Star Wars: Battlefront 2 se momentálně nachází ve velmi prekérní situaci. Hra sice vyšla v technicky uspokojivém stavu, ale patch, který dorazil minulý týden, rozbil celou řadu věcí od fyziky až po stabilitu serverů, na nichž se velmi často můžete setkávat s nepříjemnými lagy. Ve hře navíc zůstává příšerný systém postupu, který vede k otravnému grindu a navíc navádí hráče k tomu, aby se prostě někam připojili a čekali v tzv. AFK stavu, protože kredity, které jsou základem postupu, získáváte s ohledem na čas strávený v zápase, nikoliv v závislosti na výkonu. S výjimkou lagů se k těmto problémům dosud nikdo z řad EA nebo DICE oficiálně nevyjádřil, což vše ještě zhoršuje.
Největší pozornost na sebe ale stále strhává otázka mikrotransakcí, které byly dočasně odstraněny několik hodin před vydáním. Nyní v tomto směru přilil olej do ohně finanční ředitel EA Blake Jorgensen. Jak informuje server GameIndustry.biz, Jorgensen na akci Credit Suisse Technology, Media & Telecom Conference prohlásil, že mikrotransakce odstranili z důvodu obav z pay-to-win modelu. Ty byly za stavu předcházejícího vydání hry rozhodně na místě, protože jste si mohli utracením reálných peněz ve hře dost přilepšit.
Jorgensen však zároveň prohlásil, že tu stále jsou lidé, kteří mají více času a méně peněz, stejně jako lidé, kteří mají naopak méně času a více peněz, přičemž je nutné tyto dvě skupiny nějak vyvážit. To bohužel s největší pravděpodobností znamená, že ať už se mikrotransakce vrátí v jakékoliv podobě, stále bude možné utrácením peněz váš postup multiplayerem urychlit.
To však stále není ta absurdita zmíněná v titulku této novinky. Tou je až prohlášení, že se v EA nechtěli příliš spoléhat na prodej kosmetických skinů postav, což by bylo z pohledu většiny hráčů a zákazníků ideálním řešením celé situace. Jorgensen to obhajuje snahou o dodržení kánonu Star Wars, přičemž uvádí jako příklad růžový oblek Dartha Vadera, který by si určitě nikdo nepřál.
Něco takového je ale v mnoha směrech naprostý nesmysl, který nanejvýš dokládá, že Jorgensen vůbec netuší, o čem mluví. Nikdo přece nechce takové extrémy, ve světě Star Wars lze totiž najít velké množství inspirací pro různé skiny, které budou kánonu věrné. Luke Skywalker může nosit oblečení z konce Nové naděje, z různých fází filmu Impérium vrací úder nebo z komiksů. Leia Organa se přímo proslavila velmi bohatým šatníkem. Darth Maul může vypadat stejně jako v seriálech Clone Wars a Rebels. A tak dále.
Je tu zkrátka spousta možností, jak zakomponovat množství skinů a zároveň zachovat věrnost Star Wars kánonu. Nemluvě o tom, že multiplayer porušuje kánon světa Star Wars už nyní. V online režimu totiž mohou běžně bojovat vedle sebe nebo proti sobě hrdinové z různých období a vítězstvím nebo prohrou je leckdy možné upravit kurz různých významných událostí filmové ságy.
Jorgensen si zkrátka naběhl a komunita mu to nesmyslné prohlášení už nyní dává v mnoha diskuzích dost sežrat. Očividně se nám tu rýsuje konkurence pro taktéž nesmyslné a dnes už zlidovělé prohlášení komunitního manažera EA, že dlouhý čas nutný pro odemčení hrdinů v multiplayeru má přinést pocit pýchy a úspěchu („sense of pride & accomplishment“).
Možnost, že by se v EA zbavili mikrotransakcí, je samozřejmě mimo hru. Jorgensen a spol. stále věří, že mikrotransakce jsou cestou, jak udržet komunitu pohromadě při vydávání dodatečného obsahu. Něco takového se již podařilo v případě sportovních her, teď se prý musí přijít na správný způsob, jak něco takového zdárně zavést i do těch nesportovních, přičemž jednou z cest má být naslouchání hráčům, což se ale EA zatím příliš nedaří.
Bohužel, ačkoliv je stále více zjevné, že o významných věcech v souvislosti s Battlefrontem 2 rozhodují lidé, kteří žijí v jiném světě, stále není jasné, v jaké podobě se mikrotransakce přesně vrátí. Na nějaké kosmetické záležitosti pravděpodobně přeci jen dojde, protože v souborech hry již bylo nalezeno menu pro vizuální úpravu všech řadových jednotek, které můžete vidět třeba níže v čerstvém videu z kanálu BattlefrontUpdates. Jak se ale zdá, přání většiny hráčů, aby bylo za reálné peníze možné kupovat jen a pouze kosmetické položky, pravděpodobně nebude vyslyšeno.
