V posledních dnech, týdnech a měsících se hodně diskutuje o takzvaných loot boxech, které se stále častěji objevují v singleplayerových hrách. Na trend dojela akční adventura Middle-earth: Shadow of War, která to kvůli mikrotransakcím od hráčů dost slízává a kvůli tomu na Metacritic svítí nelichotivé červené hodnocení – 2,6 u PC verze, 3,5 u PS4 verze a 2,5 u Xbox One verze.
Nedávno jsme vás informovali, že krabice s kořistí budou i v Assassin's Creed: Origins. Dnes jsme se dozvěděli od Ubisoftu nové detaily a jsou potěšující. Vývojáři se rozhodli vzít v potaz sílící stížnosti na kupování in-game předmětů za skutečné peníze a rozhodli se, že loot boxy v Origins se budou kupovat za peníze, které získáte hraním.
Otázkou zůstává, zda in-game peníze nebude možné za mikrotransakce koupit. Pokud se ale Ubisoft bude držet zajetého scénáře z předchozích dílů, tak nebude problém v Origins během hraní získat mnoho peněz a za ty si následně loot boxy koupit.
Loot boxy bude možné zakoupit u obchodníka, který vám za drachmany (in-game měna v Origins) prodá tajemnou krabici. Tato krabice bude obsahovat náhodné vybavení v podobě jedné zbraně nebo štítu. Po zakoupení boxu se vám vybavení automaticky odemkne. Existují ale i krabice obsahující různé oblečení, kupříkladu outfit mumie pro Bayeka.
Šéf vývoje Ashraf Ismail se již dříve nechal slyšet, že si loot boxy nebudete muset kupovat. Všechno vybavení z nich bude možné nalézt v herním světě. Loot boxy jsou v Origins z toho důvodu, aby se Ubisoft zavděčil všem hráčům.
Assassin’s Creed: Origins vyjde 27. října na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte v našem obchodě Xzone.cz a GameExpres.sk.
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
DLC existují opravdu déle než 7 let. A to včetně vyskakovacích upozornění. Jenže původní Xbox není u nás moc známý a jeho nabídka DLC už vůbec ne (například placené map packy pro Halo 2 v roce 2005) . PS2 nic jako DLC neměla. S tím přišla až PS3, protože to měl už první Xbox a taky Sega Dreamcast.
Na PC si třeba vzpomínám, že Total Annihilation z roku 1997 vysloveně ve hře upozorňoval, že si lidi mohou stáhnout z oficiálních stránek další jednotky do hry. Ale ty byly zadarmo.
Do té doby mnoho věcí, kterým dneska říkáme DLC, se jmenovaly expansion packs. Například v roce 1991 vyšlo placené rozšíření Speech Accessory Pack na disketách, do hry Wing Commander II, které přidalo pouze dabing. Nebo na disketách šlo koupit přídavné letadla, letiště, atd. do mnoha dílů Microsoft Flight Simulator. Je ale pravdou, že na to hra sama neupozorňovala, protože hráč byl offline a hra se tudíž neměla jak dozvědět, že něco takového existuje.
Dneska už to není na disketách, ale je to prodáváno digitálně a říkáme tomu zkráceně DLC = Downloadable content (česky stahovatelný obsah) . DLC je cokoliv od růžového meče po 100 hodinové dobrodružství odehrávající se na nové mapě plné zcela nových budov a postav. Dneska se někteří lidi snaží význam měnit a zkrátku DLC používá pro různé malé doplňky, kdežto větším přídavkům říkají rozšíření (či v případě třetího Zaklínače distributor použil výraz Datadisk, ač v krabici žádný fyzický disk nebyl) .
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Nevyskakovaly jen proto, že nebyl tak rozšířený internet a tím pádem měli menší počet potenciálních zákazníků. Kdyby to tehdy technicky šlo, bylo by už tehdy.
A mimochodem, o vytrhávání obsahu se mluvilo i tenkrát. Pamatuji si dokonce případy lidí, kteří vyčítali datadiskům, že zajímavé mechanismy záměrně nedali do základní hry, aby se jim líp prodával datadisk. Jen to nemělo takový ohlas, když ještě nebylo tolik internetových diskuzí a fór jako dnes. A vzhledem k tomu, že mikrotransakce není v podstatě nic jiného než mikroDLC, tak se to sem hodí.
