Počítačové hry jsou nejvíce zasaženy pirátstvím. Není tedy divu, že vydavatelé a vývojáři usilují o to, aby své hry ochránili před metlou jménem warez. Někdy si najdou dobrou cestu, která neotravuje poctivé hráče, jindy nás zase trestají za to, že si hru kupujeme otravnými ochrany. Ty nejčastěji vyžadují neustále připojení k internet během hraní.
V rozhovoru pro PCGamer se generální ředitel studia CD Projekt, Marcin Iwinsk, rozpovídal o ochraně, kterou využili u Witcher 2: Assassins of Kings a zároveň prozradil několik zajímavosti.
Marcin Iwinsk odhalil, že Zaklínač 2 byl hodně zasažen warezem. Odhaduje, že hra dosáhla na 4,5 milionů pirátských kopií. Legální cestou se prodalo milion kusů.
„Pravidelně jsem kontrolovat aktuální stahování na torrent stránkách a během prvních šesti týdnů tam bylo 20 až 30 tisíc aktivních stahování, a to ve stejnou dobu,“ řekl pro PCGamer.
„Jde o optimistický odhad z legálně prodaných kopií, což je jeden milion. Skutečnost ovšem může být mnohem horší.“
CD Projekt se snažil s piráty bojovat. I kvůli tomu hráčům nabídl bonusové DVD s oficiálním soundtrackem, stejně tak mapu herního světa, skládačku a příručku.
PC verze Zaklínač 2 při vydání obsahovala DRM ochranu, po zhruba dvou týdnech ji vymazal patch. Marcin Iwinsk přiznává, že protipirátská ochrana šíření na warezu nezamezila a co je horší, poškozovala poctivé hráče, kteří si hru legálně koupili.
Pokud se chcete o Zaklínači 2 dozvědět více, přečtěte si naší recenzi nebo se podívejte na videorecenzi.
dex1o (^_^) o: Souhlasím, mě třeba odrazuje od koupě, mít několik účtů, plno zbytečných programů, připojení k internetu imrvére, tuny placených mini dlc, málo muziky za plno peněz… Proto je Z2 unikát mezi tím vším " odpadem" , a ano jsem díky tomu i bufeťák (bohůžel) , protože mám plno pitomích programů, kupu účtů atd. Já bych to dal na stejnou úroveň, je to i příčina i důsledek… spíš se mi to jeví jako začarovanej kruh.
Ano počítaly se do toho i konzole, takže jak jsem řekl, Zaklínač měl na svojí atypičnost velice slušný prodejní výsledek a otázka piráctví je i otázkou digitálního věku, platné společnosti se s ní nejsou s to popasovat, což působí negativně na celý průmysl, nikoliv samotné piráctví ale samotný přístup některých společností, ať už jde o morální, obchodní či legislativní přístup, na všech frontách je chyba. A pokud se tato chyba neopraví, bude piráctví strašákem číslo jedna i nadále ale piráctví není příčina, nýbrž důsledek. Alespoň podle mého skromného názoru .
dex1o (^_^) o: S tím zaklínačem máš pravdu, nemusí to sednout každymu (moc dialogů, moc zápletek, zajimávý děj, poměrně dlouhé, zdarma všechny DLC… není to jak střílečka, kde si za MP mapy navíc zaplatím téměř 1/4 hry znovu a SP je… zkrátka střílečka) .
