V rámci letošní konference GDC v San Franciscu se přímo roztrhnul pytel s ukázkami využití DirectX Raytracing API a technologie Nvidia RTX. Měli jsme tu experiment od Remedy, fantastické Star Wars video od Epicu a teď přichází na řadu studio 4A Games a jeho Metro Exodus.
Zatímco ostatní studia zůstávají u experimentů, vývojáři ze 4A Games hodlají nové technologie využít přímo v Metru Exodus a v jeho proprietárním 4A Enginu. Za pomoci Nvidia RTX a jeho možností sledování paprsku tak tvůrci dosahují globální iluminace založené na sledování světelného paprsku v reálném čase. Nvidia RTX navíc pomáhá i v případě ambientní okluze a nepřímého osvětlení, opět v reálném čase.
Pro hráče to samozřejmě znamená ještě lepší grafiku. Tu demonstruje čerstvé demo, které je zasazené do lokality, s níž jsme se setkali už v prvním videu z loňské E3. Jinými slovy, studio 4A Games využívá grafické možnosti Nvidia RTX přímo v obsahu, který bude součástí samotného Metra Exodus.
Metro Exodus vyjde na podzim letošního roku pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
Už je to oficální, dnes na GTC v 18: 00 dojde k představení a prý i tvrdému launchi 11xx serie ! ! ! !
Odpověď na komentář uživatele Anciabl
Funguje také na Maxwellu a Pascalu, ale pouze skrze software bez hw podpory. Očekávám tedy velké ztráty výkonu při použití RTX na těchto GPU.
Odpověď na komentář uživatele Jakub Frýz
RTX funguje jen na Voltě a pak novějších architekturách co budou.
Odpověď na komentář uživatele @Mr.Lolendo
Thanks, Captain
Odpověď na komentář uživatele Jakub Frýz
To je otázka. Pokud to pojede přes Direct Computing tak to bude kompatibilní. Pokud by to vyžadovalo Tensor cores (neurální jádra) . Tak jediná karta na trhu je Volta (Titan V)
Koukám další technologie od nVidie, ví někdo jak si s tím poradí AMD?
Grafika není top moderní ale je hezká. Pokud hra pojede slušně tak proti tomu nic nemám. Dnes nejvíce dělá laser sken. Ten dělá zásadní dominantu hry plus rozumně použitá teselace. Klasické HBAO, SSAO a HDAO by měl konečně nahradit VXAO který je prakticky dostatečný viz. Rise of Tomb Raider.
Pro mě zůstává TOP tohle [ odkaz ]
Krásné a s rozumnýma HW nárokama.
Odpověď na komentář uživatele OneShot
No tak co si pamatuju ze školy (možná se mýlím) tak tahle technologie je o sledování paprsku světla a jeho vyzarovani do okolí v závislosti na fyzikálních vlastnostech povrchu, tedy byt tebou zaměřil bych se na oblasti kde přímé slunce dopadá na objekty (Jde to pěkne vidět na tom interiéru s mrtvolou) výsledkem by měla byt uveritelnejsi scéna (jakoby hrejivejsi povrchy) ale je to natolik pokročila technologie ze je to hodně o pocitech toho kdo se divá.
Odpověď na komentář uživatele Anciabl
Jasně, díky ti, stejně tak uživateli jménem Docik, který se v tématu zjevně vyzná. A už tu končím, začínám sám sobě připomínat spammera, a to není dobře.
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Jen sem chtěl objasnit jen to s RTX. Do hádek s grafikou se motat nebudu
Odpověď na komentář uživatele @Ľubor Fabian
Myslím, že hovno není hnědý, protože je v prdeli. Naopak by to ale fungovat mohlo.
Odpověď na komentář uživatele Anciabl
Píšu, že nevidím žádnou změnu ohledně grafiky jako takovou (ne jen díky jmenované technologii) . Až mi někdo konečně napíše jednu jedinou věc, která je hezčí oproti Metru: Last Light, třeba uznám, že všichni máte pravdu a já jsem ten jediný retard, jak už tu někdo napsal.
BOZE zase se tu deti hadaji proc je hovno hnedy, …pretoze je skratka v prdeli ! .
Odpověď na komentář uživatele OneShot
V tvém druhém příspěvku je že nevidíš žádné zlepšení díky technologii RTX a pak začneš jmenovat věci které s RTX nemají absolutně nic společného.
Odpověď na komentář uživatele dinss
Nejsi-li schopný uvést jen jediný příklad, co konkrétně vidíš za zlepšení, a místo toho se uchyluješ ke generalizování (všechno je lepší- všechno co? ) a shazování celé diskuze (vlastně nemá smysl, že) , vede mě to, spolu s tím, co vidím ve videu, k závěru, že nemáš žádné argumenty, jež by potvrdily tvé pofiderní tvrzení.