Todd Hollenshead, šéf id Software, se na proběhnutém QuakeConu v Dallasu nechal slyšet, že se dohodl s vydavatelství Bethesda na exkluzivitě páté verze id Tech technologie.
„Pokud bude mít nějaké studio zájem vyvíjet hru na id Tech 5 engine, tak musí spadat pod společnost Bethesda,“ zmínil Hollenshead a dodává, že id Tech engine je dlouhou dobu brán jako velký konkurent pro Unreal Engine od Epic Games. „Jestliže se si chceme udržet nějaké výhody a být před konkurencí, musíme zavést tohle důležité pravidlo – Kdokoliv bude chtít pracovat na hře s id Tech 5 engine, bude ji muset vydat Bethesda,“ uzavřel rozhovor šéf id Software.
Na proběhnutém QuakeConu se mluvilo také o šesté verzi. id Tech 5 engine by měl pohánět chystané Rage, Doom 4 a Brink.
Zheiko: Pravda
Tech 5 vypadá slibně
to ze to vim a verim tomu ovsem neznamena ze chci aby to vyvijeli 5 (ci 50) let, cim driv to bude tim lip, ale musi to bejt kvalitni, a kdyz budu vedet ze to bude trvat vic jak 5 let, stejne s tim nic neudelame:) ani ty ani ja:)
Zheiko: Kdyz to tak na tuty vis – no co vic si prat, tak to muzou vyvijet klidne jeste 50let a zahrajem si to az v duchodu xD
Play: mno tak myslim ze DOOM je kult, legenda, a proste vubec pro hrace naprosto nezapomenutelnej pojem, at uz si ty hraci prvniho dooma pamatujou ci nikoliv, znovu a znovu zrecyklovanej na dnesnich mobilnich telefonech, na Xboxu v arcadach atd atd, DOOM nikdy neumre, tim jsem si jistej
Ja nepochybuju o tom, ze to bude vysoce kvalitni a cenena gamesa. Oni to prave chteji vydat co nejrychleji pro to – dokud je znacka DOOM horka a mluvi se o ni, je porad skvele znama – coz by za par let vic a vic opadavalo… Preci jenom si lidi stale pamatuji puvodni hru a kvuli ni sli treba i na film… Myslim ze je to vcelku jasne
P. S. Doufam ze tady na ZINGU se odehraji zmeny – minimalne by to chtelo vice smileku, uz jsou ohrane takhle v malem poctu! ! ! !
Play: Samozrejme bych asi nerad aby byl novej DOOM az za pet let, ale pokud bych si mel vybrat jestli uspechanej brak ted, nebo za pet let poradnou hru na kterou budu dalsich pet let s laskou vzpominat, myslim ze je volba jasna
Zheiko: Jo uvidime… Tvrdi ze jim to jde jak na bezicim pasu a pekne od ruky, coz by nemuselo byt spatne -si vem ze vsechno technicke uz maji v podstate predpripraveno , takze diky tomu muzou jit milovimi kroky dopredu ve vyvoji-coz je dobre. Radsi budu kdyz bude novy Doom za rok nez az za 5 jako je tomu u Rage…
Playman: Zatim vsechny engine od IdTechu byli v necem revolucni, a verim tomu ze tohle bude tez… kdyz prisel DOOM3 s uzasnou hrou svetla a stinu, vsem padala celist. Bohuzel v tom samym roce prisel i HL2 a prvni FarCry, takze to tak trochu zaniklo, ale RAGE uz je ve vyvoji sakra dlouho, a uz co jsem videl videa pred dvema rokama, tak sem si rikal ze uz to je skoro hotovy, takze verim ze RAGE bude pecka… to samy si ovsem uz nemyslim o Doom4 kterej se ma vratit ke korenum a zda se mi byt lehce uspechan. . uvidime
o id Tech 5 enginu se toho moc nevi… Az vyjde Rage tak to bude jasne kazdemu -uroven grafiky a detailu by mela byt uzasna… Ma hodne prednosti…. a zatim se nesnazili to zas tak moc roztrubovat do sveta-predvadeli s tim pouze Rage…
Zoombie: Epic uz ma pripravenej UE4, ale cekaj na novou generaci konzol s odlazenim, bohuzel, tenhle krok od ID SOFTu je nedonuti vydat UE4 driv nez by meli, kdyby bejvali ID SOFT dali licenci normalne na prodej, tak by mel EPIC dost velkou konkurenci a nemohl by si nechat ujit nastup novyho enginu, takze by se snazil to vydat driv nez ID TECH5
Zoomfire: tak uz jen to ze se jedna o ID Tech je dost velky lakadlo, to ze ID Tech engine neni zalozenej na DirectX API ale na OpenGL, takze to muze behat na vsech znamejsich OS, vcetne Linuxu a Macu. To si myslim ze je pro vyvojare nejvetsim lakadlem
No ja si myslím, že vývojári nebudú mať záujem o to aby sa pre id Tech 5 engine zlučovali práve so spoločnosťou Bethesda. No na druhej strane aj keď je Unreal Engine bezpochyby pekný, je tu s nami predsa už nejaký ten piatok a možno by nebolo na škodu poobzerať sa po niečom novom. Len neviem či by to niečo nové mal byť práve id Tech 5 engine.
Otázka je, čím chtějí vývojáře nalákat na používání jejich enginu.
Zheiko – prave ze nenechaj… Kdyz engin budou chtit -musi jim to Bethesda vydat… De facto se takto spojili obe spolecnosti