Z venčí by se mohlo zdát, že Lara Croft to má u vydavatelské společnosti Square Enix dost nahnuté. Zejména z důvodu nesplněných očekávání s prodeji restartu Tomb Raider z roku 2013, který se o rok později dostal na PlayStation 4 a Xbox One. Vedení firmy ale přiznává, že v té době neměli celkově dobré výsledky a pro Tomb Raider stanovili velmi vysoká očekávání. Podle slov generálního ředitele byla očekávání extrémně vysoká.
Naštěstí tohle nedorozumění nemá na budoucnost Lary Croft ve Square Enix vliv. Yosuke Matsuda, generální ředitel Square Enix, se v rozhovoru pro GamesIndustry.biz nechal slyšet, že Tomb Raider je pro ně velmi důležitou značkou a nic se na tom nezměnilo.
Kolik se prodalo kusů? Reboot z roku 2013 se může pochlubit více než 11 miliony kusů, zatímco pokračování s názvem Rise of the Tomb Raider z roku 2015 má na kontě téměř sedm milionů kopií. Musíme si ale uvědomit, že Rise of the Tomb Raider vyšlo s podporou Microsoftu nejprve na Xbox One a Xbox 360. Až poté na PC a za nějaký čas i na PlayStation 4.
V tomto případě jsou zajímavá data ze SteamSpy. Podle nich má Steam verze Tomb Raider na kontě 5 milionů kopií a dva miliony Rise of the Tomb Raider.
Snad se brzy dočkáme oznámení dalšího dílu, na kterém by ve studiu Crystal Dynamics měli pracovat.
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Není to klasický open world, spíše něco jako Darksiders, Homefront The Revolution, první Crysis a Uncharted je openworld jen v určité lokaci, kam se později nemůžeš vrátit. Vedlejší úkol myslím jako nějakou misi, která do hlavního příběhu nezapadá. Zde se prostě můžeš kamkoliv vrátit bez nutnosti dělat zrovna hlavní příběh a prozkoumávat jen nádheru toho otevřeného světa. Mise v CoD nebo Wolfovi, ve kterých jsi pořád někde jinde a jdou pořád za sebou prostě nejsou open world .
Odpověď na komentář uživatele RoGGen _
Snad prvně v životě musím souhlasit s Ljukem, tohle opravdu open-world není. To by pak bylo open-world nové Uncharted nebo první Crysis. Dokonce i v CoD máš dnes už sběratelné předměty a občas volitelný úkol. V těch hrách je několik lokací ve stylu otevřeného světa, to ano, ale pořád jsou to díkybohu lineární akce se zaměřením na vyprávění příběhu. Mimochodem, libovolně po "světě" jsi po vystřílení všech nepřátel v levelu mohl už ve Wolf3D.
Vím, co to znamená. Jelikož zde můžeš chodit kam chceš po dohrání lineárního příběhu a jsou zde i vedlejší úkoly, tak je to open world.
Odpověď na komentář uživatele RoGGen _
A kde je to open world? Zjisti si co to znamena.
Odpověď na komentář uživatele SteveHood
Třeba si jen myslí, že revoluce je špatná.
Odpověď na komentář uživatele SteveHood
Zmenil sem pohlad na život, musím víc chválit!
Odpověď na komentář uživatele Tomas Versa
Páni. Ty jsi něco napsal, a nebyla to kritika! Blýská se na lepší časy?
Túto hru sem hral prvýkrát ve 12 tich a každým dílem je to doslova revoluce, díky moc!
Snad se oznámení toho nového dílu dočkáme co nejdřív. Do konce roku už moc času nezbývá. Tak snad na Game Awards nebo PlayStation Experience.
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Já bych to klidně nazval i open worldem, protože se po dohrání můžeš ve všech lokacích volně pohybovat.
Odpověď na komentář uživatele RoGGen _
Klasický openworld to díkybohu ještě není. Spíš bych to nazval akcí s lineárním příběhem a otevřenějšími lokacemi.
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Vždyť je to open world.
No hlavně nech je to plné mikrotransakcí, beden a podobných nesmyslů.
Doufám, že bude třetí díl konečně někde v tropech, dva díly na severu stačily. A doufám, že omezí rpg prvky a crafting, do téhle série se vůbec nehodí. V jedničce byly ještě s mírou, ale ve dvojce to přehnali. A taky měla slabší příběh, tak snad třetí díl tyto chyby napraví.
RoTR oproti rebootu tak málo? Čekal bych, že ta čísla budou podobná, ale to je docela dost velký rozdíl. Zas tak špatná hra to není. Hrál jsem ji jednou a docela mě to bavilo, hezkej víkend s TR.