Po nečekaném uzavření studia Visceral Games a změně konceptu neoznámené akční adventury Star Wars, na které pracovala scénáristka série Uncharted, se ozývá stále více lidí a přichází se svými názory/postřehy. Vedení vydavatelské společnosti Electronic Arts se rozhodlo změnit akční adventuru ze světa Hvězdných válek, která nyní půjde více na ruku aktuálním trendům (více se dočtete zde).
Rozhodnutí EA se mnoha hráčům nelíbí a vidí za tím pouze snahu vydělat co nejvíce peněz a svést se na současné vlně. EA se ale mohou bát i o svou investici. Vývoj her není rozhodně nic levného a pokud by se singleplayerové Star Wars špatně prodávalo, mohlo by to být hodně bolestivé.
Se svým názorem se nyní podělila Shannon Loftis, která má v Microsoftu na starost vydávání Xbox exkluzivit. Shannon se domnívá, že singleplayerové hry nejsou mrtvé, ale jejich ekonomická životaschopnost je komplikovaná z důvodu dramatického a neustálého vývoji herního trhu.
„Nemyslím si, že singleplayerové hry jsou mrtvé. Myslím si, že ekonomika her pro jednoho hráče a vyprávění velmi věrného vícehodinového příběhu je trochu komplikovanější. Hráči chtějí vyšší věrnost a chtějí odpovídající grafiku,“ konstatovala Shannon v rozhovoru pro GameSpot a dodala, že singleplayerové hry tu s námi stále budou, jen možná nebudou vycházet tak často.
Jinými slovy vývoj stojí stále více peněz a vydavatelé na to reagují tímto způsobem. To je nejspíš také důvod, proč se stále častěji v singleplayerových AAA hrách objevují mikrotransakce.
Singleplayerové hry jsou ale úspěšné. Pro důkazy nemusíte chodit daleko. Stačí se podívat na nedávno vydané singleplayerové hry. Zmínit se hodí PlayStation 4 exkluzivitu Horizon: Zero Dawn, Fallout 4 od Bethesdy, Zaklínače 3 od CD Projektu RED nebo za pár dnů vycházející Wolfenstein 2: The New Colossus, kde se studio id Software věnovalo naplno kampani a nechtělo její kvalitu ohrozit tím, že budou vývojáři pracovat ještě na multiplayeru.
Osobně doufám, že singleplayerové hry budou stále vycházet. Nejsem moc příznivcem současného trendu, kdy se do her cpou sociální prvky a vydavatelé se snaží co nejvíce propojit komunitu. Zároveň ale chápu obavy Electronic Arts, licence Star Wars není jistě nejlevnější a vývoj tak velké hry stojí nemálo peněz (pro obyčejné smrtelníky nepředstavitelná částka). Zároveň se ale EA tímto připravují o šanci, šanci vydat akční adventuru Star Wars, která by si jistě své hráče našla, vždyť PS4 exkluzivita Uncharted 4 se prodává skvěle, tak proč by nemohla úspěch akční adventura Star Wars. Doufejme, že přestavba hry nebude tak radikální.
Odpověď na komentář uživatele newborec
Hry me nepripadaji 10x lepsi, na to ze na nich dela 10x vic lidi. Takze chyba je stale na jejich strane…
Je to komplikovanější. Chápu, že před 20 lety velkou hru připravovalo 50 lidi, dnes je někdy i 500 málo. A zase o tolik moc nestojí. Takže rozumím tomu, že je vývoj dražší a snaží se i víc vydělat. Jaký zvolit systém, to jim ale nikdo neporadí, ale není to fakt lehké. Děti tady si to představují jako jednoduchou věc, ale to není
"VIKY1
To je jak kdyby snědl celý chleba za 5 dnů a taky nemá smysl vyrábět když nevydrží dlouho . . Proč tu kecáte nesmysli a to máte maturitu jo… Singl hraní mám rád ale né multák co se tam zabíjíte se jako magoři . "
on ten chleba taky nestojí 1600+ kč blbe, za taký prachy už to mám nějakou úroveň
Ku. vy! !
Často se píše že většina peněz AAA her jde do reklam, a ještě častěji se ty reklamy miji učinkem. reklama kterou vidím 20x byla učinná jen poprvé, potom už ji vydavatelé jen zbytečně platí, a je to k ničemu. Taky se dá hodně uštřit na vyvoji viz Hellblade, low bagguet AAA hra, neskutečnou kvalitou
Je komplikované lidi ždímat na de facto stejných, mnohdy i horších hrách pořád dokola, aniž by je přestali kupovat ano to souhlasím.
