Úspěšné prodeje, dobré recenze a spokojené názory hráčů. Tím se může pochlubit nová značka studia Guerrilla Games, která by možná ani nevyšla. Vývoj Horizon: Zero Dawn totiž trval mnoho let a byl to velký risk ze strany Sony, jež investovala nemalé finance. Navíc tým neměl s hrami v otevřeném světě zkušenosti, stejně tak s RPG mechanismy. Do té doby se specializoval na sérii Killzone, tedy first-person střílečky.
Vše ale klaplo, jak mělo. Není tak divu, že se fanoušci i novináři ptají, zda vznikne pokračování. V Amsterdamu samozřejmě o něm přemýšlejí, ale podle slov hlavních členů studia není zatím nic jisté. Přesto se několik z nich, čistě hypoteticky, rozpovídalo o možném nástupci Horizon: Zero Dawn.
Jaký by byl? John Gonzalez tvrdí, že by pro něj z jeho pozice (je zodpovědný za příběh) bylo hlavní respektovat vztah, který si hráči vytvořili k Aloy. Opět by chtěl propracovanou příběhovou linku okořeněnou o emocionální vztahy. Jinak řečeno by dvojka měla být v tomto případě minimálně stejně kvalitní po příběhového stránce.
Režisér Mathijs de Jonge by zase vylepšil zbraně a přepínání mezi vybavením. Podle svých slov mají nápady, které by tento aspekt zlepšily. Ze zpětné vazby se potom dozvěděli, že některé věci nefungovaly tak, jak měly. Proto by se na ně rád podíval. Pokud by na pokračování pracovali, tak budou kritiku hráčů brát v potaz. Ostatně Horizon: Zero Dawn byl velký projekt, jejich dosud největší, a jsou si vědomi, že vše nevyšlo tak, jak si přáli.
Jaké má přání umělecký ředitel Jan-Bart van Beek? Ten by chtěl více robostrojů. „Chci další stroje, při jejich návrzích, sestavění, animování a testování byla spousta legrace. Kéž bychom mohli udělat stovku takových strojů. Realita je ale drsná milenka; neumožňuje nám vytvořit stovky strojů,“ dodal Jan-Bart van Beek pro Game Informer.
Jak se sami můžete přesvědčit, Guerrilla Games se k možnému pokračování vyjadřuje jen v hypotetickém duchu. V redakci Zingu si jsme jisti, že jednoho dne druhý díl bude. Jen si na něj pravděpodobně nějaký čas počkáme.
Jsou jen tři věci co bych hře fakt vytknul.
, Aloy sympatická a hlavně se chová logicky jak všechny postavy. Takže jo, Horizon se povedl a to měl jen poloviční rozpočet co Z3, nemůžu se dočkat DLC 

1) Umělá inteligence lidí.
2) Grafické zpracování vody.
3) Absence reakce prostředí na postavu.
Když tyhle tři věci v pokračování doladí a zapracují i na animacích vedlejších postav, tak budu naprosto spokojenej. RPG systém fungoval slušně na rozdíl od Z3, combat zábavnej a na vyšší obtížnost i zdravá výzva co ale nesklouzne do frustrace, side-questy sice po vzoru zaklínače alá místo smradu jdu za fialovou siluetou nebyli až tak marný a naštěstí jich nebylo tolik, aby člověka jejich plnění znechutilo, story a lore celého světa je uvěřitelný a všechno do sebe zapadá a i mě překvapilo že dokázali bez problému osvětlit roboještěrky
Po Nier druhá nej hra roku
Já od hry neočekával nic. . Kupoval jsem čistě kvůli tomu, že mě hra zaujala na první pohled. . A můžu říct, že mě ani trošku nezklamala. Joo, některý věci tam mohly být o trošku víc doladěný, final boss fight mohl být alespoň trošku challenge, ale co. . Já si hru užil naplno a po titulcích mě čekala krásná platina
Rozhodně bych druhý díl uvítal, tak snad bude ještě lepší a doladí to, co na jedničce chybělo či haprovalo 
Mohlo by být třeba originální a nápadité?
Ale na první RPG to není zase až tak špatné. Je jasný že nemohli moc improvizovat tak vzali všechno zajeté a nacpali to do jedné hry aby hráli na jistotu a to se jim nedá zazlívat když šlo o prvotinu.
No mam dohrane, hra fajn ale predsa mi to pride overhypnute. Ten svet je pekny, combat fantasticky ale je vidiet, ze RPG robili prvy krat. Crafting, loot, itemy a skilly – tu to vsade haprovalo ale ok, dajme tomu. Co ale mna sklamalo, tak to bol pribeh a questy, ked este hlavna linia bola obstojna, tak vsetky side q boli priserne, jeden jediny nevynikol a nejakych 10q som uz ani nezacal robit a uz iba dokoncil hru.
Najprv som bol velmi uneseny ale combat ma v nejake hre nevie udrzat cele hodiny, k tomu potrebujem pribeh a questy ktore ma chytia a nutia ma pokracovat. Tu sa to nedialo a cele to bolo take moc jednoduche a cierno biele…
Za mna fajn hra, tych 80% bez problemov, ale ziadny masterpiece. V dvojke sa to snad zlepsi
Odpověď na komentář uživatele
Chesse
rpg zrovna nezarilo, ale otevrenej svet strcil vsechny ubisoftsky do kapsy, mely hodne veci spolecnejch, ale snad vsechny byly dotazeny o kus dal, nez to kdy zvladu bisoft ve 150 pokracovani toho samyho a pribeh drzel pohromade na pomery otevrenyho sveta dobre, to ale spis zalezi na tom, jakym stylem kdo hraje (prokladani hlavni/vedlejsi ukol)
Jo nezkusenost s RPG/Otevreny svet/zpusob vypraveni pribehu byla videt dost, bohuzel vetsinu lidi zaslepila grafika…