V posledních letech se stalo standardem, že každá větší hra dostává různé dodatečné balíčky přidávající do hry další obsah. Hráčům se ale tahle politika firem v mnoha případech nelíbí a myslí si, že obsah DLC je vystřižen ze hry, aby vydavatel vydělal další peníze. Navíc u multiplayerových her dochází k rozdělení komunity. V německém studiu Piranha Bytes, které vytvořilo série Gothic a Risen, nechtějí o DLC ani slyšet a pro svůj nový projekt pojmenovaný Elex zvolili jinou strategii.
V Piranha Bytes nechtějí čelit debatám o dodatečném obsahu, a tak se rozhodli, že žádný pro Elex dělat nebudou. Vedoucí projektu Bjorn Pankratz v rozhovoru pro GameStar přímo řekl, že neuvažují o žádných smradlavých dodatečných balíčcích. Místo toho chtějí na trh uvést plnohodnotnou hru, na kterou by rádi v budoucnu navázali pokračováním. A právě druhý díl Elex už má být ve vývoji. Piranha Bytes totiž obdrželi finanční prostředky ve výši 150 tisíc eur, což má pokrýt 9 procent rozpočtu.
Elex je akční RPG titul, který je popisován jako post-apokalyptický sci-fi fantasy svět překypující originálními postavami, zmutovanými tvory, hlubokými morálními volbami a akcí. A právě post-apokalypsa, sci-fi a fantasy nejde hráčům moc dohromady. V Elex totiž budete využívat nejen meče, sekery, luky, kuše a harpuny, ale také moderní střelné zbraně, včetně brokovnic, plazmových pušek či plamenometů, a dokonce i magii.
Níže se můžete podívat ještě na nové video, představuje frakci Cleric. Jde o jednu z nejsilnějších skupin ve hře. Celkem budou ve světě čtyři frakce, které budou chtít tajemnou a mocnou látku Elex získat pro sebe.
Elex vyjde 17. října letošního roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One od společnosti THQ Nordic.
Odpověď na komentář uživatele
dinss
Jasně. Mám ji objednanou už asi 2 měsíce
Odpověď na komentář uživatele
Corvus
Objednal si tu CE?
Odpověď na komentář uživatele
Corvus
Tak potom podej info, jaké to je, taky o něm uvažuji jakožto srdcař Gothicu!
Za mě je DLC naprostá zhovadilost a osobně si je nepořizuji vůbec, pokud nejde o rozšíření světa (hratelné plochy) . Jakmile jde o cokoliv dodatečného jako jedna postava, hadry, zbraně, auta (cokoliv) , tak prostě u mě nemají šanci, i kdyby v PR oddělení dělala Jenna Jameson v nejlepších letech. Čili například "dlc" k The Evil Within = palec nahoru. Musím se smát, jak se doba posunula. Když vyjde Uncharted: The Lost Legacy a všichni jsou odvaření z toho, že to je celá obří oblast… Holt jsem pamětník a pamatuji, kdy datadisky byly celé nové oblasti s tunou nových úkolů a postav. Dnes když má něco aspoň 5 hodin, tak už se to považuje za něco takřka abnormálního. Je to škoda. Datadisky byly fajn a také jsem je hojně kupoval. Ať už ke Gothicům nebo jiným hrám
Elex tento týden budu platit. Rozhodně jej nevynechám, může jen překvapit.
DLC jsou kapitola sama pro sebe. A podobně jako u všeho závisí na tom, jak je použito. Pokud chcete mít online hru která nebude nikdy zrušena, pak musíte mít i nekonečný příjem čímž jsou ideál DLC (se skiny a podobnými blbostmi) nebo měsíční poplatky. No a tak vede první varianta.
Další část je situace, kdy vydám hru a následně ji rozšířim o další obsah (datadisk – principiálně to stejné jako kvalitní DLC a je to jenom hra slov) .
No a poslední je varianta placené blbé hry s milionem DLC které nic extra nepridaji.
Žádný "sííížn špás"? Žádné dodatečné oblečky a tanečky? Nevím, nevím zda s takovou vývojáři pochodí u "mejnstrímového" publika!
Nicméně, za mě mají potlesk ve stoje.
Odpověď na komentář uživatele
FireWolf
Hlavně si bez některých DLC nemůžeš užít danou hru úplně 100%…
U RPG bych ocenil návrat k datadiskům, místo DLC, kdy by třeba za rok vyšel obrovský datadisk nabízející desítky hodin zábavy, opravující chyby původního titulu a rozšíření příběhu nebo určitých funkcí. Na druhou stranu není DLC jako DLC, přičemž třeba ty k Bioshock Infinite byly super (až na Clash in the Clouds) . Pokud tvůrci hry vydají dodatečný balíček za rozumnou cenu, s novým obsahem a především vysokou kvalitou, nemám problém si jej koupit. Bohužel v dnešní době je praxe taková, že se z hry před vydáním vybere určitý obsah a ten se pak s velkou slávou prodává ve formě DLC.
Super zpráva. Hra samotná vypadá velmi zajímavě. Trošku zvláštní mi přijde ten close combat system ale rozhodně se o tuhle hru budu vážně zajímat. CZ titulky nikdo zatím neoznámil, ne?
Tomuhle říkám skvělý přístup, plnohodnotná hra se vším všudy co by za tu plnou cenu měla být a žádné předražené Season Passy které nemají všechna DLC, snad jim to vydrží a časem k tomu opět nesklouznou.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
OK
Odpověď na komentář uživatele
silenyhrac
To bych neřekl. V téhle době už je vývoj Elex 1 uzavřen, už se jen ladí, vychytávají chybky atd. pro první patch.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
To nerozporuji, já jen, že není příliš rozdíl, zda se u dvou překrývajících se projektů (jeden končí a druhý začíná) jedná o hru a DLC nebo o hru a hru.
Odpověď na komentář uživatele
silenyhrac
Vývoj Elexu 2 se podle všeho rozběhl teprve nedávno. Je normální, že se blíží dokončení jednoho projektu a část vývojářů už dělá na jiném.