V souvislosti s Middle-earth: Shadow of War došlo hned na několik kontroverzních témat. Přítomnost mikrotransakcí a krabic s obsahem, který usnadňuje hru, původně placené, nakonec bezplatné DLC, které zvěčňuje zemřelého vývojáře, v konečném důsledku i poměrně rozporuplné recenze… A aby toho nebylo málo, mezi kontroverzní témata patří skutečný konec hry.
Abyste dostali možnost spatřit, jak Shadow of War doopravdy končí, nestačí dohrát standardní příběhovou linii. Musíte se pustit do nadstavbového, v zásadě volitelného režimu Shadow Wars, v němž bráníte to, co jste v průběhu celé hry pracně dobývali. Jedná se o zdlouhavý proces, který mnozí přijímají se značnou nelibostí, třeba proto, že i v tomto případě vám mohou leccos usnadnit placené krabice.
Ale co z toho? Možná vlastníte Shadow of War, stačí vám standardní příběh, ale přesto byste rádi věděli, jak vše doopravdy skončí. Možná jste jen zvědaví nebo chcete ušetřit čas potřebný pro dokončení Shadow Wars. Možná tak jako já odmítáte koupi hry kvůli rozhodnutí vydavatele zásobovat singleplayerový titul tradičními placenými DLC a zároveň mikrotransakcemi ovlivňujícími hratelnost, což považuji za vrchol drzosti a neúcty k hráčům a zákazníkům. Ale zároveň byste chtěli vědět, jak je konec spojený s Pánem prstenů, o čemž se hovořilo v minulosti. V každém případě tu naštěstí máme YouTube. Jestli jste tedy ochotni oželet jeden achievement či trofej, můžete se na pravé uzavření příběhu hry podívat snadno a rychle díky snaze komunity.
Pro případ, že nadpis této novinky nestačí, ještě jednou upozorním na samozřejmý výskyt spoilerů. Jestli se chcete k pravému konci Shadow of War dostat sami nebo jednoduše nechcete vědět, o co jde, ve čtení a sledování pokračujte na vlastní nebezpečí. Pojďme si každopádně rozebrat, o čem ten konec je.
Middle-earth: Shadow of War nakonec končí velmi jednoduše. Talion podlehne Sauronovi a stane se jedním z Nazgûlů, tedy prstenových přízraků z Pána prstenů. Talion se pak zúčastní závěrečné bitvy, během níž je Prsten moci hozen do nitra Hory osudu, což zlikviduje Saurona, prstenové přízraky a Taliona, který dříve mimo jiné pátral po Prstenu v Kraji. Během cut-scény můžeme vidět, jak Taliona zasáhnou sutiny, jež chrlí Hora osudu, což bylo k vidění i ve filmu Návrat krále. Dokonce jde o totožný záběr, jen je ve vzduchu místo genericky vypadajícího Nazgûla sestřelen Talion. Ten následně umírá a konečně nachází klid.
Z pohledu mnoha hráčů a fanoušků tento konec způsobuje další kontroverzi. Fakt, že je normálně vypadající Nazgûl z filmu nahrazen Talionem, kupříkladu nahrává přesvědčení, že příběh celé série je pouhá fanouškovská fikce, jejíž autoři ani nemají kdovíjakou snahu držet se reálií, které stanovila knižní a později filmová předloha, z níž Shadow of War i předešlý Shadow of Mordor dost čerpá. Mnozí by také rádi viděli spíše Talionovo shledání s jeho rodinou. A pak jsou tu samozřejmě tací, kteří si myslí, že Talion jako jeden z Nazgûlů je hloupé, příliš jednoduché a hlavně předvídatelné rozuzlení. O své názory se můžete podělit v komentářích.
A v další hře bude hrdinkou ta elfka, co čmajzla prsten. Huray, emancipace.
Odpověď na komentář uživatele kuler91
No to není tak docela pravda. V Arkhamském rytíři je hádánek jen 231. Já jsem v každém Batmanovi poctivě bez nápověd našel všechny. Každopádně mi docela přišel ten konec blbý no. Dohraješ hru, Bruce Wayne se něco něco, pak si nechá něco něco (stejně všichni víme jak to je ) a pak ti hra napíše, abys našel zbývající hádanky, zatkl Hádankáře aby se odemkla závěrečná animace ve které nám ukážou, že by bohatí lidé neměli chodit tmavými uličkami a že zločinci….
