Survival akce PlayerUnknown’s Battlegrounds se svou podobou Battle Royale módu jen v předběžném přístupu na Steamu zaujmula deset milionů hráčů, kteří se snaží přežít na mapě 8x8km, kde se neustále zmenšuje kruh bezpečí. Není tak divu, že na úspěchu se chtějí přiživit i další firmy. Například neznámé britské studio připravuje svůj Project X, který má být čtyřikrát větší než současná verze PUGB, a Rockstar do GTA Online přidal Motor Wars mód, kde se postupně zmenšuje mapa. Největší plagiátorství je ale vidět u nového obsahu pro Fortnite.
Společnost Epic Games nedávno do Fortnite přidala Battle Royale mód, který je dokonce samostatnou a bezplatnou verzí hry. Zjevné inspirace PlayerUnknown’s Battlegrounds si všimla nejen početná komunita, ale i samotní tvůrci. Ti se nediví tomu, že někdo další chce vytvořit něco podobného, ale zaráží je, že zrovna Epic Games tak očividně kopíruje principy a styl PUGB.
„Po rostoucí zpětné vazbě od naší komunity a vlastním prozkoumání hry jsme znepokojeni, že Fortnite může kopírovat zážitek, kterým je znán PUBG. Také jsme si všimli, že Epic v propagačních materiál pro svou komunitu a v tiskových zprávách odkazuje na PUBG. Nikdo se s námi o tom nebavil, máme pocit, že to není správné a zvažujeme další kroky,“ nechal se slyšet Chang Han Kim z korejského studia Bluehole, které za PlayerUnknown’s Battlegrounds stojí.
Nejhorší podle korejských vývojářů je, že Epic Games zvolil reklamu, která odkazuje právě na PUBG. Zároveň ale korejským vývojářům vadí, že Battle Royale mód ve Fortnite používá stejný styl, uživatelské rozhraní a celkově strukturu jejich úspěšné hry.
Epic Games se dosud k situaci nevyjádřil. S Bluehole by ale měl konflikt, který je zatím jen mediální, řešit. Už jen z důvodu, že Bluehole s Epicem spolupracují, vývojáři PUGB odebírají od Epicu technologii Unreal Engine.
Odpověď na komentář uživatele beather
Jenom kopes jako kohouti Tak se vrat do zakladni skoly at te znovu nauci poruzumet psanemu textu. Pak by to chtelo asi maturitu v asociaci – spojovani informaci do souvislosti. Nevim co tu trepes s kostelem – ty jsi napsal ze je PU otec a tvurce tohodle napadu, coz neni. Podle tvoji logiky by byl otcem Zaklinace CD Projekt, pritom kazdej vi ze je to Sapkowski. Jasny wikina se neda brat ve vsech ohledech verohodne, ale zrovna v tomhle neni moc moznosti dezinformace, takze se to da povazovat za verohodny. Koneckoncu, ty si tam taky hned zaletel
I sense butthurt.
Odpověď na komentář uživatele Monkeyskunk
kdyz uz se tady ohanis wikipedii, tak si ji alespon precti poradne prosim te… prvni battle royal mod ve hrach, tak jako ho zname v dnesni podobe prisel jako mod pro ARMU a s tim modem prisel PLAYERUNKNOWN ! Pro tvoje pomalejsi mysleni, hlavni vyvojar PUBG. Takze ano, ma na to pravo a prosim nenut me tady cist nejake krestanske blbosti, to si nech na nedelu do kostela
Krkus: no myslim si, ze rusit jim licenci by EPIC bolelo mnoooohem vic, uz jen proto, ze by si spousta vyvojaru dvakrat rozmyslela jakej engine pouzit, kdyz jim pak autor muze kdykoliv odebrat licenci jen proto ze nahodou maj stejnej styl hry
Odpověď na komentář uživatele beather
Kážeš vodu, piješ víno? Battle royale system je na motivy Battle Royale (japonsky film) a nasledne sagy Hunger games, ktere, jak te mozna prekvapi, tady byly jeste pred modama na Armu. Hned po boomu (filmu Hunger Games) uz vychazely nejaky experimenty, ktery ale opravdu nedopadly nijak ruzove. Pak byl vytvorenej mod Survival Games pro Minecraft, kterej uz byl na tom co se tyce uspechu lepe. A az potom vysly mody pro ARMU, H1Z1 a podobne…. A tohle je prisne vzato battle royale tak, jak jej zname dnes. Jeste by se dalo polemizovat o ruznych Last Standing modech, ktere tu byly daleko daleko driv. Takze jak rikas, priste se ujisti, nez z nekoho zacnes delat boha a otce zakladatele Prijemny den preji
Odpověď na komentář uživatele Monkeyskunk
ale ano…. Playerunknown je otec a tvurce napadu BR… takze ano, maji na to pravo. . priste je potreba se ujistit, nez zacnes vykrikovat moudra
Já PUBG hraju, ale tohle je blbost. Battle royale nevynalezli oni, nemají na to žádný patent. Jádro tohodle módu/stylu hry musí být stejné o tom to je. I strategie mají určité prvky společné u kotel her, kde se prakticky téměř nemění. UI mi podle gameplaye stejný nepříjde. Pasti, jumpy, stavění základny/krytu – nic z toho v PUBG není, tak jakápak kopírka. Jooo PUBG má fame a diktuje hru, to ale neznamená, že každý battle royale je kopírka, tohle už vůbec ne. Zase vocaď pocaď.
Jsou hloupí kdyby aspoň trošku otevřeli své šikmé oči tak by si vsimli že Epic jim dělá reklamu ne konkurenci dokonce i vývojáři říkali že maj pubg rádí že to je skvělá hra, Fortnite je spíš taková odeagovačka pro (pro děti tím myslím že věkově to můžou hrát) . A hlavně Epic tak má prvky stavění těžení a hlavně co crossplatform xbox, ps4 a PC. 26. zaří vychazí zdarma
Stejně všichni kopírují [ odkaz ]
BlueHole je malý brouk, oproti Epicu, zruší jim licenci a jejich "úspěch" bude na pár let fuč, než to postaví na jiném enginu .
Odpověď na komentář uživatele Milan Černý
řekl bych že těch peněz maj celkem dost takže by je to ani tolik netrápilo
Byla by sranda, kdyby jim Epic Games zrušil licenci na UE4.
Odpověď na komentář uživatele
Aha, tak to potom jo, díky že jsi mně to objasnil.
Odpověď na komentář uživatele
Bolo, ale vsetko okrem cullingu od jedneho autora, a to od autora playerunknown, cize ten maximalne kopiruje sam seba ako prve spravil mod na armu, potom si ho zavolali na h1z1 a potom si urobil vlastnu hru.
Cipi, m3lan3 až na to že autor PUBG (Brendan Greene) spolupracoval na modu do H1Z1 kterej maj vlastně od něj a do ARMY ho dělal také on Ale stejně je to bez šance no