Vyvinuli jsme se, ale vyvinul se i jednodušší způsob… a co oči nevidí, to nikomu co… nevadí = stahování a ještě nikomu přímo neubližujete (jsou to jen potencionální čísla možného výdělku = prodaný kus: stáhlý kus: vůbec nekoupený ani nestáhlý) . Ovšem jiná stránka pohledu, když by člověk na to měl dostatek peněz, mohl na to vynaložit finance, ale raději to " zdarma" stáhne = to už prakticky úmyslně okrádá prodejce i výrobce. V tom předchozím případě by si hru zkrátka nekoupil, tak jak tak, takže by prodejce k penězům i tak nepřišel, je to už jen o tom principu, že někdo se buď nebaví nebo se baví zadarmo. Každej na to může mít jinej pohled, ale v zásadě, kdo hru opravdu chce a má na ni dostatek financi měl by si ji koupit a ne ji stahovat a ještě se radovat jak ty peníze utratí třeba, nevím, za chlast. V tomto případě opravdu přicházejí o zisky a příjde mi to i jako opravdu se obohacovat na někom jinym (mám peníze co "patří /by měli patřit/ výrobci" + onen výrobek)
A každej má tohle v sobě, otázka je kdo víc a kdo míň, kdyby to u nás nezůstalo (aspoň ždibec) , tak by jsme tu dlouho nepobyli, protože ti co si tím hlavu nelámou by nám podrazili nohy a hlavu zamázly do země.
Edit: Je blby i to, že to někdo stáhne i když by to nikdy nekoupil, ale peníze to nikomu nepřinese, takže jsou to jen spekulace jestli by si to koupil nebo ne a kolik díky tomu možná prodělali. Morálně a z principu je to i tak, ale krádež.
Edit2: Teď jsem četl, že Dead Space 2 se prodalo něco kolem 2 000 000, takže v porovnání se Z2 si Z2 nevedla zase tak zle (EA velká korporace vs. pro USA asi méně známí Poláci) . A těžko říct jestli se do toho počítali i konzole, protože pokud jo, tak je to pro Z2 ještě lepší (ta zatím na konzole není, pokud se nepletu) .
ExBee: Pravda pravdoucí, ale tak snad sme se alespoň trochu vyvinuli v něco morálnějšího, než to, co jsme byli před pár miliony let
Každý si chce nakrást vše co může, zákon přírody.
Zaklínač není hra pro masy, to co prodala, je velký úspěch, na hru podobného kalibru. Čísla o píráctví jsou jen smyšlená a ve výsledku rozhodují stejně jen ty prodejní a Zaklínač III. bude, takže není co řešit .
To je zase sranda diskuze. .
CHiLLY: to je uplně jedno, každej má rád jiný žánr. Píše se sběratelskou. K těm písničkám, ano přístup té skupiny je podle mě správný. Ale zase když si stáhnu hru a zalíbila se mi a má multiplayer tak si jí koupím, ba i když nemá multiplayer tak si jí koupím, ale ta hra ve mě musí něco zanechat za co by stála, ale v téhle době to tak už není
to jo všechny prachy jdou an Cod nebo battlefieldy a ti co jsou na fantasy si koupěj zběratelskou edici na Skyrim a na chdáka zaklínače se místo nenajde
Rox Cox: Asi tak
Bodejť by ne, když PC hráči utratí celé kapesné za cod.
Bela: Právě naopak, dokud by se prodávli konzole (ten poslední model) , tak by se dělali hry jen na to a ještě by ušetřili na vývoji čas a možná i peníze. Ale zase tady se drží PS3 docela dlouho a za docela rozumny peňáze, při zrušení PC her, by si krásně mohli diktovat cenu pěkně nahoru jak u konzole, tak u her a nejspíš by i vývoj stál do té doby, dokud by si někdo nestěžoval na zastaralost a prodede by už nerostli.
A dále by zase počítačově založené firmy mohli zaplkat nad odstupem lidí od PC (jak software= hry a programy, možná i systém, tak i hardware) , takže zrušení PC her se zas tak nebojím, leda by chtěli vážně zruinovat PC kompletně se vším všudy.
Jsou to jen doměnky, ale mohlo by to tak být.
Till : Nie, potom by nadávali, aké sú konzole brzdy vývoja a výsledkom by bolo, že by ste každý rok museli upgradovať na nový model
Bela: na nic, protože od konzolistů jim dou prachy…Ctira. d: osobně sem rád za exkluzivity na obě dvě konzole. ono kdyby to dělali na všechny platformy, tak to za 1. vypadá o hodně hůřu a za 2. by se vys*ali na pokračování, protože pcčkáři by si to stáhli.
Ctira. d : ak by zanikla PC herná platforma, na čo by vývojári nadávali ?