Už od odhalení Metra Exodus je zjevné, že bude hra rozsáhlejší než předešlé díly. Otázka ale je, jak moc. Částečně nám může odpovědět vyjádření Jona Blocha, výkonného producenta společnosti Deep Silver, který se o novém Metru rozpovídal v rozhovoru pro Official PlayStation Magazine.
Podle Blocha je scénář, na němž spolupracoval autor knižní předlohy Dmitri Glukhovsky, větší než spojený scénář Metra 2033, Metra: Last Light Light a všech jeho DLC. Minimálně po dějové a obsahové stránce tak zjevně dojde k opravdu výraznému posunu ve srovnání s předešlými díly.
Jak už víme z dřívějška, tentokrát se konečně podíváme i za hranice Moskvy. Bloch nastínil, že za hranicemi zdevastované ruské metropole narazíme na nová společenství, náboženství, způsoby života, typy prostředí, monstra a mutanty. Něco by mělo být veteránům série povědomé, něco bude samozřejmě zcela nové. Celkově se dá říct, že se život mimo Moskvu vyvíjel odlišně, přičemž některé oblasti jsou zdevastované a zamořené podobně jako Moskva, ale jsou i místa nedotčená škodlivými látkami a destrukcí.
Mezi již známé informace patří i skutečnost, že při hraní občas vyměníme tradiční lineární úrovně za o poznání otevřenější lokace. Jejich rozloha by se měla pohybovat mezi třemi až čtyřmi kilometry čtverečními a budeme je moci zkoumat a procházet podle vlastního uvážení.
Tvůrci ze studia 4A Games do hry zakomponovali i dynamické střídání počasí a také dne a noci, jímž lze ovlivnit hraní a váš postup. Můžete se například rozhodnout, že zaútočíte na tábor banditů uprostřed noci. V takovém případě vám tma poskytne lepší krytí, což se může hodit hráčům zaměřeným na plíživý postup, ale zároveň tu existuje riziko, že během noci bude v táboře více nepřátel.
Na závěr tu máme slibnou zprávu pro majitele PS4 Pro. Vývojáři hodlají možnosti a hardware výkonnější konzole od Sony využít naplno. Na podrobnosti o konkrétních rozdílech oproti hraní nového Metra na standardním PlayStationu 4 si ale samozřejmě budeme muset ještě počkat, stejně jako na konkrétní datum vydání samotné hry a další detaily.
Zdroj: Wcctech.com
vyhovovala by mi rozloha oblasti jak v posledni lare, kdy byl idealne vybalancovanej pomer mezi op akci a linearnim pribehem. .
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Zadaj si do google recenze Metro 2033 a z tých knižných by ti to malo topovať cz/sk knižný web, kde nájdeš recenzie na celú trilógiu. Rozhodne veľmi odporúčam, jedna z naj kníh aké som kedy čítal.
Inak nemám rád výraz, "to nie je kniha pre každého" to chcem potom tú knihu pre každého. Nič také neexistuje
Mimochodem, jsem fanoušek audioknih (těch kvalitně načtených) a Metro 2033 načetl příjemným hlasem Filip Čapka. Vyšlo u OneHotBook. Stáhnul jsem si jí, ale rozhodně se nejdříve pustím do knihy. Náposlech: [ odkaz ]
Pánové, děkuji. Poohlédnu se potom v knihovně nebo spíše v bazaru na databázi knih, kde mám registraci a knihy zde většinou nakupuji. Díky, dám tomu šanci. Mě bylo řečeno, že je to průjem a nedosahuje to kvalit žádných lepších sci-fi…
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Věř mi, že je to jedna z knih, která tě buď osloví a ovlivní natolik, že s chutí přehlédneš její chyby, nebo tě naopak znechutí. Dej tomu šanci a uvidíš sám. Plně souhlasím s Cvrndou. Já si naopak myslím, že hra je oproti knihám jen zlomek toho, co se o tom světě můžeš dozvědět. Navíc je do ní zakomponována poměrně zajímavá filozofie. Metro 2035 mě notně zklamalo, především z hlediska (ne) zakončení příběhu, ale… to uvidíš sám.
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Zrovna v případě Metra doporučuju nedát moc na ostatní a zkusit minimálně Metro 2033 jakožto základ série a asi nejkvalitnější díl. Pak uvidíš, jestli je to kniha pro tebe a jestli vznikne zájem o to poznávat tu sérii dál. Faktem je, že z pohledu mnohých mají další dva díly poněkud sestupnou kvalitativní tendenci (Metro 2034 nemá s prvním dílem skoro nic společného a Metro 2035 sice spojuje všechny knihy a hry, ale v mnoha ohledech jde trochu jiným směrem, což mnoha fanouškům nesedlo) . Ale odpadem bych nenazval ani jeden. Metro 2033 není perfektní kniha, není to kniha, o které se budou děti ve školách učit po generace, kolem a kolem vážně není pro každého, ale ten kultovní status má podle mého názoru právem
A pokud jde o obecnou tvorbu Dmitrije Glukhovského, určitě bych doporučil i Soumrak. Samostatná, hodně netradiční a zprvu možná trochu nezáživná kniha, ale ve výsledku na mě zapůsobila i víc než libovolné Metro
Odpověď na komentář uživatele ElementGamer
Opravdu? Já mnohokrát četl, že ty knihy jsou odpad… Zde třeba hodnocení jedné čtenářky: "Takové zklamání jsem nečekala. Ve starších komentářích se zmiňuje počítačová hra a je to výstižné – kdo si chce číst počítačovou hru s rozšířenými popisy prostředí a trochou prvoplánového filozofování, je to knížka pro něj. Jinak je to trochu slátanina. Postavy jsou naprosto ploché, a to včetně hlavního hrdiny, zápletka nulová. Arťom prostě prochází metrem, popisuje různé stanice, občas se střílí…"
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Jdi do toho, věř mi. A k tomu doporučuji rovnou i knihy.
Odpověď na komentář uživatele Martin Cvrček
Přihodil jsem si Redux do wishlistu na Steamu. Díky za tip! Já na FPS úplně nejsem, ale velice se mi líbí atmosféra.
Keď už majú skúsenosti s vr, tak dúfam, že jedného dňa na to spravia metro. Žiadnu hru by som na to nechcel viac a s aim controllerom by to bol maximálny herný zážitok
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Už Metro Redux (výrazně vylepšené Metro 2033 a lehoulince vylepšené Last Light) je po grafické stránce celkem žrádlo, a přitom se dá opravdu slušné grafické úrovně dosáhnout i s hodně starým hardwarem. Exodus zatím vypadá o něco lépe, ale není to zase tak extrémní skok, jak se možná může zdát, takže věřím, že zhruba stejně může hra vypadat i ve finále a v pohybu
Odpověď na komentář uživatele Martin Cvrček
Jo, už jsem to našel. Vpadá to skvěle. Tedy minimálně ze statických záběrů, uvidíme jak tobude v době vydání v pohybu. Ale tenhle typ enginů je moje káva. Opravdu pěkné!
Odpověď na komentář uživatele Corvus
Interní 4A Engine, který byl vytvořen přímo studiem 4A Games pro Metro 2033. Jeho postupně vylepšované verze od té doby využívá každý díl Metra, tedy i Exodus, a také VR střílečka Arktika. 1
Aha! "The 4A Engine is a graphics middleware engine developed by 4A Games" – čili jejich vlastní. Hodně se mi to graficky líbí.
těším se pro mě jasná volba.