Odpověď na komentář uživatele Pennywise
Osobně EA kritizuji již delší dobu a je fajn vidět tu anomálii v podobně EA fanboye. PS: SP je trash co nemá s SW lorem nic společného.
a grind to je esence asi každé hry. lepši předmět pro verši přínos a tak dokola. Mě to nevadí ale že se tak lidi diví nechcete grind, pusťte si film. a nebo Indie blbost která je super z důvodů že je super. hold je taková doba. dvě barvičky, plátno, nacákat a stát se geniálním cákačem tak je to i u her a asi všude. komouše sem netahejte to je opravdu už totálně mimo. většina ho zažila jen na TV NOVA… sry je to pravda raději hrajte a bavte se. o’tom to je.
Odpověď na komentář uživatele Playman ...
Před 10-15 lety bysme si všichni ťukali na čelo ohledně gamblingu (mikrotransakci) jak ho známe teď a nechápali bychom jak to muže vydavatelům procházet. Takže za par let co vám přijde jako hrůza, přes kterou už nejede vlak, bude vlastně v pohode. Lide, pokud nebudou bojovat hned, si zvyknou
Já bych to bral. dostane "naklep od komunity" a pár milionů dolarů za rozhodnutí. spát se mu bude dobře:)
Ja bych ocenil zpomalení hry a možnost komunikace. tohle je už skoro jako quake. one head killy, hodně častej respawn a podobně. to by bylo fajn. třeba v DIVISION je rychlá akce a kecá se u toho.
Odpověď na komentář uživatele Pennywise
Skvela hra ale chce par updatu
To me nejak bejde dohromady:D
Jinak neboj dockas se updatu, budes si moct koupit uplne vsechno, jenom stim ze bys dostal neco zadarmo moc nepocitej
Odpověď na komentář uživatele Pennywise
Když ti to stačí tak je mi tě líto
Je směšné jak tu nadávají lidi, co tu hru vlastně ani nehráli (betu nepočítám) . Prostě ufňukané ovce, které se chtěji svézt na vlně EA hejtu, protože to teď zrovna letí a je to cool. Navíc co je špatného na prohlášení, že někdo má více peněz a méně času a naopak? To je prostě všeobecná pravda, je hodně lidí co chodí do prace, a už prostě tolik času na hraní nemají. Já v tomhle problém nevidím. Jinak hra je skvělá a hraje se parádně, singleplayer ma hromadu skvělých momentů a už se těším na eventy a další DLC zdarma, za mě neskutečně skvělá hra, jen to chce pár updatů. A ano progress systém nic moc, ale dá se zvyknout…
Odpověď na komentář uživatele dinss
Ja neco pisu o komunismu? Proc me vnucujes neco co vubec nepisu?
Kapitalismus Komunismus to je ale doba, co? Tohle bych na herním webu nečekal a plusové body pro vás. Širší náhled na věci a vidět věci komplexní tak jak jsou. Vyvolává to u mě pocit, jako by ty mikrotransakce, pay to win cypiny a podobné srance byly něco nového, co se právě vyrojilo.
Ale ty mikrotransakce tu vždy byly, jsou a budou. Je to praxe poslední dekády her. Najednou si všichni představují herní apokalypsu. Ale stálice typu Activision, EA či Ubisoft nepřicházejí s ničím novým. Pokud EA přijde s něčím hodně odporným, ještě horším jak stávající mikrotransakce, tak si myslím, že to nebudou mít tak lehké aby to měli ziskové a aby to lidé přijali za své. Ti hráči už jsou hodně vybíravý tvorové a přijít na způsob jak je ochcat je mnoho ale většina není ovce Electronic Arts, díky bohu za ty dary.
Odpověď na komentář uživatele @Ljuk88
Takže zlatej komunismus co? To tehdá stál rohlík 30 haléřů! To byla ale doba!
Odpověď na komentář uživatele einfari
Presne tak.
A ten chlap co to rekl neni zadnej hlupak nebo blb, oni moc dobre vi ze tco delaji je spatne a ze budou hraci nadavat (ze zacatku) cilem tehle obrich korporaci je jedina vec, prachy, a nic nez prachy, a jak jich dosahnou je jim uplne jedno.
Moderni doba a kapitalismus v praxi, uzasny svet.
Odpověď na komentář uživatele Esprite
Nechápu co se divíte. O tom je přece kapitalismus a západní svět, který jsme tady přece taky "chtěli". Nejde o to co člověk umí nebo jak se chová, jediný podstatný faktor je zda umí firmě/majiteli/akcionářům vydělat prachy. To jakým způsobem to udělá je vedlejší a nepodstatné.
Odpověď na komentář uživatele Behavioralista
Tuhle otázku si pokládám denně. A nejedná se tady jen o EA. Setkávám se s takovými situacemi denně – na ulicích, v práci, v politice atd. Smutné.
Odpověď na komentář uživatele Clon3
Droida na dělání kávy, ne? Jinak řečeno kávovaru. Protože takový kraviny, co dokáží vypustit do světa může už snad jen topinkovač.
Odpověď na komentář uživatele Playman ...
EA má někdy logiku droida