Nedávno se americký magazín Game Informer zaměřil na vývoj očekávaného Metra Exodus. Vše, co časopis přinesl v textové formě, jsme využili při tvorbě našeho nedávného preview. Rozsáhlý článek Game Informeru však postupně doplňuje série několika videí ze zákulisí vývoje. Ve většině z nich lze vidět a slyšet to, co už víme, ale jsou tu i výjimky. Třeba poměrně čerstvé povídání o tvorbě zbraní.
Sergei Karmalsky, který ve studiu 4A Games zastává pozici art directora, hovoří o tom, že si vývojáři na tvorbě zbraní dávají opravdu záležet. V Metru Exodus je zbraní více než dost a na každé se pracuje více než rok. Řada z nich je přitom více či méně podomácku vyrobená nebo upravená, což má za následek unikátní vzhled a skutečnost, že lze na zbraních vidět poměrně neobvyklé věci, třeba součástky z vozidel a kuchyňských spotřebičů nebo naříznutou sovětskou minci, která nahrazuje zaměřovač.
Komplexnější a detailnější zacházení se zbraněmi a jejich vzhled mimo jiné odráží větší propracovanost Metra Exodus ve srovnání s předešlými díly. Jsou zbraně, které musíte nejen nabít, ale také napumpovat, což můžete znát už z dřívějška, ale setkáme se i s novými mechanikami, které souvisí třeba s taktéž známým přehřátím. Některé věci a nápady spojené se zbraněmi, které mají vývojáři v hlavě, se však pravděpodobně nedostanou do finální verze, třeba proto, že neodpovídají stylu samotné hry nebo jsou až příliš složité. Pak samozřejmě přichází v úvahu možné využití v případném budoucím DLC.
Video navíc nabízí pohled na testování několika zbraní, jež se odehrává ve virtuální testovací místnosti. Můžete vidět například využívání zápalné munice, bohužel aplikovanou jen na podlahu. Nejzajímavější je nepochybně komplexní proces nabití jedné ze zbraní a její následné použití, doprovázené efektním vyhazováním patron.
Metro Exodus vyjde na podzim letošního roku pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru můžete předobjednat na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Zdroj: Game Informer
Odpověď na komentář uživatele
Na druhou stranu se musím HardBoileda zastat co se týče časových os a že Fallout 4 je velký rpg, na druhou stranu je ze všech děl od Bethesdy asi nejhorší jak už graficky tak některými změnami od předešlých dílů ztratil tu atmosféru.
Navíc předešlé díly Metra měli největší oblasti 220 m čtverečních mezitím co Metro Exodus bude mít několik oblastí o rozloze 2 km čtvereční což je velké na FPS žánr .
Odpověď na komentář uživatele
Kolko postapokalyptickych RPG poznas? Ja zopar. Fallout je ale jednotka v zanri. 4ka bol odpad co sa tyka RPG (ale ako sandbox je jednoznacne na vrchole) , to som tu niekolkokrat spomenul, len treba citat.
Odpověď na komentář uživatele
HardBoiled
Nekdo kdo pronese vetu ze Fallout 4 je jednicka ve svym zanru chce poucovat o hrach. Funny
Odpověď na komentář uživatele
Akoze, presviedcat ta o tom nebudem, rozpravaj si svoje demagogicke dristy dokolecka aj cely den, aspon sam odprezentujes, ake houby vies o hrach.
Neviem ale, kde si zobral kecy o tom, ze 4A Games ma maly rozpocet. Ano, mal, kedysi pod THQ, ked vysla povodna verzia Metra 2033, presne ta stara zaglitchovana verzia kde ani Vsync nefungoval (no na druhej strane, mal som ju oproti Redux verzii radsej kvoli hratelnosti, kedze bola ovela tazsia) . Deep Silver do nich teraz ale pumpuje peniaze, pretoze 4A Games je zaruka zisku. Na com zjavne setria je marketing, Zenimax na to daval snad viac prachov ako na samotny vyvoj Falloutu, preto Bethesda nevyvija novy engine, ale horko-tazko zivy Gamebryo, presnejsie ich Creation nadstavbu. Spoliehaju sa na znacku a jej marketing. Maju na to urobit lepsi engine, ale nepotrebuju to, ked vedia, ze hru aj tak predaju. A predali. Lepsie ako Metro. Kvoli masivnej marketingovej masinerii. To je ich strategia.
No a na zaver – neviem co beries, ale ak pri RPG hre pozeras na grafiku, tak to musi byt dost silny matros. Zjavne asi nevies, o com su RPGcka, deti take dnes uz nepoznaju.
Bože, to je zase diskuze…
Srovnáváte kozy a vozy a hádáte se tu jak děti na písku čí je ta bábovička. Nevím co berete ale měli by jste toho nechat, srovnávat rozdílné žánry to už musí být hodně silný matroš
Na Metro se těším vypadá to hodně cool.
Odpověď na komentář uživatele
HardBoiled
Uz to vzdej jeto trapne, nato ty kazdej sere ci jeto open world abo rpg, dnes je dvolezite to ci nekdo dela neco lepe nes konkurence, zvlast kdyz tu mame male studio z malim rospoctem a pak milionoveho molocha co dela graficke a enginove hry z roku 2007.
