S dnešním polednem oficiálně padlo embargo na očekávané pokračování série Far Cry. Recenzi na pátý díl si již můžete přečíst. V minulých dnech jsme vám dáli možnost se zeptat na různé otázky, které vás v rámci hry zajímají. Na něco jsme odpověděli přímo v recenzi a na to, co se do ní úplně nehodilo, odpovídáme zde.
Far Cry 5 vychází na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru koupíte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
Odpovědi na otázky
„Já bych se chtěl zeptat jenom na takovou drobnost: jestli se dá schovat zbraň. Vždycky mě absence týhle věci docela obtěžovala. A ještě, je dostačující počet různejch aut?“ — CzechNeverEnd
Ano, zbraň se schovat dá. Ve výběru zbraní si lze vybrat zbraň na blízko a tu přepnout na pěsti. Pokud jde o ty auta, jsou tam osobní auta, čtyřkolky, buginy, SUV, dodávky, traktory, kamiony a tahače. Myslim, že je to víc než dostatek.
„Začnou být vedlejší úkoly stereotypní? Kolik typů zbraní?“ — SteveHood
Stereotypnost úkolů je rozhodně hodně individuální. Pokud mluvíme o samotných úkolech, ty stereotypní tak nebývají. Pokud naopak mluvíme o „open-world aktivitách“, tak je nutno říct, že netvoří drtivou většinu obsahu. Takových stanovišť je na celé mapě jenom devatenáct („jenom”), zatímco ostatní aktivity mají za cíl oživit samotný svět. Samotné vedlejší úkoly, které zadávají jednotlivé postavy, se mi stereotypní nezdály. Jejich kvalita může občas kolísat, samozřejmě, ale stereotypními bych je nenazval.
Pokud jde o typy zbraní, tak těch je hned několik. Jsou tu pistole, revolvery, brokovnice, samopaly, kulomety, útočné pušky, karabiny, opakovačky, odstřelovačky, plamenomety, granátomety, raketomety, luky, zbraně na blízko (třeba lopata, trubka, pálka) a je tu dokonce i prak. Některé typy mají více zbraní, některý typ má zase jenom jednoho zástupce (třeba prak nebo granátomet). Kromě toho jsou ve hře samozřejmě i vrhací nebo explozivní předměty jako granáty, kouřové granáty, vrhací nože, dynamit, dálkově odpalovaná výbušnina ap. Pro řadu typů zbraní lze navíc dokoupit i speciální munice, především tedy průrazné munice, do brokovnice zápalné broky, k luku zase zápalné nebo výbušné šípy a tak podobně.
„Zaujímalo by ma či sa zase všetky autá ovládajú rovnako a sú rovnako rýchle a ako sa ovládajú lietadlá/vrtuľníky“ — flexo369
Jak se to veme. Čtyřkoly jsou samozřejmě menší a lehčí a nemají takový problém s nerovným terénem, buginy skvěle zvládají ostré zatáčky, normální osobáky nebo dodávky zase dodávají ochranu před nepřátelskou střelbou a kamiony si hravě poradí s různými blokádami a nepřátelskými auty, takže v tomto ohledu nějaká změna určitě je. Ale není to tak, že se každý typ ovládá úplně jinak.
Pokud jde o ovládání letadel a helikoptér, tak osobně mám ve spoustě hrách se vzdušnými prostředky celkem problém, ale ve Far Cry 5 se všechno ovládá vážně velmi jednoduše. Jde samozřejmě o arkádu, takže letadlo dokáže vzlétnout i z několika metrů a vrtulník nabere rychlost takřka hned, ale ovládají se zkrátka dobře a vzdušné přestřelky jsou atmosférická bomba.
„Bude tam plnohodnotný multiplayer, nebo jen co-op?“ — mxdevil
Ano, hra má i PVP multiplayer, který je šest proti šesti, a to v módech DM a TDM. Multiplayeru jsme se ovšem v recenzi nevěnovali, a to z toho důvodu, že ho samozřejmě nikdo nehrál. Což mj. také znamená, že multiplayer není až tak důležitou částí hry. Tu tvoří především kampaň a případně singleplayerová nebo kooperativní část Arcade.
„Mě by zajímalo či boreček řídí jako 18letý teenager s rukou uprostřed, či to drží jako člověk a dá se řídit z prvního pohledu? Taky prosím jak je velká mapa? Kolik to zabere z jednoho konce na druhý?“ — Lincoln
Rychlejší sporťáky a osobáky s jednou rukou, zbytek aut klasicky s dvěma (samozřejmě pokud zároveň nestřílíte). Pokud jde o ten pohled, dám nápovědu – je to hra z pohledu první osoby.
Co se týče velikosti mapy, z jednoho konce na druhý jsem vážně nepřejížděl, ale velikostí bych řekl, že je trochu větší než ve Far Cry 4/Primal. Nutno ovšem podotknout, že mi přijde mnohem obsahově plnější. Zkrátka se tam toho víc děje. Ze západu na východ je velikost, v metrech, kolem 6500. Z jihu na sever je to podobné číslo.
