to pěkně ale mě přijde že všechny takové hry co dnes vycházejí vlastně nevycházejí to jsou takové ty forever neoptimalizované alfy
Odpověď na komentář uživatele
flexo369
Hororové survival SP že nejsou? Tady máš jednu:
[ odkaz ]
Hra na mě působí jako každá druhá průměrná indie hra. Tím chci říct že se mi nechce věřit že je potřeba 20 mega. Pochybuju že je nutné pronajímat si nějaké kanceláře atd. A tak pokud by chtěli vývojáři při vývoji do vydání první verze nějak žít (Dejme tomu 2 roky? ) + základní licenční poplatky a vybavení (Engine, Nástroje pro záznam a střih zvukových efeků, photoshop, 3dsko lze při herním vývoji plně nahradit blenderem když je malej budget možná maximálně zbrush) tak nevěřím že by částka měla přesáhnout 5 mega. Nebo mě někdo vyveďte z omylu.
Pak ať nebrečej že to nevybrali když si nastavili takovouhle laťku. Třeba vytřou zrak a vyberou to, ale moc tomu nevěřím.
Edit: Koncepčně bych to srovnal třeba s novus inceptio, jehož vývojáře jsem jako malej osobně znal a ten to celé vyvíjí snad sám a z vlastní peněženky
Tak teda hodně zdarů klukům ušatejm. Vzali si velké sousto ale když to půjde, tak ať je jim dopřáno.
Tom
N: Jak píše Miky. Když by dosáhly velké částky, mohou si dovolit né jen živit sebe ale nabrat i další lidi, kterým mohou platit. Nebo ty si myslíš, že to všechno půjde do kapes jim? A co nějaká propagace, když se zadaří nebo tvorba vlastní hudby? Do takovéto hry by se hodilo něco exotického a to určitě neovládá těch pár lidí. To je jako kdybych já tam řekl, že za 20 milionů jim postavím super auto a ty by ses divil proč chci tolik. Ale už tě nenapadne, že to sám neudělám a budu potřebovat dát prachy dalším lidem s různou profesí, na zaplacení dílů, na různé atestací atd. 
To není špatný. Grafika se ještě pořeší. Koncept dobrý, takový dinosauří Risen by to mohl být. Jen aby ten příběh za něco stál a nemusel jsi většinu doby akorát střílet a házet po dinoaurech, nosit kůže a vyrábět šípy furt dokola.
Odpověď na komentář uživatele @Tom
N
Dle mého, pokud uspějí na KS, tak naberou další lidi. Takto to dělá spousta týmů.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
Já nemyslím grafiku. Je to Unreal Engine, tam není co zkazit, ale celková detailnost prostředí, počet stromů a keřů, ve hře tohohle typu to musí být zpracovaný hodně detailně aby to vypadalo realisticky. Otázka je jestli 10 lidí tohle dokáže a ještě při tom musí vyvíjet herní prvky jako takový.
Jejich zkušenosti jsou určitě velký, ale prostě je to malý studio, takže nemůžou konkurovat velikánům.
Tím víc mě zaráží jejich ambice jak projektově, tak peněžně.
Odpověď na komentář uživatele @Tom
N
Tak ona je to stále pre-alfa, která má před sebou ještě dva roky vývoje. Už nejspíš potřebují peníze, aby se do toho mohli pořádně obout. Tím pádem nemají moc co ukazovat + je jasné, že ty záběry zase nebudou kdovíjak kvalitní. Jim jde spíše o to zaujmout námětem.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Beran
Tak jasně že to asi umí, ale pořád nejsou velký studio, tudíž je těžší získat nějakou fanouškovskou základnu. Tím hůř když prezentujou takovouhle hru s nesmyslným požadavkem.
a proč ne….
Odpověď na komentář uživatele @Tom
N
Tak jeste ze tu ses ty a muzes tem lidem s tolika rokama v herni branzi vysvetlit, jaci to jsou idioti a nepromysleli to. Meli se zeptat tebe
Odpověď na komentář uživatele
Michal Beran
Tohle že má být profesionálně vypadající hra?


Vždyť na tom dělá 10 lidí. Můžou bejt zkušení jak chtěj, ale prostě 10 lidí je sakra málo na to aby udělali dobrou hru v takovýmhle měřítku. Proto je na 10 lidí 20 mega strašně moc.
Tohle není AAA hra, už jen samotnej název mě rozesmívá
Odpověď na komentář uživatele
Lazy
Bavime se o hernim bysnysu, ne o normlanich platech. Pokud chces, aby hra vypadala dobre, musi na ni delat zkuseni lidi. A ti zkuseni lidi to zadarmo delat pro tvy modry oci nebudou.