Studio BioWare se v současné době skládá z několika studií. Jedním z nich je studio v kanadském Montrealu, které je primárně zodpovědné za vývoj Mass Effectu: Andromeda. Server Kotaku včera přišel se zprávou, že v Montrealu dochází k organizačním změnám, které mají za následek nižší počet zaměstnanců, přerod v podpůrný tým a hlavně absenci plánů na budoucnost série Mass Effect. Podle zdrojů Kotaku se série na nějakou dobu odmlčí, což znamená, že na pokračování se ještě nepracuje. A nejspíš ani nějakou dobu nebude pracovat.
Anonymním zdrojům samozřejmě nemusíme věřit, ale Yanick Roy z BioWare poskytl vyjádření, které naznačuje, že informace jsou minimálně zčásti pravdivé: „Naše týmy v BioWare a napříč EA vynaložily značné úsilí při snaze doručit Mass Effect Andromeda hráčům po celém světě. I když se BioWare nadále zaměřuje na komunitu a dodatečnou podporu Mass Effectu Andromeda, neustále řešíme to, jak jsme připravení na další zážitky, které vytvoříme.
Týmy v rámci EA Worldwide Studios jsou plné talentovaných lidí a víc než kdy dřív podporujeme spolupráci mezi studii na klíčových projektech. Protože naše týmy BioWare a Motive sdílí prostory studia v Montrealu, členové BioWare týmu se připojili k projektům Motive, na nichž se pracuje. Také připravujeme týmy na další projekty BioWare, které jsou ve vývoji. V následujících letech toho vzejde z BioWare mnohem víc.”
K organizačním změnám tedy opravdu došlo a někteří zaměstnanci studia BioWare Montreal se připojili ke studiu Motive, které vede matka Assassin's Creed Jade Raymond. Motive momentálně pracuje na singleplayeru Star Wars: Battlefrontu 2, vypomáhá ve vývoji Star Wars titulu od Visceralu, na němž pracuje scénáristka Uncharted Amy Hennig, a také připravuje vlastní titul.
V BioWare jsou očividně optimističtí, pokud jde o jejich budoucí projekty. Ve vyjádření Yanicka Roye však není ani slovo o tom, že ty budoucí projekty musí nutně zahrnovat další Mass Effect.
Jestli se z BioWare Montreal opravdu stává podpůrný tým, pro fanoušky oblíbené sci-fi ságy to nevěstí nic dobrého. Další sekce BioWare mají totiž plné ruce práce s jinými projekty. Hlavní studio v Edmontonu připravuje novou hru s novou značkou s pracovním označením Dylan, která má podle nejnovějších informací vyjít někdy mezi dubnem 2018 a březnem 2019. Pobočka v Austinu nadále pracuje na MMORPG Star Wars: The Old Republic a také vypomáhá s vývojem projektu Dylan. I tým v Montrealu se podle Kotaku podílí na vzniku této hry a navíc připravuje dodatečný obsah pro multiplayer Mass Effectu: Andromeda a opravy celé hry. Jednou z nich je včera vydaný patch 1.06.
V takovém případě bychom tu měli neslavné vyhlídky nejen na brzký vznik pokračování Andromedy, ale třeba i na vývoj singleplayerových DLC. Je ale třeba upozornit na nedávné vyjádření šéfa EA Andrewa Wilsona, který na úterní konferenci s investory prohlásil, že v EA jsou spokojení s tím, jak BioWare zachází s Mass Effectem, a mají značné očekávání od budoucnosti série. Bezprostřední budoucnost Mass Effectu tedy nemusí být tak temná, jak se zdá. I tak je ale dost pravděpodobné, že na nějakou dobu budou mít v BioWare jiné priority a další Mass Effect přijde ke slovu až za nějakou dobu.
Odpověď na komentář uživatele Ristan
Na internetu koluje, že ta hra byla asi před rokem v tak havarijním stavu, že povolali lidi z Edmontonu aby to nějak pomohli dát dohromady.
