Pokud jde o zaměstnance studia BioWare, jedním z nejvýraznějších a nejoblíbenějších je bezpochyby Drew Karpyshyn, spisovatel, který pracoval na hrách jako Star Wars: Knights of the Old Republic, Neverwinter Nights, Jade Empire, Mass Effect a Mass Effect 2. Navíc napsal první tři knihy vycházející ze světa Mass Effectu, trilogii o Darthu Baneovi ze Star Wars a dvě knihy Star Wars: The Old Republic. V roce 2012 Karpyshyn studio opustil, aby se mohl věnovat svým knihám, v roce 2015 se ale vrátil, aby pracoval na The Old Republic a hlavně na nadcházející akční hře Anthem, která má být odpovědí EA na úspěch Destiny.
Nyní Karpyshyn znovu odchází z BioWare, jak oznámil na svém webu. Důvodem je podle všeho náročnost herního vývoje a z něj plynoucí vyčerpání, stejně jako konflikt zájmů spojený s prací pro EA a BioWare a s ostatními projekty. Proto se známý spisovatel rozhodl BioWare opět opustit a být na volné noze.
Drew Karpyshyn bude nadále pracovat na různých knihách, ale od herního světa se nehodlá zcela odstřihnout. Na jeho následující podíl na vývoji Anthem sice můžeme zapomenout, což nejspíš v očích mnoha hráčů ještě víc sníží už tak chatrnou důvěru v nový projekt BioWare, ale Karpyshyn chce spolupracovat s relativně čerstvě založeným studiem Fogbank Games. To spadá pod společnost 21st Century Fox a jeho prvním projektem bude epizodická hra, která vychází z některé značky patřící 20th Century Fox, jak informuje server PC Gamer.
Zajímavá je nejen šíře portfolia 20th Century Fox (Simpsonovi, Futurama, Vetřelec a spousta dalších známých jmen), ale i skutečnost, že ředitelem studia je Daniel Erickson, další veterán z BioWare, který ve studiu pracoval jako vedoucí scénárista Star Wars: The Old Republic a podílel se i na vývoji Dragon Age: Pramenů, přičemž odešel v roce 2012. V BioWare pracoval rovněž Alexander Freed, který bude nyní zastávat úlohu vedoucího týmu scénáristů.
Celkově má Fogbank Games zhruba 20 zaměstnanců, ale v plánu je toto číslo zdvojnásobit. Studio je přitom součástí FoxNext Games, herní odnože Foxu. V každém případě se zdá, že Karpyshyn bude mezi svými. A samozřejmě se můžeme ptát, jestli se náhodou jednoho dne do BioWare přeci jen nevrátí. Ale znáte to rčení o opakovaném vtipu.
Odpověď na komentář uživatele
Foxhole
Práce na tak velkém projektu je těžká a Drew se natají tím, že pracuje souběžně na svých projektech. Pokud se vrátit podruhé, aby dokončil svou práci, ale potom už neměl sílu dál pokračovat, z důvodu již mnou zmíněných. Z toho co napsal vyplývá, že odešel, aby si uvolnil ruce. Důvodů může být ve skutečnosti mnoho, ale co na tom sejde. V momentální době stačí aby si Bioware zaměstnanec uprdnul a už je z toho všeobecná katastrofa.
Odpověď na komentář uživatele
Temgotin
Obhajovala sem, že si ten megahate nezaslouží. Každopádně lidi mají právo na svůj názor. Očividně sem byla v menšině. A i když sem si hru dost užila, byla sem si vědoma, že zdaleka nedosahuje kvalit trilogie.
Více méně dopadla jako DA2, ale hůř. A to především proto, že postrádala hlavně tam, kde na tom fanouškům záleželo.
Andromeda ztratila veškerou budoucnost zaříznutím dalšího obsahu. Nejspíš se nedočkáme žádného pokračování z této galaxie.
Taky sem se dlouuuho zastávala BioWare, ale už mě jejich činy (a EA) zlomily. A upřímně je mi z toho smutno
Odpověď na komentář uživatele @Ria Kon
Nevychvalovala jsi náhodou dříve Andromedu? Poslední dobou mám pocit, jako bys to otočila o 180 stupňů
Co se týče Anthem, tak bych čekal na E3 2018 ukážou nějaký nový gameplay, který o hře řekne víc. První gameplay záběry jsou skoro vždy nejvíc "fancy" a o skutečném stavu hry vypovídají až ty pozdější. Na nějaký přehnaný pozitivismus nebo pesimismus je ještě moc brzo.