Přes 30 let to funguje, ale najednou je to komplikované. Já vidím problémy jinde. Začíná to tím, že obrovská část rozpočtu se dává na marketing (takové miliónové sumy jsou naprosto zbytečné) . Dalším problémem je kvalita – ať už po stránce technické nebo obsahové, která čím dál více kolísá (paradoxně i ta technická, ikdyž máme k dispozici lepší a lepší technologie… Přitom UI, grafika nebo herní možnosti se zlepšují nepřiměřeně pomalu) . No a dotřetice to souvisí s tou kvalitou – snaha každý rok dělat nový díl je kontraproduktivní. Jednak není znatelný výrazný posun díl od dílu, druhak se to hráčům omrzí, třeťak (:-D) ikdyž je někdo konzumní ovce a sežral by i zkažené vajca, tak na to prostě nemusí mít peníze v té záplavě her. Holt ani hráči nejsou dojné krávy s bezedným vemenem Jak se píše v textu – existuje řada her pouze se singlem, které jsou na tom, co se týče (nejen) návratnosti, více než dobře. Takže tenhle alibismu ať si strčí… kam chtějí…
Môžeme si za to sami (hráči) , keby ľudia do singleplayerových hier nedávali peniaze (mikrotransakcie) , tak by sa to vývojárom/vydavateľom ani neoplatilo dávať do hier… Samozrejme, že to budú pchať všade, kde sa len dá, keď to budú hráči aj tak kupovať. . prečo nie
Každý vydavateľ by chcel aby sme všetci neustále dokola hrali tie isté hry. Jasne…. . prestanem chodiť do práce a idem na to. EA by nám malo platiť za to, že vobec hráme ich hry a nie naopak
Odpověď na komentář uživatele ShelbyGT500
Tak. A navíc tu mluví o Star Wars! Jako pokud tvrdí, že je riziko vydat STAR WARS hru, tuhle mega značku a mega hype a od autorky Uncharted, tak si na*rali do huby, s prominutím, nebo mají místo mozku modrou obrazovku. Páč jak potom můžou vycházet jiné hry, co takové hype nemají? Dyť to musí být naprostý hazard a amatérismus. Bože. EA to je taková továrna na lži. Prostě z open world, mikrotransakcí a MP se dá vytřískat víc prachů, mají to prověřený, tak to nacpou všude a kvalita je jim fuk.
Odpověď na komentář uživatele
O všech, které vydává Microsoft, takže Gears of War, Halo, Forza atd. Možná jsem vás zmátl tím, že hry vycházejí i na Windows 10, ale jde o first-party hry Microsoftu.
To je jak kdyby snědl celý chleba za 5 dnů a taky nemá smysl vyrábět když nevydrží dlouho . . Proč tu kecáte nesmysli a to máte maturitu jo… Singl hraní mám rád ale né multák co se tam zabíjíte se jako magoři .
Jen pro zajimavost, muze mi nekdo rict o jakych exluzivnich hrach pro Xbox se to mluvi ?
Jasne, ze kdyz udelaj singleplayer hru, co probehnes za 6h, tak jim to nevydělá….
Hráči chtějí vyšší věrnost a chtějí odpovídající grafiku.
To je ale žvást. On není problém, že by vydávaný hry měly špatnou grafiku. Hry vypadají už léta pořád stejně dobře. Spíš se najde něco co vypadá o dost hůř jako např. Mafia 3 než, že by někdo vydal něco graficky přelomovýho. Spíš by se ti pitomci měli zaměřit na to, aby i tak hrozně vypadající hra jako Mafia 3 nebyla tak brutálně náročná na HW. Ono si dost lidí rozmyslí jestli si hru koupí, když u víc než poloviny her se v recenzi dočte, že optimalizace stojí za prd. Hry vypadají pořád stejně až na nějaký detaily, ale HW náročnost díky lenosti vývojářů a svinstvům jako Denuvo neúměrně roste a ani počítač za 50 000 Kč vám nezajistí, že si je plynule zahrajete. Já musím opět poukázat na Rockstar. Stačí se kouknout na GTA V. Příběhově a hratelnostně vynikající hra, nádherná grafika, ukázková optimalizace a jako dodatek MP, na kterém slušně rejžujou. Hry jako GTA jsou ve vývoji dlouhý léta a taky si nikdo nestěžuje, že se mezitím mění herní průmysl. Rockstar se snaží vydávat bezchybný hry ve všech ohledech. Společnosti jako EA chrlí jednu hru za druhou bez ohledu na to, jestli je hra dodělaná a optimalizovaná nebo ne a potom se diví, že se neprodávají. Prostě kvalita je kvalita a všechno ostatní jsou výmluvy a vlastní neschopnost.