„Zajímá mě zejména:
-jsou-li NPC stále tak stupidní, a to i na poměry Ubisoftích open-worldů
-převládají-li i nadále ve hře rádoby vtipné, trapné dialogy
-připomínají-li stromy a keře na PS4 verzi zelenou mlhu
-změnil-li se jakkoli pohyb postavy, když mi postava po herní mapě klouže jak Kanaďan na naolejovaných bruslích po ledě, tak mě po čase každý další krok skutečně irituje
-po kolika hodinách začíná být dobývání nepřátelských stanovišť a jiných opakujících se činností otravné
-je-li hlavní zápletka dostatečně zajímavá, resp. donutí-li k dohrání i pokud člověka již neuchvacuje hratelnost
-jsou-li stále přítomny ty halucinogenní pasáže, které teď Ubisoft cpe snad do každé hry“ — OneShot
Některá NPC už v sobě mají více života, ale zásadní změnu oproti dřívějšku nečekejte. Rádoby vtipnost, a tudíž trapnost, je hodně relativní, takže těžko říct. Hra se rozhodně nebere vážně a je hodně odlehčená, takže kromě vtipných dialogů nabízí i občas trochu ostřejší a peprnější slovník.
Keře ani stromy mi zelenou mlhu na PS4 nepřipomínají. Změna pohybu… nemám pocit, že by hlavní postava klouzala. Otravnost dobývání stanovišť ap. je taky hodně relativní. Mně to bavilo celou dobu. Hlavní zápletka je sama o sobě jenom zničit ten kult, není to nic, co bude hráč doslova žrát s otevřenou pusou. Takže ne. A ano, ve hře jsou pořád halucinogenní pasáže, ale víc neprozradím.
„Grafické porovnáni PS4 Pro verze a PC. Ovládá se hra dobře na konzoli? Jde hra půjčit kamarádovi obdobně jako svého času FC4?“ — Ales
Na PS4 Pro hrál Miky, zatímco já na klasické PS4 a PC. Porovnání PS4 Pro a PC tak není teď úplně v našich silách z první ruky možné. Logicky ale vypadá PC verze prostě líp a běží líp.
Myslím jinak, že se ta hra ovládá stejně dobře jako každá jiná hra na konzoli. Míření chce cvik, zbytek je v pohodě. A ke hraní kooperace potřebují oba hráči svou kopii.
„Mě by zajímalo, zda ta hra má co nabídnout i lidem, které nebaví bezhlavé vyvražďování všeho, co se pohne?“ — En.kidu
Je to hra založená na bezhlavém vyvražďování všeho, co se pohne. Takže ne. Možná Arcade je výjimkou, ale to ukáže až čas, co s tím lidi dokážou udělat.
„Kolik New Game slotů je k dispozici? Je možnost vypnout ty červené a modré obrysy postavy, když je nepřítel/přítel za překážkou?“ — Cheese
Obrysy jdou vypnout. V zásadě cokoliv v rámci HUDu a uživatelského rozhraní jde vypnout.
Slot pro novou hru je přitom jenom jeden. Započnutí nové hry znamená smazání veškerého postupu, a to jak v rámci kampaně, tak Arcade. Jediná věc, co zůstane, jsou zbraně a oblečení koupené pomocí stříbrných prutů. Tam – u zbraní a oblečení – začíná a končí mikrotransakce hry. Pomocí stříbrných prutů jdou přitom koupit jenom vybrané „unikátní” zbraně (čtěte normální zbraně jenom s hezkým speciálním skinem) a samotné stříbrné pruty lze najít například v trezorech, takže pokud člověk celý svět hezky prozkoumává, dostane pruty i tak.
Původní zpráva
Další pokračování série Far Cry už je pomalu za dveřmi a v redakci jsme během včerejšího dne dostali klíč na PS4 verzi hry. Už se tedy nějakou chvíli proháníme přes Hope County a po cestě vraždíme nejednoho člena místního náboženského kultu.
Rozhodli jsme se vám proto opět dát možnost, jak máme u očekávanějších her, které dostaneme před vydáním, čas od času ve zvyku dělat, abyste se nás zeptali na nejrůznější otázky, které vás zajímají nejvíce.
V průběhu pátka navíc máme přislíbenou i PC verzi, takže pokud vás zajímá i něco spojeného s ní, můžete se ptát i na to. A pokud PC verzi skutečně dostaneme, tak na ně samozřejmě odpovíme.
Berte ovšem na vědomí, že embargo končí až v pondělí v poledne. V té době, pokud nedojde k nějakým neočekávaným potížím, by se měla tady na Zingu objevit plnohodnotná recenze. Na případné otázky, na které neodpovíme v recenzi, odpovíme zde.
Do té doby je ovšem času dost a nám se snad podaří Hope County vytáhnout z těch sr…špatné situace, ve které se nachází. Vidíte? Naše dovednosti záchrany jsou bezkonkurenční. Občané tohohle vidlákova se nemusí vůbec ničeho bát! Kromě mých leteckých schopností… a mého míření… a mých sebedestruktivních metod používání výbušnin… a mého řízení… Teda to je vážně banda chudáků, že je mám zachraňovat zrovna já.
