Ve studiu Valve se musí dít opravdu zvláštní věci. Nebo nemusí a právě proto z něj odchází čím dál větší počet zaměstnanců. Teď se k nim přidal Jay Pinkerton, jeden z výraznějších scénáristů studia, který se podílel třeba na Portalu 2. Pinkerton ale pracoval i na Meet the trailerech Team Fortress 2, které představovaly jednotlivé postavy, a navíc je vnímám jako hlavní tvůrce velkého (a velmi povedeného) Team Fortress 2 komiksu, který vychází na části. Předposlední část vyšla letos v lednu.
Jak informuje fanstránka ValveTime.net na Twitteru, teď už ve Valve zbývají pouze dva scénáristé – Steve Jaros a Sheila Sadeghi. V minulosti odešel Marc Laidlaw, otec série Half-Life, a Chet Faliszek a Erik Wolpaw, kteří se podíleli zejména na sériích Portal a Left 4 Dead.
O osud poslední části Team Fortress 2 komiksu se snad bát nemusíme, na ní podle všeho nadále pracuje Sheila Sadeghi, která se podílela již na vzniku předešlých částí. Osud herních projektů je bohužel ve hvězdách.
Tak malý počet scénáristů dost snižuje šanci na vznik nějaké hry s pořádným příběhem a celkový odliv zaměstnanců z Valve, nejen v oblasti scénáristiky, začíná být opravdu znepokojivý. Ještě že díky neaktivitě Valve v rámci vývoje nových herních projektů stále ubývá hráčů, kteří v budoucí tituly tohoto studia nadále věří. A tak zároveň ubývá i těch, kteří mohou být z této situace zklamaní.
Dobře napsano
Jak bylo řečeno již dříve. Valve je jen slupka se jménem, ze které odešla stará garda a zaplnili ji místo nich mladí businessmani, kteří si nehlédí ničeho než vydělávat na slávě z her, které vyvtvořila právě stará garda.
Jinak ten popisek obrázku je reference na Star Wars, že?
Valve už potřebuje jenom obchodní oddělení. Ať prodají značku halflife blizzardu Ty ještě na hry nezapomněli.
Sa divim, ze este nejaky scenaristi tam su, ved je ocidivne, ze Valve na hry prdi a pre CS GO a Dotu scenare pisat netreba
Odpověď na komentář uživatele skylines
Ne každý má ambice jen se válet doma a škrábat se na pupku. Někoho práce i baví a vidět za sebou výsledek vlastního snažení, to je docela naplňující pocit. To vidím i na své "podřadné" práci, a to výsledek po mně neovlivní miliony lidí jako v případě her, filmů etc. To už potom musí být vážně super naplňující. Naopak musí být dost degradující pocit, když napíšeš nekolik nápadů a někdo tě jen posílá někam, ať si to strčíš do… šuplíku. Potom jak se může někdo tak divit?
Začíná to nabývat na mé pravdě že další hry nebudou a Half-Life 3 už tuplem ne, Valve jaké jsem znal a jaké jsem obdivoval už pro mě je mrtvé a neexistuje, to co je dnes by se mělo přejmenovat na Steam Corporation jako se Battle. net přejmenoval na Blizzard.
Se mu divím, že neodešel už mnohem dřív, kdo by chtěl sakra dělat scénáristu ve společnosti která totálně na nějaký scénáře rezignovala Na trapným marketu, itemech do Doty a CSka moc scénářů nenapíšete.
STEAM zrušit a toho vyžratého pašíka nechat napospas.
Odpověď na komentář uživatele skylines
ne kazdyho bavi v praci jenom sedet a nic nedelat, jeste treba kdyz nekolik scenaru pripravil a oni mu je zamitli, proto ze uz nemaji v planu dalsi hry
Kdo chce delat poctivou práci tak odchází, zustanou jen lehkoživkové.
Tohle nechápu. To musí být nejsnazší práce na světě. Být scénáristou u Valve tak se válím doma a ani tam nechodím protože si nikdo ani nevšimne že tam nejsem a když jo tak zavolá a já po půl roce přijdu na schůzi si vypít kafe.
Odpověď na komentář uživatele Bonpar
proč dělat hru, když jim vynáší obchod
Tak je celkem evidentní, že z Valve jako vývojářů her se stali hlavně obchodníci…