Mysleli jste si, že jakmile zapnete multiplayer Star Wars: Battlefrontu 2, budete mít přístup ke všem 14 hrdinům, které jsou v online režimu hry k dispozici? Omyl. Někteří jsou přístupní hned z počátku, ale některé si musíte odemknout výměnou za kredity, které získáváte hraním.
Fanoušci si dali tu práci a na základě údajů z aktuálně běžícího trialu, který je dostupný předplatitelům služeb EA Access na Xboxu One a Origin Access na PC, vypočítali, že v tuto chvíli může trvat odemčení jediného hrdiny až 40 hodin. Počet kreditů nutný pro odemčení postav je zkrátka absurdně vysoký. Celá situace je o to horší, že odemčení vyžadují tak klasické postavy, jako je Luke Skywalker nebo Darth Vader.
Jak možná tušíte, postup si lze za určitých podmínek zjednodušit kupováním krabic za reálné peníze. Ne přímo, ale je tu způsob, jak takto získat značné množství kreditů a vyhnout se nutnosti hrát Battlefront 2 místo práce na plný úvazek. V tuto chvíli se totiž zdá, že přesně to po vás hra bude chtít, jestli budete mít zájem o odemčení různých hodnotných prvků a zároveň odmítnete kupovat lootboxy za skutečné peníze. Můžete je kupovat i za kredity, ale to je stejná měna, za níž jsou uzamčení hrdinové. Dalším problémem toho všeho tedy je, že musíte vybírat mezi kupováním krabic s více či méně důležitou výbavou a mezi vidinou odemčení nějakého hrdiny.
Jde o další ožehavou situaci, která napříč komunitou způsobila značný poprask. Přirozeně netrvalo dlouho a ozvali se sami tvůrci. Nejprve se na subredditu Battlefrontu objevilo vyjádření zástupce EA, který prohlásil, že cílem tohoto systému je poskytnout hráčům odemykáním různých hrdinů pocit pýchy a úspěchu. Příspěvek se brzy stal jedním z nejhůře hodnocených komentářů na celém Redditu, protože jde o naprostý nesmysl. Je přece tolik lepších způsobů, jak něčeho takového dosáhnout, a zamykání hrdinů za desítkami hodin nesmyslného grindu rozhodně není jedním z nich.
Mnozí jsou přesvědčení, že už jen prostá nutnost odemykat některé hrdiny je naprostý nesmysl, s čímž bych souhlasil. Odemykání různých zbraní a výbavy je v pořádku, ale hrdinové by ve hře, za kterou člověk zaplatí minimálně 60 euro, prostě měli být přístupní od začátku. Nyní se dokonce spekuluje o tom, že cena postav, které budou součástí balíků bezplatného dodatečného obsahu, bude ještě vyšší. Jako by té absurdity nebylo dost.
Vše se následně pokusil zmírnit Dennis Brännvall z DICE, který zveřejnil rozsáhlý příspěvek, v němž uvádí, že celý systém se bude ještě ladit a vylepšovat. Hráče tím ale neuklidnil, protože problém absurdního množství času nutného pro odemčení nějakého hrdiny zde není nijak nastínen. Stejně tak zde není řešen fakt, že celá situace nepůsobí jako snaha nabídnout hráčům něco, čeho mohou dosáhnout, ale spíše jako snaha donutit více lidí ke kupování krabic.
Nezbývá než doufat, že s tím vším vývojáři něco udělají. Moc času už ale nemají. Oficiálně vychází Star Wars: Battlefront 2 17. listopadu, tedy tento pátek, nicméně zítra mohou hru hrát ti, kteří si pořídili Elite Trooper Deluxe edici. Na vydání však ještě nedošlo a přesto tu máme hned několik značně kontroverzních témat, z nichž nejvýraznější je celý systém krabic a nyní odemykání hrdinů. Nechci se ani domýšlet, co všechno může vyjít najevo po plnohodnotném vydání.
Odpověď na komentář uživatele hRDLA
Expil sem na wowku střílečky jsem začal hrát až 2012
Odpověď na komentář uživatele mongos cz
hmm tak BattleField 2 je blbí příklad. Že dnes hry mají lepší grafiku je diskutabilní. Zvuky rozhodně lepší nejsou. Hry s podporou Aureal 3-Dimensional jsou prakticky bez konkurence a i hry s EAX či HW OpenAL se nedá s nimi nic dnes rovnat.
Destrukce je naopak horší stále každým rokem. Jako samotný vrchol je asi Red Faction Armagedon. Fyzika totéž. Half-life 2 a Crysis 1 jsou naprosto někde jinde.
