Aktualizace: Netrvalo dlouho a studio Little Stone Software, které mělo PC port Vanquish na starost, přispěchalo s oficiálním beta patchem. Ten se zabývá chybou, kterou jsme dnes odpoledne popsali.
Zároveň si patch posvítil na další problémy, které byly hlášeny. Jde například o animace, zvuky a ovládání.
Pokud si chcete patch v betě stáhnout, tak na Steamu ve svých hrách klikněte pravým tlačítkem na Vanquish, vyberte vlastnosti, na kartě hry Betas, zadejte kód “PatchBetaTest” a v nabídce se vám objeví “public_patch”. Poté se vám patch stáhne.
Původní zpráva
Před čtyřmi dny na počítače vyšla sci-fi střílečka Vanquish. Studio Little Stone Software si dalo na portu hry od PlatinumGames z minulé generace konzolí záležet, korespondují s tím názory hráčů na Steamu. Přesto se objevila jedna opravdu zvláštní chyba, která vám může hraní Vanquish na PC dost znepříjemnit.
Pokud máte výkonný počítač, který vám umožní spustit Vanquish s odemčenou frekvencí snímků za sekundu, tak se s touhle chybou setkáte. Je ovlivněna dosaženými fps. Čím rychleji hra běží, tím jsou nepřátelé silnější, respektive vám více ubírají zdraví.
Komunita už pracuje na opravě tohoto problému. Konkrétně modder s přezdívkou Methanhydrat. Zatím stihl vydat alfa verzi patche, který je dočasným řešením. Autor navíc upozorňuje, že s dosaženými snímky za sekundu je spojen také boost, i když ne v takové míře.
Ptáte se, jak je možné, že k této chybě dochází? Port pochází z PS3/Xbox 360, které byly uzamknuty na 30fps. Když na počítači dosahuje hra 60fps, tak je vše zrychlené, včetně vašeho poškození.
Chybu názorně ukazují pohyblivé obrázky níže. V prvním případě je hra uzamčena na 30fps a AR mód se aktivuje po 6-7 sekundách, zatímco při mnohem vyšším framerate (v tomto případě 144fps) je to po pouhé 1-2 sekundách.
S podobnou chybou se mohli setkat hráči Dark Souls 2.
Hrál jsem Quaka 1, tehdá měl na nějakým Geforcovi přes 300 FPS a hra běžela naprosto korektně. To jsou dneska vývojáři uplně blbý?
4A Games za to v Metro Last Light chtěli prachy.
Heh, to mi připomnělo misi z extrémní jízdy v Mafii. Z auta padaly bomby a když hra jela plynule (nevím na kolik FPS) , tak bouchaly moc rychle a nedalo se jim ujet
Sice jsem tuto hru nehrál, ale když už se tu bavíte o tom zda může FPS zrychlit hru, nebo nějak pozměnit tak mě se stal bug u superhot a hra mi jela jen 24fps (zvláštní bylo to lehce jiné, ale plynulé) místo 165fps. Nějak jsem nevěděl zda to tak má být nebo ne tak jsem tu hru dohrál bez problému na 24fps a pak po restartování PC mi šla hra spustit na 165fps a v tu dobu už to bylo celkem peklo. Vše bylo o něco rychlejší a neměl jsem tolik času (reakce na nepřátele) při běhu jako předtím. Takže ano kolikrát míň fps může znamenat zjednodušení hry.
Ako vždy najviac remcajú, čo si to nekúpili a nezahrali. Kľudne si uľavte na duši, niekde tie svoje problémy treba vyventilovať. Vôbec som si túto chybu pri hraní nevšimol. Dokonca vyšiel už patch, sa poponáhlali.
heh u star wars droidworks sem si musel virtuálně zhoršovat počítač ale to je hra s 98 roku
Něco podobného umělo i san andreas, tam když se hra odemkla tak nešla za boha udělat autoškola (Vývrtka a jízda po dvou kolech) když se dal ten lock tak to byla brnkačka .
Nahodou HC obtiznost zadarmo nekde za to chcou prachy.
druhej problem byly zas hry ktery pocitaly cas podle taktu jadra, cs 1. 6 nebo puvodni carmageddon
Nebulte zas sito locknete na 60 fps a neni problém.
To jsou patláci ty vole, to není možné.
Odpověď na komentář uživatele @TomN
v tomhle pripade je to ale skoro pravda, spravne naprogramovana hra bezi porad stejne rychle, protoze sekunda je porad sekunda, a je jedno, jestli je rozdelena na 30 nebo 60 dilku, ale kdyz to podelaji a pouzijou pevny casovani pro rizeni herni logiky, tak logicky zrychleni toho casovani zrychli i vse ostatni
Když napíšete "čím rychleji hra běží", pak to spousta ne-pc hráčů vezme doslova a bude si myslet, že čím víc fps, tím rychleji hrají.
Aneb jak se tomuto vyhnout jinou formulací věty.
Tak to bych já osobně vydržel hodně dlouho.
To je docela k pláci, že to opravuje až komunita. To bych chodil kanálama.