Zatímco herní svět do určité míry podřimoval z důvodu amerického svátku Dne díkuvzdání, tvůrci z týmu Crowbar Collective si připravili špatnou zprávu pro fanoušky remaku prvního Half-Life, nesoucího název Black Mesa. Během prosince jsme se měli dočkat dlouho očekávané poslední části hry odehrávající se v mimozemské dimenzi Xen. Vývojáři však tento termín nestíhají, takže došlo na další odklad.
Zatím nevíme, kdy se toužebně vyhlížené sekce Black Mesy nakonec dočkáme. Tvůrci však mají stanovený interní termín, který by měli odhalit, jakmile se k němu přiblíží. Důvodem odkladu je přitom velký rozsah Xenu, nemluvě o velkých ambicích při kompletní předělávce této části Half-Life. To všechno si zkrátka žádá čas navíc.
Crowbar Collective nicméně uvádí, že prodej Black Mesy skrz Early Access na Steamu, kam se hra dostala po vydání bezplatného, ale nedokončeného modu, umožnil najmout další vývojáře a poskytnout stávajícím tvůrcům více prostoru na vývoj. Autoři se tedy očividně neflákají.
To dokazují i plány na prosincovou aktualizaci, která má obohatit osvětlení celé hry. Záměrem vývojářů je využít různé vizuální prvky, které připravují pro Xen, i v již dostupném pozemském zbytku Black Mesy, aby mohli řádně otestovat jejich funkce a následky na co největším množství počítačů.
Těšit se tak můžeme třeba na přidání efektu lens flare, se kterým by to ale tvůrci neměli nijak přehánět a který má následně podtrhnout mimozemskou atmosféru Xenu. Počítá se i s větším využitím dynamického osvětlení, lepším prolínáním textur, s nímž se setkáme i v Counter-Strike: Global Offensive, kvalitnějším okolním osvětlením a lepším ztvárněním světelných paprsků. Jak se zdá, stařičký Source engine je opět ždímán na maximum.
Níže se můžete podívat na ukázky součástí prosincové aktualizace a také na nové koncepty Xenu. Ty mají nastínit celkovou atmosféru cizího prostředí. V oznámení, na nějž vede odkaz výše, najdete také ukázky vlivů dynamického osvětlení.
Len škoda, ze remaky Opposing force a Blue shift idu este pomalsie nez Black Mesa
Super, díky za informaci. Původní H-F jsem hrál asi 10x a dvojku cca 3x. Rád bych si zopakoval jedničku v lepší grafické kvalitě. Takže jasná volba
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Jak říká Cvrnda, je to kompletně standalone. Stáhneš, hraješ, nemusíš nic řešit.
Je to Half-Life Source tak, jak ho mělo vydat Valve, kdyby v té firmě ještě někdo něco dělal. (Tedy kromě válení se v bankovkách a vydávání skinů. )
I když je to v Early Access, tak to můžu s naprostým klidem doporučit. (Chybí "jenom" Xen. ) Když to vyšlo ještě jako mod, tak jsem to dohrál skoro na jeden zátah. HL sérii zbožňuju a tohle je skvělá pocta prvnímu dílu. Pokud nejsi nějaký elitista, co bude nadávat na sebemenší změnu v level designu, tak se ti to bude určitě líbit. Krásně to ukazuje, že kromě grafiky je HL pořád hodně aktuální a linearita není vždycky špatná.
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Přesně tak. Black Mesa se chová stejně jako každý jiný placený (a samostatný) produkt na Steamu, takže pro jeho stažení a hraní není třeba nic dalšího. Existuje ještě starší mod Black Mesa, se kterým je to už samozřejmě složitější a je nutné ho nejen stáhnout externě, ale i mít na Steamu nějakou Source hru. Mod je ale hodně dlouho neaktuální, což už se nezmění, a tak je alfou a omegou placená verze, která se momentálně nachází v Early Access. A po jejím zakoupení vážně člověk nemusí řešit vlastnictví jiných her, přepisování, externí stahování čehokoliv přes cokoliv atd.
Rozumím tomu dobře, že jde / půjde o samostatně koupitelný a samostatně hratelnou předělávku Half – Life? Není potřeba kupovat původní H-F či někde něco přepisovat, používat nějaký Nexus apod. ? Díky za info. Pokud to je čistý remake, tak do toho jdu.
Ale hrát se to ještě nedá, ne? Na moddb jsem viděl jen soundtrack. Abych teda upřesnil to, co jsem psal na začátku. Tak bych si přál, aby to už bylo hotové.
Odpověď na komentář uživatele shaak
Už se na tom dělá a dělá se na tom ještě déle než Black Mesa, jmenuje se Operation Black Mesa a dělá ji jiný tým, jehož leaderem je dokonce čech, zároveň dělají i Guard Duty který je předělávkou BLue Shiftu. Více [ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele shaak
Na tom uz se ale dela.
Kdysi dávno jsem makal v Hammeru a nebyla to žádná prča, teď už rok a půl pracuju s UE3 a rozumím s čím si musí procházet, všechno jde pomalu a když jedete rychle tak se najde mnoho chyb, důvod proč vydali tento update je ten, že se zmiňovali o tom, že budou moci vidět kompletní build světla, to se v hammeru doposud nedalo vidět takže je to jen plus. Lens flares a god rays jsou sice jen na oko, ale aspoň jde vidět, že na něčem makaj.
Odpověď na komentář uživatele MoRt8
Ty vole, tak to se nedívej na tento film The Hitmans BodyGuard. Být na tom já v kině tak dostanu epileptický šok.
Nesnáším tuhle postprocessing rakovinu! ! !
Až to vyjde, tak FPSka od Valve přejdou na Source2 a tenhle kolotoč začne nanovo:-) A lensfléry si strčtě do xenu. Dodneška mám zánět spojivek z hrani Battlefieldu…
Zbytočnosti tam už pridavaju, toto kľudne mohlo počkat
Kolik let se to už celkově táhne? 5? No comment…
Odpověď na komentář uživatele Halflifeblazen
Přestože jsem za to nenapsal smajlík, měl to být především vtip než cokoli jiného.
Odpověď na komentář uživatele Kross
Předělávku Opposing Force ve stejné kvalitě jako Black Mesa bych si moc přál. (Samozřejmě ale dodělané. )