Již od prvního Modern Warfare je tradiční součástí multiplayeru Call of Duty funkce Create-a-Class, kde si hráči mohou vytvořit svoji vlastní „třídu“. Upravit si mohli zbraně, granáty či perky a jak šel čas, fanoušci dostávali více a více volnosti při tvoření. Avšak letošní díl překopává zajeté mechaniky a místo systému Create-a-Class nás čeká funkce nazvaná divize.
Ve hře bude celkem pět různých divizí a každá se zaměří na odlišný způsob vedení boje. Máme tu tak Airborne (první v boji, pohybujte se rychle a tiše), Mountain (soustřeďte se na precizní a smrtící odstřelování), Infantry (staňte se hrotem oštěpu), Armored (přineste si nejtěžší palebnou sílu) a Expeditionary Force (rozžhavte bojiště se zápalnými projektily). Každá divize dostane vlastní výcvik a také umí odlišně ovládat jednotlivé zbraně. Z informací se dá soudit, že nový systém tříd bude podobným těm z Battlefieldu nebo Rainbow Six, avšak Michael Condrey tyto zvěsti nepřímo vyvrátil na svém Twitteru.
Řeč se dostala i na multiplayerový režim War, který je unikátní v tom, že ho doprovází příběhové pozadí (podobně jako tomu bylo v prvním díle Titanfallu). V něm se vžijete do vojáků Spojenců či Osy a střetne se na bojišti, kde budete muset útočit nebo bránit určité objekty. Na módu kromě Sledgehammer Games pracují i lidé ze studia Raven Software, kteří stojí za Modern Warfare Remastered a dodatečným obsahem pro posledních několik dílů.
V minulé novince jsme také informovali, že multiplayer, narozdíl od kampaně, se podívá i mimo západní frontu. Dlouho se spekulovalo, zda se znova podíváme do Tichomoří, avšak po dnešku máme jasno. Podle webu Charlieintel.com se bude hra držet pouze Evropy. O východní frontě se již delší dobu spekuluje díky zmínce o operaci Barbarossa na stránkách hry, stejně tak jako o Tunisku.
Za několik dní se na herní události E3 v rámci konference Sony poprvé ukáže WWII přímo v akci. Kromě kampaně budou moci hráči nahlédnout i na hru více hráčů, respektive na režim War a prvek Headquarters, který funguje podobně jako Tower z Destiny. Zde spolu může komunikovat s až 50 hráči najednou.
Možná cejtili, že WW2 arzenál prostě nenabízí dostatečný množství odemykatelnejch kravin. Těžko budeš na Thompsonu unlockovat 70 druhů optik a laserovejch zaměřovačů. Od oznámení tohohle dílu jsem tohle považoval za největší otazník. Jak vyřešej všemožnej unlock systém a customizaci zbraní, na kterou si lidi za ty léta zvykli, v prostředí a době, která je limitovaná. Mně to takhle na papíře celkem dává smysl. Uvidíme.
Odpověď na komentář uživatele @Znalec her
V clanku jednou padne prirovnani k Battlefieldu a uz je z toho hned jeho kopie, jo? To asi ne, vid
Tak a z CoDu bude další Battlefield. Díky nechci.

Zrovna vytváření jednotlivých class mě v sérii CoD bavilo. Odemykat postupně perky a vybavení a pak přijít na to, jaká kombinace je dobrá a jaká ne. Proč vůbec šahaj na něco co fungovalo? Asi protože to má battlefield… : / Tak to honem jdeme udělat radši taky.
tak to konečnčě vypadá na pořádný MP
těším se 
Odpověď na komentář uživatele
SteveHood
V té hře asi nebude Terminal, co?