Náklady na vývoj her a zejména doprovodnou reklamu rostou do astronomických čísel a není ojedinělé, že herní společnosti za vývoj svého titulu utratí stovky milionů dolarů. V minulosti to přitom byly jen desítky milionů. I přes větší investice jsou prodeje tak nějak stejné a občas dokonce horší než před několika roky. Vydavatelé se tak snaží k příjmům dostat různou cestou. V posledních několika letech jsou to zejména mikrotransakce, které mají donutit hráče, aby za koupenou hru zaplatil ještě jednou a koupil pro svou postavu něco, co jiní hráči nemají. V tom lepším případě jde o kosmetické věci, v tom druhém o věci, které přinášejí různé výhody, odemknou obsah dříve apod.
Není tak divu, že se hráčům začínají mikrotransakce přejídat a reagují na to negativním hodnocením her. Dlouze by o tom mohli povídat vývojáři novinky Middle-earth: Shadow of War, kteří na Metacritic musejí koukat na uživatelské hodnocení 2,6 u PC verze, 3,5 u PS4 verze a 2,5 u Xbox One verze.
Jak se ale zdá, může být podstatně hůře. Activision, který vlastní práva na Call of Duty, Destiny nebo Overwatch, si patentoval systém matchmakingu, jenž má hráče motivovat k utrácení za in-game obsah. Celý systém má fungovat tak, že zvýhodněného hráče (ten, co utratil peníze za mikrotransakce) dá do bitvy s hráčem, který si nic nekoupil. Activision o takovém hráči mluví jako o juniorském hráči. Ten má být tímto způsobem motivován, aby si také koupil vybavení a předměty, které viděl v bitvě u svého soupeře.
Další popis patentu hovoří o algoritmu, který má dát hráčům pocit, že své peníze utratili za správnou věc. V zásadě byste po koupi nějakého předmětu byly spojováni s hráči, kteří toto vybavení také využívají. Tím máte získat pocit, že jste udělali dobře a má vás to motivovat k zakoupení položky i v budoucnu.
Není divu, že se po těchto informací začal internet plnit všelijakými názory. Activision už stihl reagovat a upřesnil, že patent byl podán již v roce 2015 a šlo o práci výzkumného a vývojového týmu, který nesouvisí s žádným herním studiem. „Vylepšený“ matchmaking neměl být dosud v žádné hře použit a ohradil se proti němu i komunitní manažer Bungie. Ten se nechal slyšet, že nic takového pro Destiny neplánují. Naštěstí stačí lootboxy, které jsou dost často za hranicemi normálnosti.
Podle komentařů některých zmatených lidí- nemáte v plánu na zingu zavést palec dolů?
Odpověď na komentář uživatele Silent
Je to možné, nevím. V těch mnoha set hrách, co mám na Steamu, Originu a Uplay jsem si toho zatím nikdy nevšiml. Nic mě nenutilo kupovat si postup ve hře. Možná hraju jiné hry
Jestli myslíš věci jako růžové slipy, lepší pistolku či auto s krutopřísežnou nálepkou za peníze, tak tohle mě opravdu nechává v klidu. Jsem ochoten zaplatit jedině dějové přídavky (a jistě ne všechno) .
Odpověď na komentář uživatele Gopaz
Podľa mňa nemáš pravdu. Predstav si, že ideš do obchodu a chceš chleba. A oni ti dajú loot boxy a povedia…daj 100 eur a ťahaj. No a keď minieš 100 eur možno budeš mať šťastie a ten chleba ti padne. A možno ti nepadne ale padne ti kopec chujovín, ktoré nechceš. Obchod ti ale povie, že za tú cenu máš nejaký tovar. Nechceš ho ale, že aspoň niečo, že. Bol by si spokojný?
Vo Fife 18 som videl ako maník minul 12 000 FUT bodov a nepadlo mu nič extra. Načo to potom je?
HUMUS.
Odpověď na komentář uživatele newborec
No přece ten samotný přístup. Ano cíl je vydělat, ale zároveň uspokojit zákazníka. Pokud není zákazník uspokojen, zpravidla to bývá tak, že dodavatel o daného zákazníka příjde. Když vidíš jen ty peníze, tak možná jednou dvakrát vyděláš víc, ale pak už nebudeš mít zákazníky a podnikání můžeš ukončit. Tohle platí především v průmyslové praxi, aspoň dle mé zkušenosti. A takhle by to mělo fungovat i všude jinde, jenže realita je poněkud jiná. A proto nebudu podporovat tyhle praktiky. Bohužel, pochopí to pouze až nás bude hodně a ovce přestanou kupovat každej shit co nám předhodí.
Co tak najit sposob ako prilakat vobec ludi k samotnej hre
Odpověď na komentář uživatele Beeda2004
Taky tu sérii už dávno nehraju, už od BF.
Fighter08; A co je špatného na tom, že jim o nic jiného, než o peníze, nejde? Je to byznys jako každý jiný.
O hráče mi jde, když to není v rozporu s jejich plány na vydělávání peněz. Takže většina studií nikdy neudělaá takovou blbost, aby je od sebe odlakali, spíš naopak. Logického důvodu se snaží udržet jejich přízeň a zájem. iPhone je trošku jiná věc, tam to udělali podle mě kvůli reproduktorům, a také kvůli tomu vydělají za sluchátka.
Můžou dát nějak ještě víc najevo že ty hry dělaj jen pro peníze a nás hráče maj za naprostý čuráky? Však to už je jak iPhone a jejich zrušení jacku na sluchátka, tam ten vztyčenej prostředníček už taky nemoh bejt výraznější
Blbost. Mikro transakce jsou sice odpad, ale kdyby je nikdo nepoužíval, tak je do her ani nedávají. V televizi vám taky předhazujou hromady chujovin a je jen na vás jestli si to koupíte.
Odpověď na komentář uživatele Swabator
Ja sa priznam ze som Deus Ex MD kupil chvilku po tom co vyslo, ale to ze tam su mikrotransakcie som si vsimol az ked som hru dohral, tak ma to nijak netrapilo ani nemotivovalo k tomu, aby som tam nakupoval. No uplne suhlasim s Tebou navrhovanym riesenim. Podla vsetkeho ked nejaka firma prerastie svoj zmysel, stava sa z nej nieco ako rakovina… Hovorim o EA, Ubisoft a pod (ocividne treba zmienit aj warner bros) .
AsuraCzech: pokud se nepletu ubisft s assasins creedem tohle dela uz par let
Tohle už je fakt moc. Deus Ex: MD jsem koupil kvůli praxi s kitům až ve slevě. Objednávku Shadow od war jsem zrušil. Myslím, že je důležitý tyhle hry nekupovat. Popř. je možnost psaní negativních recenzí na Steam, nebo Metacritic. Možná se to už zastavit nedá, ale proč to nezkusit. Dost nechápu, že v hodně recenzích u Shadow of war nebyly lootboxy vůbec zmíněné.
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Ja už Elex hraju a je to bozi takže jsi neprohloupil škoda jen těch občasných bugu … a naprosto souhlasím …. nechápu ty lidi kterým to nevadí …na tohle téma je dobrej jim sterling
Je pravda ze za posledni rok se to rozjelo uplne silene.
Cest hram jako Project Cars nebo i Elex ktere kdyby stal i za prd (coz podle ohlasu nehrozi) sem dneska objednal a uz se tesim az dojde. Proste normalni hry. Tohodle bordelu se uz nezbavime a AAA forma her jak sme ju znali speje ke koncu.