Odpověď na komentář uživatele
To bude tym, ze vo svete Falloutu nastala vojna roku 2077 a moderne diely sa odohravaju viac ako 200 rokov po nej. Zatial co vo svete Metra vojna prisla roku 2013 a jeho pribehy sa odohravaju 20 rokov neskor. Takze urcite sa tieto dve hry nepokusaju zobrazovat to iste, ani z daleka nie. No zase ides porovnavat hru, ktorej obsah tvoria malicke mapy, ktore mozes vysperkovat do najvacsej nadhery pretoze su proste male, s hrou, kde ma mapa rozlohu mozno tretiny jedneho americkeho statu. Aj tam by sa pravdaze mohli piplat s neskutocnymi detailmi, no hra by mala 300GB, pocet polygonov na bunku (cell, pre vyvojarov v CK znamy pojem) by ti odpalil grafiku, a vyvoj by trval 15 rokov a viac pri 300 clennom time. Takze opat plati, neporovnavajme neporovnatelne. Mozes mat preferencie, ktora hra ti sedi viac, ktora sa ti viac paci, ale neda sa o jednej vyhlasit, ze je lepsia, kedze su zanrovo, umelecky, aj technicky uplne odlisne.
No tak se vlozim taky do debaty jelikoz obe hry se snazi ztvarnit postapo svet tak srovnavat jdou minimalne na tehle urovni a zatimco Metro ma dokonalou atmosferu ze ktere srsi beznadej a deprese na kazdem kroku, tak fallout 4 je totalne bez atmosfery, kdyby mi to nerekli tak ani nevim ze doslo k nejake valce z krajiny to poznat rozhodne neni.
Odpověď na komentář uživatele @Ľubor Fabian
Fallout je masivny open-world a hlavne RPG (aj ked stvorka uz tie core RPG prvky pochovala, nech za to bethesdaci horia v pekle) , Metro je linearna pribehova strielacka. Porovnavat cosi take je nemozne. Nemozes porovnavat technicke spracovanie sandboxovej hry, kde su desattisice scriptov, tisicky zavislosti hernych objektov a stovky questov, ktore ovplyvnuju ostatne. Ze tam vznikne bug, nie je ocakavave, to je istota. Dalej nemozes robit tak detailny level-design ako si moze dovolit napriklad Metro, pretoze by tak masivnu hru nedokoncili ani za 20 rokov. S Metrom sa mohli piplat, pretoze obsahovo je na 8-10 hodin. Fallout 4 je na cca 350 hodin, ak ho hras poriadne ako sa ma. A vobec, Fallout je artisticke dielo v retrofuturistickom style zmiesanom s vizualnym stylom povodnych Mad Max filmov. Metro prakticky nema umelecke spracovanie, urcite nie nic vyhranene, takze aj konceptovanie je jednoduchsie. To su vsetko aspekty ktore rozhoduju o casovej narocnosti vyvoja, a od nej sa odvija aj vysledna kvalita. Obe hry su vo svojom zanri jednotky, no zrovnavat sa medzi sebou nedaju.
Odpověď na komentář uživatele @Ľubor Fabian
Mozem len suhlasit, dohral som pred tyznom F4 a clovek si potom zacne vsimat tie nedostatky ktore ta hra ma, za cele hranie sami stalo 50 krat nejaky bug abo sekla animacia, pretoze bethesda vydava hry z poditulom dorob si sam.
Odpověď na komentář uživatele
HardBoiled
To mozna ne, ale hrozne se tomu priblizuje, a za dalise mame tu male studio ktore dokaze urobit takto skvelu graficky a enginovo hru, a nadruhej strane tu mame milionove studio ktore do sveta vydalo pastelky z hromadov bugu, a to ani nehovorim ze trailer na Metro Exodus ma ovela viac post-apo atmosfery jak cela F4 i z Dlc, takze tisko nabuduce stenatko pretoze moc brešeš
Odpověď na komentář uživatele
zorgSVK
+ flexo369: Jo, mám velikou radost. Hned co dohraju DLCčka pro nového Assassina, letí KONEČNĚ z disku a pustím se do Metra! Čeám totiž na záplaty do Kingdom Come a tak si mezitím projedu Metro
Pokud jde o pumpování a přehřívání, při psaní došlo k menší nepřesnosti, takže díky za upozornění. Obě věci už v předešlých dílech byly, ale vše nasvědčuje tomu, že minimálně v souvislosti s přehříváním má být v Exodu něco jinak nebo nově udělané. Nejasná část textu tedy byla přeformulována
Odpověď na komentář uživatele @Ľubor Fabian
Metro je uplne iny zaner hry, takze by sa nemalo porovnavat s RPGckom ako Fallout.
Hra roku to doufám nebude, tenhle titul totiž dostává každá druhá hra…doufám že to bude rovnou nejlepší FPS hra vůbec. Last Light byl masterpiece a jestli tohle má být ještě lepší, tak to není vůbec nereálný. Mimochodem líbí se mi jak si Artyom ze zabitýho nepřítele kuší zpátky vezme ten šíp. Je to jenom takovej detail, ale jsou to právě propracovaný detaily, co z tuctové hry udělají nezapomenutelnej herní zážitek. Hlavně FPS žánr to potřebuje protože je ve většině případech zaseklej 20 let zpátky. Jako příklad uvedu floatovací kameru (není vidět tělo postavy za kterou hrajete) nebo sbírání předmětů pouhým přejitím po nich. V tomhle ohledu bych rád viděl posun k realističnosti…a tohle se Metru Exodus daří na jedničku, podle videí který jsem zatím viděl.