Far Cry 5 vyjde 27. března 2018 s českými titulky na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Zatím si můžete přečíst naše dojmy z hraní a pokud se na hru těšíte, nezapomeňte si ji předobjednat na Xzone.cz nebo GameExpres.sk.
Odpověď na komentář uživatele
Chesse
Tak asi jsem zvolil blbou TV a to HDR vypnu
Díky moc
Odpověď na komentář uživatele
Lincoln
Vse mi slape v poradku, jen jsem musel stahnout trochu podsviceni TV, jinak zadne vizualni chyby ani pri trofeji.
Prosím Vás nehraje někdo na 4K Tv a PS4 Pro? Mě pořád blbnou barvy. Ne tedy ve hře, ale když mi vyskočí trofej tak místo bílé je taková divná šedá s rámečkem, ale hra vypadá skvěle. Nastavení je jenom slider na brightness a stejně mám divné barvy i tak.
Odpověď na komentář uživatele
Esprite
5minut na miste. . typ cloveka bez povinnosti ( (:
Odpověď na komentář uživatele
Back Pa
To co píšeš o změnách není tak úplně pravda. Ano radikální změny mění sérii jako takovou a mnohdy se to nedá považovat za stejnou značku – v mém případě například nový GoW.
Na druhou stranu, série AC prochází v rámci zpravidla 1-2 dílů mnohem více znatelnými změnami (v porovníní s FC) , přičemž ten základ zůstává stále zachován. Byť se mi v určité době (Unity a Syndicate) příliš nezamlouval směr, kterým se série vydala, přesto musím uznat, že pokud se jedná o inovace tak se série FC prostě moc nechytá.
Odpověď na komentář uživatele
Esprite
Já ti názor neberu. Pro mě je prostě Far Cry 5 vrcholem série od Ubisoftu. Základní principy jsou stejné, jako u Far Cry 3,
jenom zdokonalené a to výrazně. Dokonce i oproti Far Cry 4 je tu pokrok v hratelnosti (doprava, grafika, a celkově možnosti voleb / plnění misí, živější svět) .
A chtít nějaké větší změny, které by změnily sérii? Tak to bychom klidně mohli přejmenovat Assassins Creed Origins na Far Cry 5: Egypt, The Last of Us 2 na Far Cry 5: Zánik. Nebo The Crew 2 na Far Cry 5: The Cars…. Normální člověk prostě pochopí, že aby série byla sérií, tak musí mít stejné základy a pak se jenom rozšiřovat, což Far Cry série splňuje. Už tak mě Nasr**i s tím, že se odklonili od Far Cry 1. Ten poslední odstavec je všeobecně pro všechny, co chtějí nějakou revoluci ve Far Cry.
Odpověď na komentář uživatele
Back Pa
Omylem jsem ti klikl like.
Mas pocit ze proti necemu jedu? ! FC je moje oblibena serie, ale poznam kdyz uz je neco za hranou a mam pravo vyjadrit svuj nazor. Jestli se ti nelibi, preskoc ho a nemusis reagovat.
FC3 je pro me vrchol, ted uz je tu jen strmy pad. No a tvuj nazor na KC:D ti neberu, ale asi nejsi cilovka.
Odpověď na komentář uživatele
CzechNeverEnd
A to já si říkal, že se s tím Far Cry se*u
Musim říct, že tam těch nepřátel je fakt trochu moc
. Včera večer sem si označil misi vzdušnou čarou kolem 350 metrů a dostal sem se tam dneska v poledne, asi 6 hodin hraní
.
Odpověď na komentář uživatele
Esprite
Nic proti, ale ještě jsem neviděl hru, která by nebyla odtržená od reality
Jako chápu, že se někomu něco nelíbí, ale až tak proti něčemu jet, to se jen tak nevidí. Co prosím vás hrajete? Farming simulátor?
Odpověď na komentář uživatele
Chesse
Pardon, cca během 7 minut. Klidně si najdi na Twitchi ono video. Forsen.
Odpověď na komentář uživatele
Chesse
Je pravda, že stačí stát a kolem se prožene za deset minut WW3, zvlášť když už máš metr rebelie na max. Ale mně to nevadí. Není to simulátor vykořenění sekty z vidlákova, kde hustota obyvetel činí jeden na km^2, s Boomerem a Grace Armstrong jedem bomby. Bohužel Boomer nemůže naskočit do auta, to je hrubý nedostatek, zvlášť, když dělali takové promo s Boomerem.
Odpověď na komentář uživatele
Back Pa
Každej máme rozdílné představy o zábavě. Tupé vyvražďovačky odtržené naprosto od reality nejsou pro mě.
Odpověď na komentář uživatele
Chesse
Tak sice trochu přehání, ale částečně má pravdu, hošík : [ odkaz ]
Odpověď na komentář uživatele
Esprite
tak urcite se to stalo behem 5ti minut