Vývoj rozsáhlých her s otevřeným světem je stále nákladnější. Polské studio CD Projekt RED vytvořilo úspěšný a oblíbený RPG titul Zaklínač 3 za částku přesahující 72 milionů eur. Z toho pouhých 20 milionů eur šlo přímo na vývoj, zbytek byly nepřímé náklady, kupříkladu na reklamu a další věci související s propagací a pravděpodobně i uvedením hry na pulty obchodů.
Připravovaný Cyberpunku 2077 bude ještě dražší. Vedení CD Projektu RED novému projektu dost věří a domnívá se, že se investice vrátí. Podle slov generálního ředitele Adama Kicińského má Cyberpunk 2077 větší prodejní potenciál než Zaklínač 3: Divoký hon. Poslední dobrodružství Geralta z Rivie prodalo přes 10 milionů kusů (údaj z léta 2016). Celá série má do konce roku 2016 na kontě přes 25 milionů prodaných kusů a kumulativní tržby za prodej Zaklínače 3 v té době předčily jednu miliardu polských korun, což je zhruba 236,5 milionu euro.
Nestává se často, že by společnost své nové značce tak věřila. Většinou jsou vývojáři a vydavatelé při vývoji zbrusu nové hry obezřetní. Přece jen, zavedená série se prodává mnohem lépe než nějaká novinka. CD Projekt RED si ale díky trilogii Zaklínače vytvořil velmi dobré jméno u hráčů, kteří by mohli bez obav vsadit na kartu jménem Cyberpunk 2077.
O Cyberpunku 2077 toho moc nevíme. Příští rok by se mělo o hře začít více mluvit, očekává se, že vyjde v průběhu roku 2019. CD Projekt RED se již dříve dušoval, že Cyberpunk 2077 bude mnohem větší než Zaklínač 3.
„Cyberpunk je mnohem větší než jakákoli hra, na které jsme v CD Projektu RED pracovali. Daleko, daleko větší. Pokud jde o komplexnost a velikost a problémy, s kterým čelíme, tak jsme v neprobádané oblasti. Zaklínač 3 pomohl Cyberpunku. Při vývoji Zaklínače 3 jsme se naučili spoustu nových věcí, byla to velká a složitá hra. Vše využijeme při vývoji Cyberpunku,“ řekl v roce 2015 Jose Teixeira pro MCV a dodal, že i přesto se ocitají v neznámu, protože chtějí změnit spoustu věcí a celkově hru udělat lepší.“
Zdroj: Eurogamer.pt
Osobně si myslím, že pokud ta hra bude vážně dobrá, tak i jako zprvu neznámá si svoje místo v herním světě najde. Je tam tolik možností a strašně jsem zvědavá jak to CDP zpracuje. Radši ale neočekávám něco co by tam nakonec být nemuselo. Mám ale takový tušení, že až se to rozjede, tak hype bude větší než u samotnýho Zaklínače 3.
Odpověď na komentář uživatele MoRt8
Prej v Polsku prudce stoupla poptávka po Rolandu Jupiter a DX7čce, takže je to jednou jistý;)
Prvni hra od CD projektu, kterou bych si fakt rad zahral. Od oznameni, ktery me zaujalo uz uplynulo hodne vody a do vydani asi jeste hodne uplyne. Nicmene potencial je obrovskej. Pokud dodaj dostatek ruzovejch neonu a 80-kovejch syntaku, tak to nemuze bejt spatny.
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Asi jo, ikdyž jsem datum 2015 viděl víckrát, všechno to byly nejspíš informace typu "Jedna paní povídala. " Ale pořád mě zajímá jestli si myslí, že nemají co ukázat a nebo jestli vše drží pod pokličkou. Přece jen už to bude 5 let co vydali teaser.
Odpověď na komentář uživatele @Geralt z Rivie
Podle mě si to datum autor té novinky pouze vymyslel. 2011 vyšel Zaklínač 2, teprve 2015 zaklínač 3, potom dva datadisky a pak se ještě vrhli na Gwent, který ještě není hotový. S tímhle datem nikdy v CD Projektu nemohli počítat, nevím, kdy by to mohli stihnout.
