Na E3 2009 společnost Nintendo oznámila periferii Wii Vitality Sensor, která měla snímat biometrická data (zejména nadšení, vzrušení, nervozitu a puls). Nakonec byl ale projekt uložen k ledu kvůli potížím s konzistentními výsledky.
Společnosti Sony to ovšem nedalo a začala možnou revoluční technologii zkoumat. Dnes jsme se totiž dozvěděli, že během roku 2010 si Sony zaregistrovala patent související s biometrickým ovladačem od Nintenda.
Navrhovaná technologie od Sony by měla měřit tři biometrické faktory. Konkrétně srdeční rytmus, svalovou činnost a vlhkost pokožky, a to pomocí upravovaného ovladače nebo handheldu. Všechny tyto informace by byly následně poskytnuty hře, která by byla schopna ihned automaticky přizpůsobit obtížnost nebo dokonce zvolit jiný vzhled pro danou úroveň.
Hry by tak mohly být mnohem přizpůsobivější. Díky hladině stresu by mohla například zbraň být přesnější nebo naopak méně stabilní. Sony uvádí jeden z mnoha příkladu. Odstřelovací puška by díky této technologii byla mnohem víc stabilní v situaci, kdy je hráč uvolněný. Oproti tomu napínání svalu by například v bojových hrách zajistilo, že bude hrdina odolnější proti ranám a kopancům od protivníka.
Sony nezapomíná ani na adrenalin. Hladina adrenalinu ve vašem těle by určovala rychlost běhu, výšku skoku a sílu úderu/kopu. Velká hladina stresu by zase způsobovala úbytek zdraví apod.
Samotná hudba na pozadí a v daných situacích by se mohla prý měnit v závislosti na napětí hráče. Pokud by byl hráč například napnutý v situacích, kdy se má cítit uvolněně, tak by se hudba automaticky změnila, stejně tak barvy a samotná krajina.
Vše zní velmi zajímavé až nemožně. Že by právě takhle vypadala budoucnost ve videohrách? To se uvidí za pár let, na internetu se totiž ihned začalo spekulovat, že výše zmíněná technologie bude využita v budoucí konzoli od Sony, třeba PlayStation 4 nebo PlayStation Vita.
Už vidim manuály:
-PRo lepší přesnost vaší zbraně si utřete ruku do svého oblečení
-Pro aplikování zneviditelnění si je prosím umastěte dietními párky
Zajímavé, až na střílečky protože opravdu odmítám mířit analogem nebo joistickem.
docela fajn
To zní velice zajimavě, ale hlavně by mě zajímalo, jak to bude fungovat v praxi a jestli to bude nějak ovlivňovat hry v MP.
Tak to zní parádně
Hodně zajímavé
Pomocí hraní by se lidi naučily meditovat. To by nakonec mohlo mít vliv i na osobní rozvoj, a zlepšit i kvalitu života ( zvládání stresu ) . Přinejmenším by se člověk naučil sebereflexi a koncentraci. Proto tomuhle projektu ve stoje tleskám! Super!
Už vidim multiplayerový řežby. .
Husty
A jak se cheatuje při snipování? Utřete si ruce do kalhot.
Kvůli tomu bych i zainvestoval do konzole
Před hraním si vždycky skočit Bungee jumping a mám vyhráno
Mě se furt potěj ruce jak prase, to bych měl tu hru nějak divnou
Zní to zajimavě, ale taky na kolik to bude funkční…
RUDY: Jestli na tom chce Sony vydělat, mělo by to být obráceně. Když jsi ve stresu a bojíš se, měla by hrát nějaká těžká hudba, ale třeba se snížit obtížnost. Proto lidi hrajou hry, aby měli zážitky z hry co nejsilnější.
Jen bych v budoucnosti to viděl třeba ovládání pohyby ovladačem (což už jde teď) . To budou zážitky