V noci z úterý na středu obletěla herní svět nepříjemná zpráva, že došlo k uzavření studia Visceral Games, vývoj jeho akční adventury Star Wars bude přesunut do jiných studií spadajících pod EA a celý koncept hry se radikálně změní. Oficiální vyjádření EA naznačovalo, že za tyto změny mohl fakt, že ve Visceralu připravovali ve spolupráci se scénáristkou Uncharted Amy Hennig čistě singleplayerovou hru, která by se nemusela prodávat tak dobře. Mnozí tedy začali panikařit a prorokovat postupný zánik tradičních titulů pro jednoho hráče.
Jak se ale zdá, důvodem zániku Visceral Games není zaměření na singleplayer. Alespoň to tvrdí zdroje Jasona Schreiera, redaktora Kotaku a autora knihy Blood, Sweet, and Pixels o vývoji her. Schreier na Twitteru naznačuje, že za vším stojí spíše problematický vývoj a fakt, že celý projekt byl jednoduše řečeno bordel. Jestli je to tak, oficiální prohlášení EA mělo zjevně za cíl odvést pozornost investorů a vytvořit představu, že skutečný problém byl někde jinde a jeho řešení je zcela v souladu s požadavky trhu.
Ve Visceralu zřejmě nešla tvorba Star Wars titulu podle představ, což naznačují i časté změny plánů na odhalení hry, k němuž touto dobou mělo dávno dojít. A tak vedení EA došla trpělivost. Možná že společnost EA je nechvalně proslulá postupnou likvidací mnoha studií, která pod něj patří, ale zavřít tvůrčí tým jen kvůli zaměření hry na singleplayer, to je nejspíš i na společnost s takovou minulostí příliš.
Todd Stashwick, který pracoval na scénáři hry spolu s Amy Hennig, však zároveň uvádí, že šlo o nádherný, úžasný, zábavný a vtipný počin, na němž dělali talentovaní a pracovití tvůrci s cílem vytvořit něco velkolepého. Vše tedy očividně nebylo vyloženě špatně.
Bohužel stále nevíme, jestli se na hře, jejíž vývoj nyní vede studio EA Vancouver, nadále podílí Amy Hennig. Podle vyjádření EA pro servery IGN a Polygon se její aktuální účast na projektu stále řeší. Brzy snad budeme moudřejší.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
Jist si nejsem, proto jsem psal, že jsem přesvědčený, ne, že se to stoprocentně stalo. Shánění důkazů je případně na tamní justici, ne na obyčejném člověku z druhé strany zeměkoule. A podplácení obecně patří mezi jeden z nejhůře prokazatelných trestných činů, proto vždy případné nařčení bude (a to i po rozsudku) spíše v rovině domněnky (samozřejmě za předpokladu, že nejsou k dispozici důkazy audiovizuální) .
Já jako člověk v případu nezainteresovaný se mohu rozhodnout pouze na základě zkušeností s podobnými, již proběhlými kauzami a na základě vyjádření v tisku. Z čehož mi vyšlo, že vyjádření Schreiera nevěřím, zatímco Stashwickově ano, stejně jako původnímu vyjádření EA, které se teď podle mě snaží smést ze stolu.
Odpověď na komentář uživatele
OneShot
Osobně si to neberu. Pouze se mi nelíbí, že píšeš, jak ho někdo zaplatil, ale nic o tom nevíš. Myslím, že v demokracii to funguje tak, že nejprve důkazy a potom můžeš někoho osvědčit, že něco dělá. Proto jsem psal o té křišťálové kouli. Povýšený tón jsem nepoužil. Pokud si to myslíš, tak se omlouvám, ale bral jsem to spíše z legrace, protože mi přijde vtipné, jak jsi si v tomto případě jist.
Co se týče donate, tak to je jen na tobě.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
Nebereš si to moc osobně? O tobě nebo redakci Zingu jsem snad nikdy neřekl křivé slovo. Ten povýšený tón se mi nelíbí, a to jsem uvažoval o finančním příspěvku, protože sem chodím rád.
Kéž by už konečně někdo udělal Republic Commando 2 anebo HD remake! TO byla hra!
Jako dokázal bych si představit Star Wars hru ve stylu Zaklínače to by bylo nadupané. Cyberpunk 2077 by ovšem mohl moji představu z části oživit

Odpověď na komentář uživatele
OneShot
Ty máš křišťálovou lupu? Pokud jo, pošli jednu do redakce, bude se hodit. Jak tohle můžeš vědět? On pouze napsal, co slyšel. To mohl slyšet už dávno. Podle tebe jsou snad všichni podplaceni. Když nemáš důkazy, tak o tom nemluv. Takhle toho redaktora urážíš.
O problémech se suškalo už delší dobu, plus přiznejme si že Visceral měl jen pár opravdu dobrých her (Dead Space 1-2 a Dnate inferno) takže si možná jen ukousli moc velký sousto tím že chtěli vlastní SW hru a ne převzít 1313.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
Za to, že napsal něco, o čem jsem přesvědčný, že není pravda. V EA nejspíš nečekali takovou vlnu odporu k jejich původnímu vyjádření, tak se teď snaží všechno obrátit prostřednictvím redaktora, jež by měl být nestranný.
Kdyby s tím přišli sami, že "it was a complete mess", bylo by to snad ještě horší než původní vyjádření, jen by přilili olej do ohně. Když to ale řekne redaktor, který na EA (asi) nemá žádné vazby, najednou EA nevypadá v očích herní komunity až tak zle. Ale tak, být EA, taky bych si zaplatil svého novináře.
I když ti nechci kazit iluze, podplatit (anglofonního) novináře/redaktora/recenzenta je docela běžná praxe.
EA před lety prohlásili, že by rádi open world hru po vzoru Ubisoftu, aby mohli konkurovat ostatním firmám. Star Wars se jim tedy zalíbilo a změnili koncept hry podle svých představ. Problémům ve vývoji věřím, jelikož se o té hře mluví dlouho a v podstatě z ní nebylo ještě nic oznámeno, ani samotný název nevíme. Dost mi to připomíná Mass Effect: Andromeda, kdy bylo odkládáno datum vydání a samotní představení bylo nic moc. Ale to je můj pohled na věc, nikdo z nás nevidí do zákulisí EA a možná je to lepší. Já osobně doufám, že jestli se nakonec z této hry stane něco jako Destiny, že to bude alespoň stát za to. Jsem přesycen tímhle typem her, ale dokáži to zkousnout, bude-li to kvalitní.
Odpověď na komentář uživatele
OneShot
No nebyl jsem si jist. A za co by měl jako dostat zaplaceno? Je normální, že se redaktoři a šéfredaktoři dozví více informací, než se oficiálně dostane ven. V ČR je to sice složitější, ale také mám pár zákulisních informací nebo vím v předstihu, že bude oznámena nějaká hra. Jen se tím tedy nikde nechlubím.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
Toho Schreiera, koho jinýho? Snad sis, Miky, nemyslel, že to patří Zingu?
Odpověď na komentář uživatele
OneShot
Koho myslíš?
Kolikpak asi dostal redaktor za tenhle blábol zaplaceno?
Asi bylo třeba hru přepracovat, protože v současné singleplayer podobě tam ty lootboxy a mikrotransakce nepasovaly
"čistě singleplayerovou hru, která by se nemusela prodávat tak dobře" Kde na tohle přišli ty genové? !
Byl jsem vychovám k tomu abych nikomu nic špatného nepřál ale v tomhle případě jinak nemůžu.
Ať jim vyhoří studia, pomřou počítače a jejich mozky ať skončí v muzeu "největších Č***ů světa".