Jak známo, společnost Electronic Arts drží výhradní práva na vývoj nových AAA Star Wars titulů, zatímco se Disney jako majitel celé značky Star Wars zaměřuje na mobilní, dětské nebo free-to-play projekty. Když tedy nějaké studio chce pracovat na nové Star Wars hře, musí v ideálním případě spadat pod EA nebo ho alespoň oslovit.
Takových pokusů jsme tu měli hned několik. Tvůrci Rebel Galaxy chtěli vytvořit duchovního nástupce simulátorů X-Wing a TIE Fighter. Tým z Red Fly Studios zase usiloval o oživení zrušené hry s Darthem Maulem, na níž kdysi pracoval. Z těchto pokusů dosud nic nevzešlo, přesto tu máme informace o další snaze, kterou pro změnu podnikli autoři oblíbené a úspěšné strategie Star Wars: Empire at War ze studia Petroglyph.
Vývojář z Petroglyphu s přezdívkou Ted-PG na Redditu odhalil, že studio oslovilo EA s nápadem na vytvoření Star Wars: Empire at War 2, a to hned několikrát, ale stejně jako v případě výše zmíněných pokusů na nic dosud nedošlo.
„Neznám detaily, ale v EA mají licenci na tvorbu všech Star Wars her a vypadá to, že se zaměřují na vývoj malého počtu titulů s velmi vysoko umístěnou laťkou kvality. V tomto směru tudíž využívají všechny své dostupné zdroje, což znamená, že jestli se nezajímáte o FPS, nejde momentálně o prioritu.
Několikrát jsme je oslovili, abychom zjistili, jestli by měli zájem o naše najmutí na vývoj Empire at War II na stejné kvalitativní úrovni, jakou mají jejich další Star Wars FPS tituly, ale nic z toho nevzešlo (zatím).“
V Petroglyphu jsou tedy zjevně přesvědčení, že se EA jednoduše zaměřuje na vývoj Star Wars stříleček, na nichž pracují interní studia EA. Což je konckonců minimálně zčásti pravda, jak dokazuje Star Wars: Battlefront 2, na němž kromě DICE pracují nebo pracovala i studia Criterion a Motive. Pak tu máme akční hru od tvůrců Titanfallu ze studia Respawn, které spadlo do chřtánu EA teprve nedávno, a snahy o předělání akční adventury, na níž pracovalo uzavřené studio Visceral Games. Obě hry mají sice být hrané z pohledu třetí osoby, ale stále jde o akční projekty.
Slovo zatím naznačuje, že Petroglyph nevylučuje, že by na Empire at War 2 někdy mohlo dojít, avšak v tuto chvíli se to zkrátka jeví jako nepravděpodobné. Zájem vývojářů by tu ale rozhodně byl. „Strašně rádi bychom znovu pracovali na Empire at War. Pohráváme si s nápady od doby, co vyšly nové filmy. Nicméně rozhodnutí závisí čistě na Disneym (držiteli značky) a Electronic Arts (držiteli exkluzivní licence na vývoj her),“ dočteme se na Redditu.
Zaměstnanci studia se alespoň s posvěcením společnosti Disney, která má na starost i vydávání starých Star Wars titulů, nadále starají o původní hru, jejíž Steam verze je občas vylepšena drobnějšími aktualizacemi. Zmíněný vývojář prozradil, že se sice nepracuje na žádné oficiální expanzi, ale tvůci nadále shromažďují data a doufají, že vydají další patch založený na zpětné vazbě. Vznik pokračování je tedy tařka vyloučený, ale Empire at War stále žije. Což je něco, co se o mnoha jiných klasických herních Star Wars značkách bohužel říct nedá.
Zdroj: Reddit
Mohli by taky udělat něco jinýho než FPS/TPS. Ale EA prostě umí pouze střílečky, sporty a závody (no mnohdy mi přijde že ani to nezvládnou) . Kde je kladen důraz na online a mikrotransakce, které tak milujeme a už si bez nich hru představit neumíme.
Odpověď na komentář uživatele pepapesek14
Pokud si to Disney nerozmyslí, ještě pár let to budeme muset vydržet
Že se obtěžují, když každej ví předem jak to dopadne…
Ať je budoucnost Star Wars her jakákoliv, časům LucasArts se to nikdy nevyrovná
Kluci počkejte a vydejte nám to až bude po licenci těch **** z EA. Raději za 5 let než vůbec.
EA opět předvedlo že jim vůbec nejde o hráče, ale jen o plná koryta ve kterých si tak rádi máchají rypáky.
Nic lepšího se totiž EA games stát nemohlo, než oslovení Petroglyphfem. Konečně by mohli dokázat celému světu že jim nejde jen o peníze, ale taky částečně trošku i o zákazníka. Mohli si alespoň trošku vylepšit reputaci.
Jediný co EA dokázalo se značkou Star Wars je vytvoření dvou uplně tupých stříleček. Strategie je už přeci jen něco trošku chytřejšího a oni to odmítnou.
To je zase komedie. „Neznám detaily, ale v EA mají licenci na tvorbu všech Star Wars her a vypadá to, že se zaměřují na vývoj malého počtu titulů s velmi vysoko umístěnou laťkou kvality. " – Neznám detaily, ale vypadá to, že ten klučina z Petroglyphu šel na návštěvu asi do jiné společnosti. — NEBO — "Několikrát jsme je oslovili, abychom zjistili, jestli by měli zájem o naše najmutí na vývoj Empire at War II na stejné kvalitativní úrovni, jakou mají jejich další Star Wars FPS tituly, ale nic z toho nevzešlo (zatím) . “ – Např. ? Mohl rovnou jmenovat ty kvanta kvali… Jo, aha, nemohl. Jediné kvalitativní FPS ze SW universa vydávali Lucasové (LucasArts) . Ale já to chápu… kdyby jim "tam" tolik nelezl/i, tak by jim 2. díl neodklepli už nikdy. (Jakože nedoklepnou, protože to není v jejich business plánu. )
No prave jako jedini maj licenci a moc toho zatim nepredvedli . . clovek cekal nejaky poradny singl narez a nic
Už aby jim skončila ta licence. Protože to co předváděj… z toho se mi chce blejt. A teď nemyslím to co vydali, ale to co nevydali. Vše zrušej a zavrhnou…