Společnost Bethesda si zvykla u svých her vydávat HW požadavky PC verze až na poslední chvíli. Nejinak je tomu i v případě očekávané střílečky Wolfenstein 2: The New Colossus, která vychází tento pátek. Server PC Gamer zveřejnil rozsáhlou zprávu, která zahrnuje nejen HW požadavky, ale i detaily o grafickém nastavení PC verze.
HW nároky se mohou ukázat jako velmi nepříjemné překvapení hlavně pro ty, kteří hrají se starším hardwarem. Dnes bývá zvykem mít v minimálních požadavcích průměrný procesor i5 od Intelu a grafikou kartu s pamětí 2GB (v případě Nvidie to nejčastěji bývá GTX 660). Nový Wolfenstein jde ale mnohem dál, přičemž nejvíce zarážejícím požadavkem je grafická karta s pamětí 4GB. Doporučené požadavky jsou oproti tomu vcelku standardní. Posuďte sami.
Minimální požadavky (720p a 60fps při nízkém nastavení)
• CPU: Intel Core i7-3770/AMD FX-8350 nebo lepší
• GPU: Nvidia GTX 770 4GB/AMD Radeon R9 290 4GB nebo lepší
• RAM: 8GB
• OS: Win7, 8.1 nebo 10 (64-Bit)
• Místo na disku: 55GB
Doporučené požadavky (1080p a 60fps při vysokém nastavení)
• CPU: Intel Core i7-4770/AMD FX-9370 nebo lepší
• GPU: Nvidia GTX 1060 6GB/AMD Radeon RX 470 4GB nebo lepší
• RAM: 16GB
• OS: Win7, 8.1 nebo 10 64-Bit
• Místo na disku: 55GB
Nezbývá než doufat, že jsou nároky přestřelené nebo prostě nepřesné, což je poslední dobou čím dál častější jev. V grafickém nastavení hry každopádně najdeme následující možnosti (protože Wolfenstein 2: The New Colossus nemá českou lokalizaci, možnosti taktéž necháváme v angličtině):
• Lights
• Shadows
• Directional Occlusion
• Reflections
• Decals
• Motion Blur
• Image Streaming
• Volumetric Quality
• Decal Filtering
• Deferred Rendering
• Chromatic Aberration
• Depth of Field
• Resolution Scaling
Samozřejmě nebude chybět ani nastavení anti-aliasingu, zahrnující třeba možnosti TAA, FXAA, SMAA a TSSAA, dále režimy pro barvoslepé, plná podpora API Vulkan, posuvník horizontálního zorného pole (FOV) nebo zcela odemčená frekvence snímků za sekundu.
Tvůrci také slibují, že se už nesetkáme s tak viditelným doskakováním textur. Verze enginu id Tech 6, kterou v MachineGames používají, prý již není tak moc závislá na megatexturách, které způsobovaly problémy už od dob Rage a prvních krůčků enginu id Tech 5. Tvůrci tedy mají větší kontrolu nad streamováním textur. Na něj stále dochází, ale při mnohem menším riziku viditelných nedostatků.
Bohužel se musíme rozloučit s podporou moddingu, nicméně vývojáři by modding rádi podporovali a do budoucna by k tomu chtěli mít příležitost. Na základě tohoto vyjádření se zdá, že Wolfenstein 2 a modding opravdu nepůjde dohromady, ale budoucí projekty MachineGames by na tom už mohly být jinak.
Wolfenstein 2: The New Colossus předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk. Jako bonus dostanete steelbook a tematické podtácky.
Tak na mém xeonu e3-1231v3 běží hra na 50% (y) , pak , že to chce i7 ( [ odkaz ] )
Odpověď na komentář uživatele
1920×1080
Odpověď na komentář uživatele
Rozlisenie mas ake?
Tak nemám problém to rozjet na HIGH
AMD Athlon X4 860K Black Edition, Sapphire HD 7790 DUAL-X OC 1GB GDDR5, 12GB RAM
Takze ty hw naroky oznamene fakt prehnany!
Tak koukam na naroky a doufam ze to dam se svym dedkem 2400 [ odkaz ]
Vlken69 jiste to vim
Odpověď na komentář uživatele
shaak
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Jo battlefield 1 je krasny priklad.
Odpověď na komentář uživatele
shaak
Sorry ja sem ten tvuj prispevek blbe precetl, myslel sem to pochopitelne naopak.![:) :)](https://www.zing.cz/templates/default/front/images/smiles/smile.gif)
Jinak dneska vychazi hry ktery sou vic narocnejsi na procesor nez kdykoliv predtim.
BF1 v multaku je toho plnym dukazem.
Jinak mluvim taky z vlastni zkusenosti, brzdil me grafiku starej Phenom X4 960.
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Takže ty mi říkáš, že AMD X4 860K bude bržděno GTX 980, ale druhým dechem dodáváš, že i5 3570K bude brzdit GTX 1060 / RX 470.
![:D :D](https://www.zing.cz/templates/default/front/images/smiles/bigsmile.gif)
Už se tady fakt nevyjadřuju.
Odpověď na komentář uživatele
shaak
Jiste ze bude gtx 980 brzdit, nevim co je natom tak tezky pochopit
Odpověď na komentář uživatele @six feet under
hlavní hodnocení není všechno, tam započítávají i spotřebu a další parametry… u výkonu má o dost míň
Verim ze to rozjedu i s i5 2400 [ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele
Ok jenze prvni ztrata je 40fps a druha dalsich 10 a to v lepsim pripade (spis vic neco si vezme rozliseni a neco dalsi CPU zatizeni) . Oba komponenty beru za solidni vzhledem k 80 fps na CPU a 120 na GPU. U slabsich komponentu je to daleko vetsi a to se tu snazim vysvetlit. Jestli hrac hraje stabilne treba s vsync (ci lockem) na 60 tak brzdeni ani nepozna pri tech vysokych fps cos tu psal.
Suhlasim s tym co pise shaak.
Processor vo vacsine hier velmi slabo skaluje. Ak cpu brzdi grafiku na cca 80 fps a gpu zvladne 120 s lepsim cpu, tak zvysenie rozlisenia s tym, z hladiska vytazenia cpu, spravi pramalo a zvysenie rozlisenia vytazi grafiku tak, ze bude stihat na 70, tak to cele pojde na vyssom rozliseni s minimalnou stratou. Stale plati ze zalezi od hry a engine-u.