Tak by mě zajímalo když tady tolik lidí píše o tom grindování na konci kolik z vás se do toho 4tého aktu už dostalo? Já jo a naprosto nechápu co chcete grindovat? Kapitány? a k čemu? prostě si přeberete ty kteří na vás útočí kteří jsou většinou dost slušní epický i legendární a kolikrát i větší lvl než vy, prostě u toho používejte mozek. Kapitány s větším levlem než jste stejně z beden nedostanete. A to to hraji na Nemesis obtížnost. Nekoupil jsem ani jednu truhlu a mám ve hře vše co chci. A to nemluvím o tom že když my nějaký dobrý kapitán zemře tak si ho oživím jako Nemrtvého, sice má pak 5 lvl dolů ale to moc nevadí.
Odpověď na komentář uživatele
Prachy prachy prachy. Mimochodem Warner Bros. bych se nebál ocenit jako ty nejhorší vývojáře v herní branži, za absolutně přemrštěnou cenu hry. AAA hra která stojí více jak 100 euro a k tomu mikrotransakce kterým by se dalo i říkat placené ! cheaty! . Absoulní hnus takhle hra je a každý kdo si ji koupil je pro mě akorát člověk co bud něví absolutně co dělat s penězma nebo mu jsou totálně u prdele hry jako takové, protože tahle hra je maximální výsměch zákazníkovy. I přesto že gameplay je fakt dobrý, ale marketing to zabil…. . jestli si to budu chtít zahrát což budu tak si jedině zpirátím, protože nehodlám podporat takové praktiky. Stejně jako Battlefront 2 fail roku.
Odpověď na komentář uživatele
"A to ani nechtějte abych začal mluvit o těch zkurvenejch Riddlerovejch trofejích, kterých ve hře bylo asi 300 " pobavilo Souhlasím s tebou … taky jsem se na to z vysoka vys a pustil jutubko …
Je to trapas …
Ukrýt konec za nějaké povinné grindění, je naprostá hovadina a zajímalo by mě, jak něco takového může někdo vymyslet. Plno lidí hraje singleplayerové hry hlavně pro příběh, takže vzít jim ho a chtít po nich plnit dokola Shadow Wars je vážně jen třešnička na dortu toho všeho co Monolith u téhle hry podělal.
Batman Arkham Knight udělal něco podobného, tam pro odemčení "pravého konce" bylo potřeba hru splnit na sto procent. Což byla naprostá drzost, vzhledem k tomu, že víc jak polovina vedlejších questů byla naprosto nezajímavá a člověk pořád dělal něco dokola (například zneškodňování výbušnin pomocí batmobilu probíhalo tak, že člověk přijel na místo kde je bomba, zmáčkl tlačítko, dojelo pár dalších týpků v tancích co se vám snažili ve zneškodnění bomby zabránit, vy jste je všechny rozstříleli a pak bombu konečně zneškodnili… něco takového je zábava, když to člověk za hru dělá jednou, dvakrát, max tříkrát, ale když je tam taková pasáž třeba dvacetkrát a vy víte že to musíte splnit, abyste se dostali ke konci hry, tak vám z plněný téhle nudné výplně za chvíli hrábne…) .
A to ani nechtějte abych začal mluvit o těch zkurvenejch Riddlerovejch trofejích, kterých ve hře bylo asi 300 a samozřejmě jste je měli najít všechny (o nápaditých hádánkách se dalo mluvit tak v 10% případů, v ostatních 90% to bylo klasické, přijeď a seber nebo přijeď, vyřeš hádanku pro tříletý děcka a seber.
Prostě pokud někdo chce uzamčít konec hry za nějaké přídavné nadstandardní plnění, anebo je k jeho odemčení nutné hru splnit na 100%, měl by se alespoň kurva utvrdit v tom že tyhle pasáže a hra jako taková je natolik zábavná, aby lidi motivovala k tomu to co se po nich chce splnit…
No naštěstí tu je to youtube, 300 riddlerových trofejí jak kokot vážně hledat nebudu, stejně tak nemám v plánu ve SOW dělat pořád dokola Shadow Wars.
Koukám, že na Metacritic to dostává slušnou čočku. Přijde mi, že vývojáři zkoušej, co ještě jsou ochotni zákazníci zkousnout. Naštěstí 60€ + Season pass + mikrotransakce + grind záměrně nasazený pro vylákání peněz za mikrotransakce už je očividně moc.
Spoiler pokud se rozepíšu: **** Ha, tak jsem si to správně tipnul, i když jsem svou teorii bral jen ze srandy . Ale to, že se trefím jsem nečekal. **** Spoiler
Knižní a filmové univerzum beru tak nějak každý samostatně, takže Lore vzhledem ke knihám moc neřeším ale přesto na mě ten konec působí odflákle až umělé to chtěli nějak navázat na filmy v naději, že snad tím ohromí.
Hru koupím až někdy v budoucnu, protože mikrotransakce v AAA hře s DLC k tomu nemají co dělat.
Za rok v kompletni goty edici za 5 euro to bude docela solidni hra, vic ani omylem