Nechceš mi snad namluvit, že Androméda nebyla vydána předčasně
To s tím rozpočtem, to je další taková internetová informace. Andromeda prý měla stejný rozpočet jako ME3, při čemž všude hlásali, že ME: A je větší než ME3.
Myslím, že nedostatek financí šlo vidět i na reklamě. Když si porovnám mediální masáž k ME3 a DA: I, tak ME: A měla nahovno reklamu.
Odpověď na komentář uživatele Ristan
Je rozdiel podielat sa na niecom v plnej parade a vypomahat.
Odpověď na komentář uživatele kiara7777
Edmonton se na Andromedě podílel. A ty řeči o rozpočtu a časové smyčce budou spíš taková výmluva vzhledem k tomu, jak dlouho to vyvíjeli.
Odpověď na komentář uživatele kiara7777
Viděla bych to podobně. Určitě ale mezi to ještě vměstnají nový Dragon Age. Nedivila bych se, kdyby už byl po MEA v předprodukci.
Teď když nad tím přemýšlím… BioWare si tech projektů nahamounilo krapet moc, na to, že přidali pouze jedno nové studio.
No uvidíme, co teď předvede BioWare Edmonton, tvůrci trilogie Mass Effect.
Osobně jsem si Andromedu užil stejně dobře jako předchozí díly. Trpí chybami jako každá dnešní hra. Holt testování her už ne frčí určitou dobu, což je samozřejmě chyba. Ale když se v dnešní době prodá miliony kopií her v alfa verzích, proč to vyčítat i ostatním….
Stačilo napsat posrali to a tak je třeba je vyházet
Odpověď na komentář uživatele @Gordon Freeman
Jasne dead. . Lebo urobili podporne studio zo studia, ktore vzniklo umelo len kvoli multiplayeru na ME3 a ktore teda vzniklo len za ucelom podpory
dalsi serie pohrbena, EA nezklame [ odkaz ]
Bioware is dead. EA is the gravedigger.
Odpověď na komentář uživatele Carljack
Závidím ti jak si optimistický. Já už nad Bioware zlomil hůl po Dragon Age 2. Je dobré si uvědomit, že lidé kteří dostali Bioware na vrchol už ve firmě dávno nepracují, zbylo z nich jen holé torzo a když se k tomu přidá viditelná změna stylu hratelnosti, velký pokles kvality scénářů a že na Andromedě pracoval tým nováčku, tak se dá tak nějak odhadnout, že už je to bohužel mrtvá firma. Jen další oběť EA. [ odkaz ]
Ta hra je dle mého názoru nadprůměrná hra, ale špatný Mass Effect. Zatímco v Mass Effect trilogii byly skvělé zvraty, odhalení a samozřejmě příběh i jeho tempo, tady se mi to zdálo pomalé, zvraty od pár vedlejších postav, příběh přímočarý a záporák naprosté nic v porovnání s Illusive Manem… : /
Takový čajíček. Až moc inspirace jedničkou, která sice má dobré mechaniky, ale je už dost zastaralá. Inspiroval bych se jedničkou, ale jen opravdu mechanikami, jinak bych se převážně inspiroval dvojkou, jednou z nejlepších her všech dob.
jedine dobre !
Zas tak temné to není. Mass Effect trilogie vznikla a vyvíjela se v Edmontonu. Montreal vzniklo jako podpůrné studio pro další Bioware studia. Jelikož ale si v Edmontonu hrají s tou novou IP, tak se ME: A hodila na Montreal – měla to být jejích první samostatná hra. Nedopadlo to podle přesně podle představ kravaťáků (co taky čekat, když v Montrealu měli časovou smyčku kolem krku + né zrovna optimální rozpočet) a tak se Montreal vrací zpět k podpoře.
Podle mě jakmile v Edmontonu dokončí to nové IP, tak nějak uslyšíme o dalším Mass Effectu.
Odpověď na komentář uživatele Carljack
Protože ty hry prostě nedosahují kvalit předchozích dílů (jednoho dílu v případě DA) , když si to studio nějakým způsobem nasadí laťku tak by jí mohlo dodržet a ne nám dát takový nemastný neslaný odvar z toho co mohlo být