Finské studio Remedy, které stojí za tituly jako Max Payne nebo Alan Wake, se na konferenci GDC v San Franciscu pochlubili výsledky experimentů s technologií Nvidia RTX, a to v rámci API DirectX Raytracing (DXR) a interního enginu Northlight, s nímž jsme se naposledy setkali v Quantum Break. Remedy je přitom jedno z ručně vybraných studií, která mají k této technologii přístup.
Pojem Raytracing by se dal přeložit prostě jako sledování světelného paprsku, což samo o sobě není nic nového. V tomto případě je však podle vyjádření tvůrců specialitou sledování paprsku v reálném čase a během interaktivního hraní. Jeho praktické využití bylo dosud příliš náročné na výpočty, Nvidia RTX však dosavadní omezení eliminuje.
S pomocí DXR API je v herním enginu možné uvést sledování paprsku v reálném čase a vytvořit obraz, v němž se plynule mísí rastrování a sledování paprsku. To může být použito pro zkvalitnění a zpřesnění renderovacích technik, kterých by bylo za pomoci tradičních rastrových technik těžko dosaženo.
Vylepšení obrazové kvality zahrnují například přesné stíny, ambientní okluzi, odrazy nebo globální iluminaci. Pro hráče to jednoduše znamená ještě lépe vypadající hry, uvádí tvůrci.
Bohužel, tahle legrace nadále zůstává na úrovni výzkumu, takže její implementace v nějaké hře je ještě hodně daleko. Jde ale o náznak toho, čeho se jednoho dne můžeme dočkat, třeba v rámci nějakého budoucího projektu od Remedy, který bude následovat po aktuální dvojici projektů. Ta čítá singleplayerovou kampaň korejské multiplayerové střílečky Crossfire 2 a kooperativní hru v otevřeném světě známou pod pracovním označením P7. I tuto hru pohání Northlight.
Odpověď na komentář uživatele
asive47
Obzvlášť na tom prosluněným začátku jakože šumí snad úplně všechno bez ohledu na materiál. Mě to video teda nepřijde jako žádnej pokrok. Už dneska hry vypadají naprosto špičkově a to co stále pokulhává je ve většině případů tragická optimalizace.
Docela hezký odlesky, ale kovový materiály docela šuměj.
Zase o krok blíže fotorealismu ve hrách.
Mimo Remedy bude RTX technologii podporovat i Frostbite engine, Unreal engine, Unity engine a 4A Games (Metro) . Btw. tahle legrace bude dostupná až na grafických kartách nový generace.
Normální COD
Dost slušný. Už se těším za 10 let u konzole