Odpověď na komentář uživatele Jakub Jaroš Faith
Mozna mas i pravdu, ale nepamatuju, ze by ve starech hrach pri spusteni na me vyskakovali okna o dlc, season pasech apod. Dneska je to vsude. Driv hra, byla hra, vysla komplet, nevytrhaval se z ni nasilne obsah atd.
Dlc budiz, ale tahle diskuze byla hlavne o mikrotransakcich ktery ve hre za 1200 kacek nemaji co delat, ikdyby byli uplne k h. vnu.
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Nejsou.
Tohle je DLC, jak ho známe, tedy doplnění hry, které bylo delší dobu dostupné pouze stažením z internetu. Dnes jsou pouze díky Steamu (to je těch tvých 7 let) a dalším klientům viditelnější, ale ve skutečnosti tady existovala souběžně s datadisky 20 let a sama skutečnost, že o nich lidé nevěděli a hry bez nich klidně hráli, jen dokazuje, že až tak důležitá pro hru nebyla a nejsou.
Odpověď na komentář uživatele Jakub Jaroš Faith
Nicmene dlc jak je zname ted sou tady tak 7-8 let
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Ne, DLC.
Byl to Cuss Pack pro hru Redneck Rampage, který nepřidával nic víc než vulgárnější jazyk.
První datadisky jsou mnohem starší.
Odpověď na komentář uživatele Jakub Jaroš Faith
Nemyslis nahodou datadisk?
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
První placené DLC vyšlo v roce 1997.
A já si to právě nekupuji. Nikdy jsem si nekoupil skin ani jinou blbost, dostal jsem je nanejvýš v Definite edicích a podobně, a mé hraní to za těch zmíněných deset let nijak neovlivnilo ani u těch titulů, které to údajně "ničí".
Odpověď na komentář uživatele Jakub Jaroš Faith
Nevim jakej argument, a Dlc urcite neexistujou 10 let.
Ale myslim ze za posledni rok, se to hnulo docela dost.
A za me klidne si ty kraviny kupuj, tvoje vec, ale pro me pomalu AAA scena umira
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
No, tenhle argument slýchám už asi deset let od doby, co se rozjížděla DLC, a stále nic. Kdy tedy k tomu apokalyptickému konci má dojít? Za dalších deset let?
Odpověď na komentář uživatele unholyU
Ne se melo rict okamzite v prvni hre kdy se to objevilo.
Ono to totiz skonci tim ze za plnou cenu dostanes pul hry a zbytek budes dokupovat. Hry budou mit ruzny konce pro platice a neplatice, atd. Je to nechutny svinstvo
Odpověď na komentář uživatele Corvus
mas pravdu ja bych jim nedal ani kacku ale ted se zeptam jinak je normalni aby ve hre za 60 ecek byly tyto bedny a penize ktere navic na tebe vyskakuji po dobu hrani jako reklama myslim ze je cas rict NE
Odpověď na komentář uživatele Sutom
Já nemluvil o AC: Origins, herní měna nejsou mikrotransakce. Jak jsem psal, jediná dobrá zpráva dneška.
Mikrotransakce tě nemají srát, jestli ti to nevadí, jedině dobře pro tebe. Ale jsou lidi i jako já, co nás serou, a tím spíš pak nás serou lidi, co nás serou s tím, že nás to srát nemá. Kapiš?
Odpověď na komentář uživatele Sutom
Přesně.
I ve hře bez mikrotransakcí, když je hodně velká, stejně nenajdu všechny předměty, co tam jsou. Tohle je jen o tom pocitu, že je tu někde něco víc. Prostě se nebudu prohrabávat seznamem nabídek, nebudu vědět, o co "přicházím", a hrát můžu naprosto bez problémů.
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Proč to má vliv na hru? Fakt jsem doteď nepochopil proč mě mají srát mikrotransakce v singlu, když mi je nikdo nevnucuje a ty předměty najdu normálně ve světě. Neřku-li, že pokud předmět nenajdu, tak je to prostě jedno, protože najdu jinej, kterej má lepší staty, a i kdybych jinej nenašel, na hratelnosti to absolutně nepoznám. Ty staty se skokově snad v žádném případě neliší. Navíc to beztak půjde jako v případě Shadow of War, kdy si herní měnu nacheatuju a koupím co chci (ne že bych to dělal, pro mě to význam nemá) .