Odpověď na komentář uživatele
U Andromedy bylo velmi dobře vidět, jak ji negativní vlna po launchi doslova zničila.
Ale to neznamená, že ta vlna nebyla oprávněná, byť často přehnaná.
Za mě je mi líto, že ta hra nedostala šanci, ale tak to prostě je a obě strany měly právo na svoje akce.
Odpověď na komentář uživatele
Tak si to zhrnme, Karpyshyn bol veteran, ktory odisiel na par rokov. Nakoniec sa vo velkom vratil a kratko na to zase odchadza. Fakt vobec nepodozrive. Ak som vo firme spokojny tak tam ostavam snad nie? Hlavne ak sa tam vraciam po druhykrat.
Odpověď na komentář uživatele @Ria Kon
Jsem realista, nebudu soudit někoho/něco, co jsem něviděl, nehrál, nemohl posoudit. Ten tvůj bordel nění ničím podložený. To, že odešlo pár lidí ze studia není vůbec nic neobvyklého. Děje se to v každém studiu po celou dobu vývoje. Z důvodu XYZ vypršení smlouvy, mentální vyhoření, rodinné důvody, problémy nebo dokončená práce. Nech si soudy pro výsledný produkt. Protože celý tento negativní "press" a nátlak může, věř tomu nebo ne té hře uškodit.
Odpověď na komentář uživatele @Ria Kon
Anthem je totéž jako Andromeda MP s DLC. Jakmile se zaříznou DLC, tak buď se vydá další za cenu plné hry (viz Destiny 2) , nebo se se službou skončí. Plná "game as a service" bude, až to přejde na regulérní měsíční poplatky, jako mívají MMO. Neplatíš, nehraješ. Mass Effect byl taky plánován pro delší podporu. To, že Anthem je naplánován na 10 let neznamená, že první hra toho názvu bude podporovaná 10 let. Mluví se o značce. Tzn. několik DLC a za dva roky placené pokračování. Opravdu se stačí podívat na Destiny.
Odpověď na komentář uživatele
Pajmo, já vážně nerozumím tomu, jak zrovna ty můžeš být tak optimistický

Poslední dobou mi přijde, že jsme si vyměnili role. Osobně vidím obrovský bordel a nastávající průser, ale jen čas dá jednomu, nebo druhému za pravdu. Uvidíme
Odpověď na komentář uživatele @Ria Kon
Drahá kolegyně. Odchody vývojářů (a nejen scénáristů) od Andromedy započali již při startu pre produkce cca asi 4 roky před vydáním. V tomto případě je to krapet jiné. Drew se vyjádřil, což se moc často nestává a důvod k jeho odchodu jiný.
Měla by jsi také vědět, že potenciální rozšiřování hry nestojí na jednom člověku – ostatně, jako celý vývoj od začátku do konce.
Anthem bude v podstate posledni hrou bioware, pokud selzou, skoncej jako ostatni nepotrebny studia EA…
Odpověď na komentář uživatele
Marek Tvrdý
Anthem je ale plánováno jako služba. To je jako porovnávat DX: HR s Destiny či Warframem.
Navíc nevím, co chtěl básník říct. Když série/hra o něco příjde – DLC, velejší média – tak to přece nikdy není založeno na "všechno je oukej".
Odpověď na komentář uživatele @Ria Kon
Mass Effect Andromeda i Deus Ex Mankind Divided měly plánované rozsáhlé světy, komixy, knihy, DLC, eventy. Jedna hra přišla o DLC, druhá přišla zase o ty věci okolo.
Odpověď na komentář uživatele
I kdyby nějaký základní dílec práce ukončil, tak Anthem je plánované jako dlouhodobá záležitost = veškerý post obsah na kterém tyto hry stojí bude bez něj. A ne, post obsah nestojí jen na technických patchích se kterými by stejně neměl co dočinění.
Navíc jaké zase? U Andromedy se to ukázalo jako zcela oprávněné
Odpověď na komentář uživatele
Taky bych řekl, bioware "skončilo" už před nějakou chvíli
Odpovědí EA na úspěch Destiny
– F2P warframe je mnohem lepší 