Hlavním problémem je dnes interakce. Ta je dnes nulová. Vše je predskriptováno a vše je předvídatelné.
Místo fyzikálního prostředí tu máme postprocessingové.
Hry jsou o skillu tedy aspoň byli. Dnes jsou o zabití stovek hodin na expení nebo vypláznutí peněženky.
Nejlepším příkladem je Path of Exile. Zadarmo, jen custom předměty na koupení a zatraceně HARDCore.
Když zavřu obě oči tak tu máme WarFrame s obsahem a hratelnosti přesahující většinu AAA a k tomu zadarmo.
Odpověď na komentář uživatele
to máš pravdu hold dnes je taková zlá doba osobně si hru rád radši "vyexpim" než doplatim protože by to pro mě nebyl žádný progres a jestli si to někdo zaplatí je to jeho problém
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
nic proti ale když jsem začínal hrát tak na Pc byli hry jako wolf doom TIE a podobně a moc dobře si uvědomuji že za tu dobu hry prošli hodně změnami že? jako je grafika zvuky hratelnost a dalšími věcmi jako je destrukce nebo právě to expeni mimochodem zmiňovaný Battlefield 2 tam taky hráč neměl hned všechny zbraně některé měl až od určitého levlu a tím ho získal tak že musel expit že?
Odpověď na komentář uživatele mongos cz
I v minulosti bylo dost her, kde exping byl, jen se za prachy urychlit nedal.
Odpověď na komentář uživatele hRDLA
To jsou lidi co nechápou co je Quake, Unreal Tournament, Half-Life 2: Deathmatch, Counter-Strike, Insurgency, FEAR Combat, Call of Duty 2-Modern Warfare 1, BattleField 2, Halo: Combat Evolved apod.
a některým lidem zase nedochází že některé hry si pravě zakládají na tom expeni a to že to kdysi v hrách neexistovalo nebylo tím že to bylo špatné ale tím že to prostě nebylo
Odpověď na komentář uživatele Zarenix
jak jsi sakra před pár rokama kdy nic takovýho nebylo teda přežil? : D
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Pokud není v FPS hře nějaký ranked ladder, tak si myslím, že mít odemčeno úplně vše je blbost a hra začne být nudná pokud nehuntím nějaký ten item.
Odpověď na komentář uživatele Zarenix
Já ale nechci EXPIT! ! ! Ne a NE a NE! ! !
Některým ovcím to prostě nedochází.
V životě jsem to řekl už mnoha lidem. "Já se jebat nenechám" ! ! !
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Tyhle lootboxy, na které narážíš, ve free2play hrách většinou vypadají tak, že hraním na ně našetříš o dost hůř než jak je to v hrách za 60€kde padají skoro pořád.
Edit: Pokud vemu velké hry s lootboxama (free2play lolko a dota např. ) , tak k otevření 1 bedničky v lolku strávím x desítek hodin aby mě padla bedna a klíč. V dotě mě padne jednou za týden bedna (ve staré dotě před 7. 0 a dřív) a klíč musím dokoupit. Zatímco Overwatch 1 bednu získám za daily reward a druhou za level během hodiny a to samé v battlefrontu.
Musíte to odlišovat správné. Když chci expit tak si pustím nějaké RPG. Když chci střílet tak si pustím nějakou FPS. Když chci závodit/jezdit tak si pustím závodní hru…
Jenže dnes se expí ve všem!
Navíc dávat prvky které živí free-to-play hru do hry za plnou palbu 60e je zhovadilost.
Odpověď na komentář uživatele Zarenix
Přesně tohle mě trápí mnohem více ten hloupý matchmaking kde si ne vyberete ani mapu chybí mi tam server browser
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Není. Což je podle mě větší problém než "předražení" hrdinové. Není tam ani způsob nějak editovat vyhledávání. Když jsem hrál Trial, tak jsem nehrál nějak moc hodin v kuse a většinou jsem si zahrál za útok a obranu a hru vypnul. Tzn. 1 mapu za obě strany. Problém pak nastával v tom, že jsem během 5ti hodin hrál celkem 2 mapy a při každém hledání mě to hledalo pořád dokola ty samé. To i ve Starfighter assault. Pokud ale mám čas a odehraju třeba Kamino, které jsem hrál asi 20x, tak hra pokračuje na jiné mapy.
Odpověď na komentář uživatele Zarenix
To jsem nevěděl, pardon. Myslel jsem, že tam existuje nějaká preference strany ze strany hráče. Ale nač to řešit, byl to ode mě spíše povzdech než cokoli jiného. Mimochodem, taky jde o to množství, nebylo by to 1000 zápasů, ale třeba 5.