Taky doufám, že info první/třetí osoby je pořád pravdivé. Já osobně, když mám tu možnost, přepínám do prvního pohledu. Ale to, že hra vyjde v roce 2015 docela pobavilo. Docela mě zajímá co vedlo k tomu, že se vydání hry zpozdí minimálně o 4 roky. Jestli nastaly problémy nebo jestli hru chtěli rozšířit.
Odpověď na komentář uživatele Razzak
Díky za odkaz, kdyby to byla pravda, bylo by to super. Pokud by tedy nedělali kvůli tomu či onomu pohledu kompromisy (jak grafické, tak hratelnostní) . Ale přece jen, je to starší článek (hra bude vydána r. 2015) , od té doby se mohla spousta věcí změnit.
Odpověď na komentář uživatele Razzak
Dik za odkaz…. no pokud se s tim popasujou lip nez v Elder scrolls…tak nemam problém
Odpověď na komentář uživatele Benny666
Myslim, ze rikali, ze to bude stejne jako Fallout/Elder Scrolls, kde si muzes prepinat pohledy.
Pro neverici : [ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Souhlasím s. komentářem ale upřímně se modlim aby zůstali u třetí osoby…. kdyby to bylo FP tak asi ani nekoupím nebo určitě budu hodně váhat….
Odpověď na komentář uživatele Razzak
O tom píšu víc právě v tom dlouhém komentáři. Takhle radikálně změnit žánr, to není žádná legrace, a to ani pro ostřílené vývojáře (viz Guerilla Games, v jinak výborné hře se s ovládáním third person melee soubojů moc dobře nepopasovali) . Mimochodem, ví se vůbec, jestli Cyberpunk bude first nebo third person? Tak nějak se asi předpokládá, že autoři Zaklínače zůstanou u třetí osoby, ale možná, že u rpg, kde se střílí, by byla lepší první osoba a třeba si to myslí i CD Projekt.
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Od toho ma CD Projekt RED zkusene programatory (ne zadne novacky v programovani) , kteri jim vytvori dobry jizdni model, strelbu atd. Staci se podivat na jejich stranky kde hledaji programatory.
Odpověď na komentář uživatele Benny666
To je možná rozdíl v našich komentářích, já občas napíšu i v čem s ostatními souhlasím. Dvojka posunula hranice jedničky, to jo, ale že i hranice žánru, to bych netvrdil. Dvojka má taky příšernou optimalizaci (verze z GOGu) – jede mi hůř než trojka a dodnes jsem nezjistil, čím by to mohlo být. Ale což o to, takový problém asi nemá každý, to je někde mezi mnou a PC (ale už druhým) . O příběhu píšu i já, že patří mezi to nejlepší, co svět her nabízí. Nebo to píšu nějak špatně? A k té větě, co po mně chceš, spíš by sis to měl vyložit jako: kdo chce psa bít, …
Odpověď na komentář uživatele OneShot
ano a ja reaguji na to, na co mám trochu jiný názor. .
1 a 2 Zaklínač kdyz to shrneme…. první díl udělalo pár nadšenců…doslova pár…a kde jsou ted…tím chci rict ze kazdý díl posunul nejake ty hranice…. co se týče příbehu tak někteří lidé je považují za dokonce lepší než u 3. A já osobne musím přiznat že v té době mohl konkurovat příběhu málo který titul… (a Sapkowski s tím nemá zhola nic společného)
Nikdo po tobě nic nechce OneShote jen jsem reagoval. .
Odpověď na komentář uživatele Benny666
Můj komentář má tři dlouhé odstavce, o předloze jsou tam dvě věty. Fakt nevím, co po mně chceš. Risk je zisk, ano, to se říká. Ale nevyjde to vždy, pardon, že nejsem až takový optimista. Na hru se taky těším (kvůli teaseru) , nemusíš ji přede mnou obhajovat.