Na první pohled se může zdát, že Microsoft zaspal a nemá žádné pořádné exkluzivity pro Xbox One a Windows 10. Zatímco Sony má ve vývoji Uncharted: The Lost Legacy, God of War, Spider-Mana, Days Gone, Detroit: Become Human, Knack 2 nebo několik titulů pro PlayStation VR, tak u Microsoftu víme jen o Forze Motorsport 7, State of Decay 2, Sea of Thieves, Crackdown 3, Ori and the Will of the Wisp a řadě menších her. Ty jsou ale jen často časovou konzolovou exkluzivitou.
Zdání ale klame. Šéf divize Phil Spencer ujišťuje fanoušky, že toho má Microsoft ve vývoji mnohem víc, ale nechce uspěchat jejich odhalení. Společnost z amerického Redmondu nechce udělat stejnou chybu jako u Scalebound. Japonské studio PlatinumGames ve spolupráci s Microsoftem dlouhé roky připravovalo akční RPG, které bylo nakonec zrušeno a nikdy nespatří světlo světa.
„Investujeme do vývoje vlastních her a podepsali jsme několik zajímavostí, které jsme předvedli na E3. Vím, že tyhle tituly nebudou připraveny dříve než za dva nebo tři roky, tak je nechceme teď ukazovat,“ konstatoval Spencer a zároveň požádal fanoušky, aby Microsoftu věřili.
Jaké projekty může mít Microsoft ve vývoji? Na seznam určitě můžeme napsat nové tituly ze sérií Gears of War, Halo a Forza Horizon. Dále víme, že tvůrci Halo 5: Guardians z 343 Industries pracují na nějaké novince, která dostala přes novým Halo přednost. A nově vyšlo najevo, že Microsoft hledá hlavního designéra prostředí pro AAA next-gen titul ve stylu Horizon: Zero Dawn, exkluzivity PlayStationu 4. Z toho lze usoudit, že Microsoft chce vytvořit rozsáhlé akční RPG s důrazem na příběh. Právě takové tituly Xboxu dost chybí.
V souvislosti s tím se hodí zmínit dřívější slova Phila Spencera. Nechal se slyšet, že nechce jít ve stopách svých předchůdců a podepisovat časové exkluzivity na různé tituly třetích stran. Vzpomeňte si na časovou exkluzivitu u Dead Rising 4, Rise of the Tomb Raider nebo u různých dodatečných balíčků pro Call of Duty. Spencer chce místo toho investovat do vlastních projektů.
Odpověď na komentář uživatele
Taky si myslím, většina zde přítomných by ve své době nevymyslela ani TETRIS! ! !
Tak uvidíme co představí v příštích letech.
Odpověď na komentář uživatele
Michal
Starší díly nebyly tak akční já myslim Tomb Raider z roku 2013 a Rise of the Tomb Raider viz [ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele
A řekni mi, že není. Samozřejmě, že je. Originální je pouze post-apo zasazení s robotickými dinosaury. Bez nich by to bylo mnohem horší.
Nikdo neříká, že je to špatné, dnes v AAA hrách originalita vymizela, originální je maximálně tak Zaklínač díky příběhu a monstrům a dále například třeba Dark Souls, ale pouze uvádíme věci na pravou míru. Kdyby to nemělo dle čeho kopírovat nebo si brát předlohu, tak by to nevzniklo. To je pravda. Ale hele, ono to někdy nemusí být na škodu. Na škodu je to, když se gameplay propojuje v naprosto jiných hrách od Ubisoftu.
Tady je to koukám samý herní znalec. To je kopírka tamtoho, blablabla…
Odpověď na komentář uživatele
Frezen
Lara mohla běhat jak chce. Uncharted se hrál úplně jinak a bez nějakého vykrádání hrobu se to fakt nedá srovnávat
on tu psal o těch novějších TB. Uncharted je Indiana Jones v herním provedení a ne TB
Jj všichni od sebe kopírujou s ročním odstupem
Odpověď na komentář uživatele
Dais
Nathan ešte nebol ani na pláne, keď už Lara behala po hrobkách
Odpověď na komentář uživatele
Dais
No a Uncharted je zase okopírovaný Tomb Raider s Indiana Jonesem takže o co jde. Když už používáš to kopírování tak až tam kam sahá a né tam kam se ti hodí
Sony těch exkluzivit má ve vývoji mnohem více. Řada z nich má být odhalena ještě do konce tohoto roku, pravděpodobně na Paris Games Week a PlayStation Experience.
Microsoft má oproti Sony dost velký problém. Nemají svoje vlastní interní studia, která by pro ně takovéhle kvalitní hry tipu Horizon připravila. Můžou se chlubit nejvýkonnější konzolí na světě, ale je jim to celkem k ničemu.
Odpověď na komentář uživatele
Tady kopírují všichni ode všech. Microsoft s tímhle od Sony. Sony s Horizonem od Tomb Raidera, The Witcher 3, Far Cry, apod. A většina open-world her kopíruje zase Gothic a hry jemu podobné.
Nejdřív udělali z Tomb Raider kopii Uncharted a ted chtěj další kopii Horizon?
shaak: To ani nemusí být stejný žánr. Tady jde jenom o prostředí – environment – životní prostředí – aka krajinu.
To jsem na tu konkurenci zvědav. Uvítal bych hru jako Horizon, rád bych si to zahrál. Snad to bude časem i na PC.